P
palkka-asiaa
Vieras
Olen psyk.sairaanhoitaja ja kvtes:n mukainen peruspalkka 2100,39?/kk (tosin täällä päin ovat maksaneet muutaman kympin yli tuon) . Nyt olen hakenut tehtävään, jossa koulutusvaatimuksena oli sosiaaliohjaaja tms soveltuva ammattikorkeakoulututkinto. Minut kutsuttiin työhaastatteluun. Katsoin, että sosiaaliohjaajan kvtes:n mukainen peruspalkka on 1959,04? eli kuitenkin mielestäni aika paljon vähemmän kuin mitä olen tähän asti saanut.
Kysymys kuuluukin, voinko vaatia/onko minulla oikeus tai edes mahdollisuus saada isompaa palkkaa, tai siis sitä palkkaa, mikä koulutukseni perusteella minulle kuuluisi? Vai määräytyykö se palkka aina sen tehtävän mukaan, mitä siellä työssä tekee? Eli voinko/kehtaanko työhaastattelussa sanoa, että esim. alle kahden tonnin en töihin lähde..??
Kysymys kuuluukin, voinko vaatia/onko minulla oikeus tai edes mahdollisuus saada isompaa palkkaa, tai siis sitä palkkaa, mikä koulutukseni perusteella minulle kuuluisi? Vai määräytyykö se palkka aina sen tehtävän mukaan, mitä siellä työssä tekee? Eli voinko/kehtaanko työhaastattelussa sanoa, että esim. alle kahden tonnin en töihin lähde..??