Millaista asuinaluetta Suna?

• Viestiketjun aloittaja Muutto harkinnassa?
  • Ensimmäinen viesti
Eikös Kivenlahti ole viimeaikoina ollu rempassa? En tykänny oikein Kivenlahdesta, mitä siellä kuljin yks kesä. Riippuu varmaankin mistä päin Kivenlahtea kämppää hakee. Espoonlahdesta ei ole oikeastaan tietoa.

vieras
Minun kuulemani mukaan Kivenlahti alkaa olla iltaisin rauhatonta. Ennen Matinkylässä heiluneet heiluu nyt Kivenlahdessa? Espoonlahti taas on ollut jo aiemminkin vähän rauhaton.

Suna kai on ihan ok alue, vieressä sitten Suvela jossa on levotonta. Pari ystävä perhettä alueella asuvat ja viihtyvät ihan hyvin. Mulle itselleni tuo alue olisi kuitenkin ei.

Kivenlahden rannalla voisin asua ihan mielelläni, siellähän kalliita asuntoja ja tosiaan se merenranta. Mutta välttelisin sitten Länsiväylän reunaa ja tiettyjä kerrostaloalueita. Kauheasti tuosta alueesta en kyllä tiedä.

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Entä millaista aluetta on Kivenlahti/Espoonlahti?

Ei sillä, että ihan heti olisin muuttamassa :saint:
no ei lapsiperheiden paikkaa todellakaan.
Tjaa. Itselläni asuu parikin kaveria perheineen Espoonlahdessa ja viihtyvät niin hyvin, että molemmat ostivat isommat asunnotkin sieltä vähän aikaa sitten. Joten miten niin ei lapsiperheen paikka?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Tjaa. Itselläni asuu parikin kaveria perheineen Espoonlahdessa ja viihtyvät niin hyvin, että molemmat ostivat isommat asunnotkin sieltä vähän aikaa sitten. Joten miten niin ei lapsiperheen paikka?
no sellasta betonihelvettiä. paljon maahanmuuttajia, halpoja vuokra-asuntoja (kertoo jo jotain asukkaista), levotonta jne. En itse todellakaan liiku iltaisin yksin,saati päästäisin lapsia liikkumaan yhtään mihinkään. Tosin kivenlahden ranta varmaan ihan ookoo kun siinähän on jo niitä kalliimpia asuntoja joita ei ihan joka spurgulla ole vara ostaa =) mut makuasioita toki!

Ihme tyyppejä, jotka täällä haukkuvat alueita, joista ei oikein edes mitään tiedä :xmas:

Itse Espoonlahdessa koko ikäni asuneena (alueina Kivenlahti, Laurinlahti ja Saunalahti) en voi muuta ku kehua!! Suorastaan rakastan tätä paikkaa :LOL: :heart: Jotkut alueet ehkä betonisia, mut niitä voi ihan hyvin välttää, tai semmoseen paikkaan ei tarvi muuttaa, jos ei tykkää ;)

Mun mielestä täällä on rauhallista (ite en oo koko ikäni aikana joutunut tilanteeseen, jossa olisin pelännyt tai muutenkaan nähnyt mitään rauhatonta, tappelua tms. ).

Täällä on ihan vieressä meri, luontoa, palveluita, hyvät yhteydet, paljon päiväkoteja ja muita hoitopaikkoja, kouluja jne. ihania puistoja yms. :flower: Paljon lapsiperheitä.

Sunassa on rauhallisempaa asuinaluetta (ainakin jotkut alueet) ku Suvelan keskustassa, sinne mä en muuttais! Kaveri on siellä asunut ja mun isä myöskin, sen verran sitä paikkaa nähnyt ja kokemuksia kuullut. Mä en välitä Espoon keskustan ympäristöstä, mut en ole siellä kyllä koskaan itse asunutkaan =)

Niin ja maahanmuuttajia täällä on mun mielestä paljon vähemmän, mitä muutama vuosi sitten vielä oli. Jos se nyt johonkin vaikuttaa...

Ja vuokrien hinnoista voi olla montaa mieltä, et onko halpoja vai ei... Meillä on, mut se johtuu siitä, ettei ole palveluja ihan lähellä. Täällä ei ole vielä kertaakaan tullut vastaan laitapuolenkulkijoita (mua vastaan ainakaan), eikä sen puoleen niitä maahanmuuttajiakaan. Silti meillä on alhainen vuokra. Saunalahdessa asutaan siis.

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

no sellasta betonihelvettiä. paljon maahanmuuttajia, halpoja vuokra-asuntoja (kertoo jo jotain asukkaista), levotonta jne. En itse todellakaan liiku iltaisin yksin,saati päästäisin lapsia liikkumaan yhtään mihinkään. Tosin kivenlahden ranta varmaan ihan ookoo kun siinähän on jo niitä kalliimpia asuntoja joita ei ihan joka spurgulla ole vara ostaa =) mut makuasioita toki!

Molemmat kaverit asuvat näissä uusissa omistuasunnoissa. En tiedä mitään niistä betonivuokraslummeista. Mutta ei koko asuinaluetta varmaan kannata teilata.

Aikas kivaa ;)

Täälläkin on erilaisia asuinaluita, ite tykkään. Kaikki palvelut lähellä, Espoonlahden keksuksessa kävelymatkan päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine85:
espoon keskus (suna, suvela ym) sekä espoonlahti on ehkä viimeisinpiä paikkoja jonne henk koht espoossa muuttaisin. Matinkylä tulee hyvänä kolmosena. Levottomia alueita nuo lähiöt.
Koko Espoonlahti lähiöä? :whistle: :LOL:
Kyllä mä tykkään että se Kivenlahden "huippukin=betonihelvetti " on ihan kivaa aluetta. Ala-Kivenlahden ostarin seutu ei oo mun mieleen.

Yhteistyössä