Millaista on suurtalouskokin työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokiksiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokiksiko

Vieras
Kouluttautumista mietin ja haluaisin kuulla kyseisestä työstä..
Millaista hommaa on? Minkälaiset työajat kouluissa tai päiväkodeissa ollessa?
Yms. mitä mieleen tulee kertoa :)

Kiitos kaikille. Palkkaa ei tartte haukkua, tiiän ettei siinä työssä todennäköisesti rikastu ;) Kunhan normi menoihin riittää, niin se riittää mulle.

Se on fyysisesti keskiraskasta työtä. Kivaa ja älyllistäkin, jos teet paljon erityisruokavalioita. Luultavasti ketjuohjautuvaa, eli tarkat ohjeet käytössä. Työaika riippuu työpaikasta, koulussa ja päiväkodissa yleensä päivätyö, varmastikin usiemmiten 7-16 välillä. Sairaaloissa yms on töitä vuoden jokaisena päivänä ja myös iltavuoroja.

Aika yleinen työaika on 7-14.30. Työ on fyysisesti aika raskasta. Riippuu toki paikasta, kuinka nykyaikaset tilat, asiakasmäärät yms. Ite oon ollu työpaikka/opiskelija ravintoloissa.

Kiitos teille! :)

Ei ainakaan toistaiseksi kuulosta ollenkaan hullummalta. Oon jo pitkään miettinyt suurtalouskokin ammattia ja nyt olisi ehkä mahdollista päästä opiskelemaan, joten taidan kokeilla tuuriani ja hakea sinne kouluun :)

Raskasta on, riippuu paikastakin kuin paljon on hommii, mut älyttömän kiireistä parissa paikassa ollut kyllä. Työhön kuuluuvähän kaikkea, myös siivoomista ja tiskaamista aika paljon.

Onhan se raskasta olla päivä jalkojen päällä. Riippuu tt määrästä onko miten kiire, jos suuria määriä tehdään ruokaa niin yleensä kaikki tulee pitkälle esikäsiteltyinä. Eli työ on paljon eri raaka-aineiden sekoittamista ja jakamista astioihin. Dieettikokin homma hyvin vastuullista lisäks.. Sitten normi tiskit, siivoukset..

Yhteistyössä