Hei,
mulla on ollut 3,5v oik jalan jatkuvaa hermokipua, joka johtuu selkärangassa olevasta kystasta. Lääkkeinä Lyrica 600mg, Tramal 150mg-250mg, Panacod 4-8kpl/vrk ja Arcoxia 90mg. Arcoxiaa syön kuureina, koska Buranasta tuli tämän homman alkuvaiheessa vatsahaava enkä koskaan enää voi syödä ipubrofeiinia.
Lyricaa vierastin, mutta otin vastaan, kun kipu meinas viedä järjen. Pelkäsin sitä, kun olin kuullut pahoja juttuja. Mitään euforiaa, josta lääkäri varoitteli, ei tullut, vaan kauhea sekava olo, epätodellinen tuijottelu, hajamielinen, jalat irti maasta ikävällä tavalla, suuta kuivas. Kesti 3 vkoa, mutta kipu oli vielä hirveämpää kuin sivuoireet, joten en välittänyt. Sitten sivuoireet loppui kuin seinään ja vain ihana huojennus siitä, että kivut hävisi melkein kokonaan, tuli tilalle. Olin aivan oma itseni eikä sen jälkeen ole ollut sivuoireita. Lääkkeeseen tulee toleranssia ja olen joutunut hilaamaan annosta ylös, nyt se on katossa eli 600mg/vrk. Lisäksi Tramalia saattaa mennä aamulla 150mg, päivällä 50-100mg lisää ja illalla 2 4 Panacodia. Siitä voitte päätellä mun kivut.
Olen kokeillut kiropraktikkoa, hierontaa, venyttelyä, liikkumista, lepäämistä, tiikeribalsamia, inkivääriä, simpukkauutetta...Nyt onneksi yksi ortopedi on ottanut mun vaivan vakavasti ja saattaa leikata mun vaivan, eli pienen hyvälaatuisen kasvaimen pois mun selkärangasta. Pelottaa vietävästi mennä leikkaukseen, mutta jospa loppuisi tää tuska! Juurikanava ei ole magneetin mukaan erityisen ahdas eikä kasvain paina hermoratatutkimuksen mukaan niin paljoa, että katkoisi hermorataa. Tosi kompleksinen ja veemäinen vaiva.
Lyricasta piti sanoa, että se on ollut mun PELASTUS! Ilman sitä en tiedä olisinko mennyt kaulakiikkuun. Ainakin koko mun lähipiiri olisi joutunut kärsimään mun kiukkuisuudesta ja pahasta olosta. Hermosäryn kanssa ei pysty nukkumaan, se vie muistin ja positiivisuuden, se masentaa ja ahdistaa.
Voin suositella Lyricaa hermokipuun, loistava lääke! Aloitusoireet on pakko kestää, sitten ne menee ohi ja kaikki on hyvin taas. Kallis lääke, liian kallis, saisi kela korvata enemmän. Narkit on pilanneet Lyrican maineen, kun vetävät sitä suoneen. Se nostaa monen huumeen vaikutusta eikä näy seuloissa, kertoi narkkariasiakkaani. Just.