Millaista on iskiaskipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeInka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli molemmissa raskauksissa. Kipu ei mulla tuntunut selässä oikeastaan ollenkaan vaan eniten tuntui pohkeen etu-ulkosyrjässä. Varpaat olivat osittain tunnottomat ja jalka kokonaisuudessaan tuntui "vieraalta". (Ei siis kunnolla totellut käskyjä, jalkaterä ei noussut lattiasta eli ei päässyt kantapään päälle.)

Alaselkä on kipeä ja säteilee mulla oikeaan jalkaan. Kipu on "halvaannuttavaa", eli jalka ei esimerkiksi sohvalta noustessa ota käskyjä hetkeen vastaan, vaan jumitan selkä kyyryssä muutaman sekunnin paikallani ennenkuin pääsen liikkeelle. Muutama eka askel menee niin että jalka ontuu alla.
Minäkään en voi nousta kantapäälle, jalka on muutenkin voimaton.
Kipu tuntuu pahimpana mulla reiden yläosassa, luultavasti siksi kun olen sen aikoinaan pahasti reväyttänyt. Siitä säteilee alaspäin.

Reisi ja pohkeen yläosa on kipeä.

Fysioterapeutti antoi tällaisen neuvon sen testaamiseen, että onko se iskiashermo: istu sohvan/tuolin/sängyn reunalle oikein lysyssä. Siis leuka rintaan ja selkä pyöreäksi, oikein lysyyn. Sitten lähdet suoristamaan jalkaa. Ojennat siis jalkaa pikkuhiljaa suoremmaksi ja jos kipua alkaa tuntua koivessa, niin se on iskiashermo silloin.

mulla iskias kipu tuntuu tossa pakarassa ja siitä säteilee reiteen.. välillä vihlasee niin kovin että menee jalka alta.. :/ kauhee vaiva.. mulla vaivaa se aina raskausaikana,mut muuten on pysyny kyllä poissa..

Muistele pahinta hammas- ja päänsärkyäsi. Kertaa se noi 25:llä.
Kuvittele se kipu alaselästä varpaisiin asti. SE on iskiaskipua.

Nimim. 4kk vaaka-asennossa, kun mikään muu ei tehonnut.

Yhteistyössä