millaista ehkäisyä käytätte?

Minä halusin sterilisaation ja se hoidettiinkin nuorimmaisen synnytyksen jälkeisenä päivänä tähystyksellä. Kävi kätevästi ja ilman mitään sen kummempaa vaivaa. Olen ollut todella tyytyväinen ja seksikin on mitä upeita nykyään kun ei tarvitse ajatella ehkäisyä eik syödä pillereitä ja kierukkakaan ei tuntunut oikealta vaihtoehdolta. :)

Murtsi
Mulla oli jo aika varattu sterilisaatioon,mut mä jänistin,ku luin sitä,mitä kaikkee saattaa seurata.... Lääkäri tosin hymähti,että ne nyt kaikki on pakko mainita siinä... Mut pelotti kuites ajatus avoleikkauksesta (ku kuulemma ylipainosilla joskus joudutaan tekeen niin) Tai oikeestaan eniten mua pelotti se nukutus!!! Hullua!!!
No,joka tapaukses mä aattelin,että koska kyseessä ei ole pakollinen leikkaus,niin ei mun tartte tehä sitä....Joten mies menee...ja odottaa nyt "sterisaikaa",sen aikaa syön pillereitä...
Ja mä toivon,että seksi sit paranee...Nykyään ku en pillereistä huolimatta oikein uskalla täysillä irrotella.... Kyllä ne meijän vauvat on nyt tehty...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2004 klo 23:52 Murtsi kirjoitti:
Mulla oli jo aika varattu sterilisaatioon,mut mä jänistin,ku luin sitä,mitä kaikkee saattaa seurata.... Lääkäri tosin hymähti,että ne nyt kaikki on pakko mainita siinä... Mut pelotti kuites ajatus avoleikkauksesta (ku kuulemma ylipainosilla joskus joudutaan tekeen niin) Tai oikeestaan eniten mua pelotti se nukutus!!! Hullua!!!
No,joka tapaukses mä aattelin,että koska kyseessä ei ole pakollinen leikkaus,niin ei mun tartte tehä sitä....Joten mies menee...ja odottaa nyt "sterisaikaa",sen aikaa syön pillereitä...
Ja mä toivon,että seksi sit paranee...Nykyään ku en pillereistä huolimatta oikein uskalla täysillä irrotella.... Kyllä ne meijän vauvat on nyt tehty...
voin vakuuttaa että minulle ei ainakaan ollut sterilisaatioista mitään haittaa, ei hormonaalisia vaikutuksia eikä muutenkaan. Kaikki pelaa kuten ennenkin :)

aada tyttö
moips, onkos muuten nykyään pakko nukuttaa..... sitähän minäkin pelkään. siksi en ole mennyt..... reilun vuoden oon nyt pelannu venäläistä.....et olis kyl aika jo jotaan tehä... :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2004 klo 19:29 vieras kirjoitti:
Miksi käyttäisin ehkäisyä?

en tiedä sinusta mutta jos lapset on tehty niin eikös silloin käytetä ehkäisyä ja jos on 40+ on ehkäisy kenties tarpeen, vai meinaatko lisääntyä vaan niin kauvan kun lapsia tulee? yli nelikymppiset voivat tulla raskaaksi siinä missä nuoremmatkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 10:46 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2004 klo 19:29 vieras kirjoitti:
Miksi käyttäisin ehkäisyä?

en tiedä sinusta mutta jos lapset on tehty niin eikös silloin käytetä ehkäisyä ja jos on 40+ on ehkäisy kenties tarpeen, vai meinaatko lisääntyä vaan niin kauvan kun lapsia tulee? yli nelikymppiset voivat tulla raskaaksi siinä missä nuoremmatkin.
B) Kiitos päivän piristyksestä! Juu, minä en aio ehkäistä enää ollenkaan. Otan vastaan ihan sen viimeisenkin iltatähden, jos Luoja suo :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2004 klo 17:36 Vanha Mamma kirjoitti:
=) Eipä mitään, kun kovasti vielä niitä lapsosia haluttaisiin...mutta se ikä, kohta 41 \|O \|O
Just joo. Me yritimme lasta, mutta ei kuulunut. Lopetimme ja tyydyimme osaamme. Vahinko tapahtui seuraavasti oviksesta. Olin yli 41 v.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 23:53 annu kirjoitti:
kannattaako sterilisaatiota miettiä, jos kuitenkin jostain gynekologisesta syystä kuitenkin joutuu ottamaan hetken päästä hormonikierukan?
[/quot

itse en edes ajattele että laittattaisin jonkun hormonikierukan. Olen jo 47 vuotias joten tuskin nyt mitään gynekologisia vaivoja tulee, ne vaivat jotka o tulee lähi vuosiana on vaihedevuosi oireet ja niihin on apua saatavilla eri muodoissaan. mutta voihan olla että selviän vähällä tai sitten vaikeimman kautta. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2004 klo 18:41 aada kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 23:53 annu kirjoitti:
kannattaako sterilisaatiota miettiä, jos kuitenkin jostain gynekologisesta syystä kuitenkin joutuu ottamaan hetken päästä hormonikierukan?
[/quot

itse en edes ajattele että laittattaisin jonkun hormonikierukan. Olen jo 47 vuotias joten tuskin nyt mitään gynekologisia vaivoja tulee, ne vaivat jotka o tulee lähi vuosiana on vaihedevuosi oireet ja niihin on apua saatavilla eri muodoissaan. mutta voihan olla että selviän vähällä tai sitten vaikeimman kautta. :)
Ystävättäreni on 52-vuotias ja hänellä on hormonikierukka osittain vaihevuosien takia, osittain siksi, että hän gynen mukaan voi tulla vielä raskaaksi.

Yhteistyössä