Millaista on kotisiivoojan työ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Jos mattoja joutuu raahaamaan pihalle niin kyllä se aika raskasta on :ashamed:

Itse tein aikoinaan pari kk töitä ystäväni kotisiivousfirmassa ja jos oli kaksikin kohdetta päivässä niin kyllä se aika loppuun veti energian päivän lopuksi. Joillain ihmisillä on tajuttomasti mattoja ja varsinkin just ne isommat/painavammat matot ne pistää jonkun muun viemään ulos. Myös esim lemmikkikodit ja lapsiperheiden kodit - kuten tiedätte - on välillä siinä kunnossa, että annettu aika ei meinannut riittää, kun kuivuneen puuron irroittamiseen lattiasta meni tunti ylimääräistä aikaa :kieh: :kieh: :kieh:

Jotkut firmat ei vaadi koulutusta vaan ne ns. kouluttaa itse, mutta jotkut taas vaatii ainakin jonkinsortin siivouskokemusta tms.

Ja palkka ei tosiaan ole kovin hääppöinen - mulla tais olla 8-9 euron luokkaa/tunti.
 
unna
Pari vuotta tein osapäiväsenä eli 3-7 tuntia päivässä. Raskasta työtä ja jotkut asiakkaat oli tosi pilkunpiipijöitä (eritoten 30-40v lapsiperheiden vanhemmat), mummot oli mukavia ja vanhus- ja vammaiskodeissa tarvii aika paljon sosiaalisiakin taitoja kun yksinäiset ihmiset tykkää kun siivooja työn ohessa pitää seuraa ja jutustelee ja jää kahville yms. Jos on asiallinen pomo (esim palkat tulee ajallaan ja informaatio toimii) niin kyllä sitäkin työtä tekee... Ei tarvinu koulutusta silloin, nykyjään joku hygieniapassi pitäis kai olla.
 
jadal
Ihan mukavaa työtä, silloin tosin raskaampaa jos on paljon painavia mattoja ulosvietäväksi.
Reipasta tahtia saa pitää, ja onhan se pääasiassa yksinäistä touhua. Mutta voisin lähteä uudestaankin.

Mahdollisista eläinallergioista muuten kannattaa pomolle kertoa, ettei tule yllätyksiä :whistle:

muoks. Mulla palkkaus oli 8,20?/h+kilmetrikorvaus ja päivät olivat 4-8h
 

Yhteistyössä