Millaista ajanvietettä pitkälle juna- tai automatkalle vajaat 2 vuotiaalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija 4859734
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija 4859734

Vieras
Siinäpä se kysymys otsikossa jo tulikin.. Ollaan siis lähdössä pitkälle yli 8h junamatkalle + vielä reilut 2h autolla ja tytölle 1v 9kk pitäisi keksiä puuhaa matkan ajaksi... Viimeksi matkatessamme nukkui puolet ajasta mutta enää ei nuku edes kotona päikkäreitä eli niin helppoa matkaa turha odottaa :( Olen myöskin aika "ylihygieeninen" (lue bakteerikammoinen) äiti eli leikkivaunu jää laskuista. Plus matkaan kaksin taaperon kanssa eli ei muutenkaan haluta jättää matkatavaroita oman onnensa nojaan ja lähteä kauas paikaltaan. Rattaat myös mukana eli lastenvaunupaikalla matkataan.

Mä en varmaan lähtis ollenkaan. Ainakaan tuon meidän 1v8kk kanssa, joka on aika vilkas ja vaativa tapaus.
Miks ette menis lentokoneella nopeammin?

Vanhempien lasten kanssa aikoinaan matkusteltiin pariin otteeseen noin pitkiä matkoja ja ne oli kyllä yhtä painajaista.. Mutta parhaitenhan sinä lapsesi tunnet ja tiedät jaksaako noin pitkän matkan kulkea :)

Ei lapsi junassa mitään tekemistä tarvitse. Käskette vain sen lapsen istumaan hiljaa ja liikkumatta paikallaan koko matkan niin siitä ongelmasta pääsette. Ei lapsi tarvitse tekemistä, vaan sen pitää istua hiljaa ja liikkumatta paikallaan jos sille ei ole erikseen määrätty työtehtäviä tehtäväksi. Erityisesti leikki on ehdottomasti kiellettävä lapsilta, samoin kuin kaikki muukin huvittelu Raamatun lukua lukuun ottamatta.

Voi elämä. Että ei leikkivaunuun, kun voi olla pöpöjä. Eipä siinä mitä, aika vaikea on tuon ikäisen istua paikoillaan tuntikausia, joten tuskaisaa voi olla. Ota läppäri mukaan ja laita tenava katsomaan Teletappeja. Sitä en tiedä, että onko hyväksi, mutta eipähän tule pöpöjä.

Minä olen niin tavattoman mukavuudenhaluinen etten lähtisi tuon meidän 1 v 8 kk ikäisen tyttösen kanssa junalla jos matka kestää enemmän kuin tunnin.

Omalla autolla lähtisin mutta vain niin että kuskin lisäksi on viihdytysjoukot mukana eli joku toinen ajaa ja minä olen takapenkillä tyttösen seurana.

En minäkään mihinkään leikkivaunuun menisi, en edes vanhemman lapsen kanssa koska ikäväkseni tiedän ettei niitä siivota kunnolla juuri koskaan ja että osa vanhemmista katsoo olevan aivan okei jos piltti oksentaa tai vaikka kakkaa sinne jonnekkin...jaiks !

Lentokone ei oo vaihtoehto koska jouduttaisiin vaihtamaan konetta pari kertaa. Ja hinta olis kymmenkertainen! :( Meillä on myös paljon matkatavaroita sillä ollaan perillä useamman viikon. Läppäri tulee mukaan, eli jotain Pikku Kakkosta voidaan ehkä kattoa YleAreenasta jos vain verkko toimii. Tosin en tiedä kuuleeko pieni mitään kun ei osaa kuulokkeita käyttää. Sellaista magneetti piirustustaulua ollaan mietitty. En tiedä kauanko kanssamatkustajat jaksavat kuunnella satuja jos ottais kirjoja mukaan :(

Kiitos kaikille vastanneille. Ihan turhaan jännäsin, matka meni oikein mukavasti rattaissa ja äidin sylissä istuskellen :) Edes matkaa varten hankittuja viihdykkeitä ei laukusta esiin kaivettu, niin paljon seurattavaa ja ihmeteltävää riitti muissa matkustajissa jne.

Yhteistyössä