Millaisin nukenvaatteita ostaisit myyjäisistä?

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Ajattelin tehdä päiväkodin myyjäisiin nukenvaatteita, kun on kasa kaupalla kankaanpaloja ja kaavojakin löytyy.

Mutta nyt se kysymys kuuluukin. Millaiset nukenvaatteet tarttuisivat sinulla mukaan myyjäisistä (tyyli, väri, malli, koko, yksityskohdat). Mikä olisi sinulla niissä tärkeintä?

Ja mitä sellaisesta mieluiten maksaisit? Realistisia nyt olemme ja tiedämme että ne eivät ole ilmaisia ja tuotto menee hyvään tarkoitukseen.

Riihipeikon tyylisiä mitä ei kaupasta saa. Toisaalta taas jotain trendikkäitä tai sellaisia mitä on vauvanvaatteinakin kaupoissa.

Joskus kirpparilla nähnyt ihan kivan mallisia itsetehtyjä nukenvaatteita, mutta kankaat/värit olleet jostain kasari/ysäri jämävaatteista. Eli ei kiitos sellaisia.

Hinnat riippuu aika vaatteesta, jostain Baby Bornille tarkoitetusta mekosta oon maksanut 8e, kun oli aika makee.

Sehän vaara on just näissä jämäkankaissa, että ne eivät aina ole niin kivoja. Tosin mulla on sävysävyyn trikoota, jonkin verran collegea, puuvillakangasta ja sammarikangasta. Näistä pystyy tekemään kokonaisuuksia, eli vaattet sopivat toisiinsa. Värimaailma on kyllä ruskea/beige/sininen/punainen. Varmaan pitää vähän panostaa yksityiskohtiin, jotta vaatteesta ei tulisi liian tylsä. Pitsin jämiäkin voisi löytyä romanttisempaan tyyliin.

helposti puettavia... Ja ei herranjumala mitään hääpukuja vauvanukelle! Et varmaan ollu tekemässäkään, mutta uudessa lelukuvastossa oli... :/ Kaikkea pitää kans olla, toivottavasti niitä hääjuttuja ei osta kukaan. Meillä tyttö 2v pukee nukkea itse, eikä ole kiinnostunut mistään hepenistä vielä, vaan "samanlaisista" vaatteista kun on itsellä..

Alkuperäinen kirjoittaja No tietysti:
helposti puettavia... Ja ei herranjumala mitään hääpukuja vauvanukelle! Et varmaan ollu tekemässäkään, mutta uudessa lelukuvastossa oli... :/ Kaikkea pitää kans olla, toivottavasti niitä hääjuttuja ei osta kukaan. Meillä tyttö 2v pukee nukkea itse, eikä ole kiinnostunut mistään hepenistä vielä, vaan "samanlaisista" vaatteista kun on itsellä..

Tälläisiä mä viimeksi taisin tehdä lahjaksi. Nappien sijaan tarranauhaa palanen esim mekon niskaan. Eli hihaton trikoomekko kanttauksin/etutaskulla ja samasta kankaasta kuminauhavyötäröllinen shortsit/pikkarit. Kestävä (myös pesun...) ja helppo pukea. Tai ihan collegeasu (samat shortsit pitkälahkeisena) ja t-paita.

Tosin mulla olisi organzaakin siihen nuken hääpukuun :)

Takkia, housua, puolipotkaria, puseroa, lakkia, joustavia sukkia ja lapasia. Itse olen ommellut myös makuupussin tikkikankaanjämästä ja froteinen unipussikin löytyy. Näihin tuo 2veekin saa vauvansa itse sujautettua. Ylävartalon asusteet sais olla aukeavaa mallia tai sit hyvin joustavaa kangasta jotta pukeminen onnistuu. Ostelen tytön nukelle pieniä vauvanvaatteita myös kirppiksiltä kun sopivan pieniä ja halpoja kohdalle sattuu. Joku housut, takki, paita, sukat, lakki setin hinnan kipuraja taitas olla jossain 18-20e. Ja pitäs olla kyllä aika kivan näköset että ostasin. Ite tykkään jotenki enemmän noista oikeista pikkuruisista vauvanvaatteista. Ja sulkijoiksi ei nappeja vaan tarranauhaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja No tietysti:

Tälläisiä mä viimeksi taisin tehdä lahjaksi. Nappien sijaan tarranauhaa palanen esim mekon niskaan. Eli hihaton trikoomekko kanttauksin/etutaskulla ja samasta kankaasta kuminauhavyötäröllinen shortsit/pikkarit. Kestävä (myös pesun...) ja helppo pukea. Tai ihan collegeasu (samat shortsit pitkälahkeisena) ja t-paita.

Tosin mulla olisi organzaakin siihen nuken hääpukuun :)
Noita luettelemisiasi ostaisin, sellaisia jotka lapsen helppo pukea itse nukelle. Trendikkyys kiinnostaa enimmäkseen enemmän äitejä kuin lapsia. Ja organzasta voi tehdä juhlamekkoja, varmasti joku niitäkin ostaa. Baby bornin kokoisia nukkeja on paljon, ota siitä mittoja.

Hoppista. Lisää toiveita? Nyt ainakin teen peruskotivaatteita ja muutaman romanttisemman mekon. Pitäisikö olla selkeästi poikanukelle vaatteita?

*** jotta löytyy sitten myyjäisistä jokaiselle jotakin. Mä en kuitenkaan jaksa yhtä mallia tehdä äärettömän montaa kappaletta ***

Mä voisin kuvitella ostavani jonkin ulkoiluvaatteen kun tyttö tykkää ottaa nukkea mukaan kauppaan ym paikkoihin. Ja onhan se näin syksyllä ja talvella hirveetä viedä vauva ulos ilman kunnon vaatetusta.. =)

Yhteistyössä