Millaisina teidän ekat liikket on tuntuneet? Kun mulla jo viikko 18+4, mutta MITÄÄN ei tunnu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekasta tunsin vasta kun tuli kunnon monotus tietokonepöytään (mihinkäs muuhunkaan ;)). Tokasta tunsin sitten jo hyvissä ajoin sellaisia perhosensiipiä.

mulla oli istukka edessä ja ihan megamäärä lapsivettä, tunsin liikkeet varsinaisesti vasta 20+ viikoilla. en laske suoliston kuplintaa vauvaksi niin kuin monet muut..

Alkuperäinen kirjoittaja neropatti:
mulla oli istukka edessä ja ihan megamäärä lapsivettä, tunsin liikkeet varsinaisesti vasta 20+ viikoilla. en laske suoliston kuplintaa vauvaksi niin kuin monet muut..

:D suoliston kuplinan ja vauvan liikkeet erottaa kyllä selvästi ;)

Suoliston kuplinta tuntuu minulla ilmakuplilta ja lapsen liikkeet tuntuivat vesikuplilta... Tuli mieleen poreammeen veden pulpsahdukset vatsani sivulla. :) Liikkeet tunsin vasta 20+ ja minulla on istukka edessä.

Ekasta visiin tuntui viikolla 16, muista vähän ennemmin. Riippu paljolti istukan paikasta, onko edessä vai takana ja tietty siitä, kuinka paljon rasvakerrosta on edessä :)
Usein selällään maaten tuntuu parhaiten, mutta mulla kyllä nyt tässä viimeisessä raskaudessa tuntui paremmin kun istuin. Johtuu kai just tästä rasvakerroksesta, vauva istuessa painautuu paremmin mahaa vasten.

Mutta nyt kuitenkin huolimatta muutaman sentin rasvakerroksesta, vauvan liikkeet tuntui ja myös näkyi jo viikolla 19 selvästi. Siis tuntui myös käteen.

Minulla täsmälleen samat viikot! :D

Taisin eilen erääseen ketjuun kirjoittaa että olen ollut huolissani kun ei ole kunnolla tuntunut liikkeitä viikkoon 18 mennessä (vaikka on jo neljäs raskaus) mutta toissapäivänä alkoi varsinaisesti ekan kerran mahassa mellakointi. Luulin jo melkein saaneeni jonkun oksutaudin kun olo oli todella outo kun vauva mylläsi suolistoa nurin!

Liikkeet on olleet aika teräviä, kuin joku tökkisi kynällä sisältäpäin. Välillä taas tuntuu voimakasta kääntyilyä.

Eiköhän sielläkin ala pian asukki ilmoittelemaan itsestään. :)