Millaisilla alkioilla plussasit?

  • Viestiketjun aloittaja alkio
  • Ensimmäinen viesti
alkio
Hei kaikki te, joille on tehty alkionsiirto ja tuloksena plussa! Millaisia ovat solunne olleet siirtopäivänä? Montako solua niissä oli ja montako päivää niitä viljeltiin ennen punktiota? Entä luokka?
 
neeta
Heips!

Me ollaan onnistuttu jo kolme kertaa. Aina 2. päivänä siirretty: eka ja toka lapsi olivat 4 soluisia top alkioita (toinen tuoresiirto, toinen PAS), ja nyt kolmas raskaus käynnistyi oli 2 soluisella (gradus 2).

Peukkuja jännääjille! Kaikenlaisilla alkioilla voi onnistua :) .
 
Mulla tuoresiirrossa 4-soluinen alkio, 3pv viljelyllä --> nega
1. PAS: 6-soluinen sulatus 1vrk ennen siirtoa --> nega
2. PAS 6- ja 8-soluiset alkiot, sulatus 1vrk ennen siirtoa --> yksisikiöinen raskaus.
 
Mulla siirrettiin 2 alkiota, en tiedä kuinka paljon olivat jakaantuneet, mut laatu ei ollut kauhen loistava. Ja 2pvää punkition jälken siirrettiin ja vahvan plussan sain, pp14 oli hCG 781 ja ekaa ultraa odotellaan, joka on 5.4. Sitte näkee onks yks vai kaks..
 
Tuore alkion siirrosta en ole plussannut.

1. PAS 5 ja 6 soluisilla toi plussan, raskaus keskeytyi. Alkiot pakastettu n.3 päivän ikäisinä ja otettu sulamaan siirtoa edellisenä päivänä.

2. PAS Edellisenä päivänä sulamaan otetut ei selvinnyt, joten siirto tehtiin siirto päivän aamuna sulatetuilla akioilla. En tiedä alkioiden solumäärää, eivätkä alkiot olleet ehtineet jakautua ennen siirtoa. Sanottiin vaan, että selvästi elossa. Kaksi siirrettiin ja toinen kiinnittyi, nyt rv10.
 
Ihmeellistä
Hei, melkein kaikilla tuntuu olevan niin, että sulattelut on aloitettu vähintään edellisenä päivänä. Meillä on pian pakkasalkion siirto ja meille sanottiin, että samana aamuna sulatetaan, kun päivällä on siirto. Miksiköhän näin? Eikö olisi parempi sulattaa ja kasvatella hetki ja katsoa, että lähteekö ne ylipäätään kasvuun?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 17:12 Ihmeellistä kirjoitti:
Hei, melkein kaikilla tuntuu olevan niin, että sulattelut on aloitettu vähintään edellisenä päivänä. Meillä on pian pakkasalkion siirto ja meille sanottiin, että samana aamuna sulatetaan, kun päivällä on siirto. Miksiköhän näin? Eikö olisi parempi sulattaa ja kasvatella hetki ja katsoa, että lähteekö ne ylipäätään kasvuun?
Käsittääkseni klinikat mielellään ottavat alkiot sulamaan edellisenä päivänä, koska jos yksikään alkio ei selviäkään sulatuksesta, ehditään sulattamaan vielä yksi olki.
Joskus saatetaan tehdä pidempi viljely, jos halutaan selvittää johtuuko alkion kiinnittymättömyys jakautumisongelmista.

Itse ajattelen, että kohtu on luonnollisempi kasvupaikka, kuin kasvatusmalja. Ja minullehan plussa tuli samana päivänä sulatetulla =)
 
Arpapeliä
Moi!

Tuoresiirrosta lapsukainen :heart: 4-soluisesta I-luokan alkiosta (kaksi siirrettiin). Sen jälkeen 4 puhdasta negaa saman IVF-hoidon 4-soluisista I-luokan PAS-alkioista. Joka kerta siirretty kaksi. :( Vielä yksi satsi pakkasessa, mutta aika epätoivoiselta alkaa tuntua...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 12:35 mammu kirjoitti:
Meillä oli eilen punktio ja huomenna pitäisi olla siirto. Miksi toisilla on ollut to kolmen päivän viljely ja toisilla (kuten mulla) tuo kahden päivän ??? Onko paljon eroa ??
Taitaa olla klinikkakohtaisia nuo ajat ja myös se vaikuttaa minä viikonpäivänä ollaan päästy ms keräykseen, jos menee loppuviikkoon esim to ja klinikka kiinni viikonlopun niin siksikin voi olla lyhyempi viljely. Alkiohan jakaantuu noin kerran vuorokaudessa joten teillä varmaankin alkiot ovat 3-4 soluisia siirrossa. PAS:ssa taas olisivat n 6-8 soluisia. Kiinnittyminen onkin sitten arpapeliä...
Onnea matkaan! :wave:
 
TKK
Meillä ei päästy tuorealkion siirtoon hyperstimulaation vuoksi. 1. PAS: sulamaan kaksi kahden vuorokauden ikäistä alkiota, jotka molemmat selvisivät sulatuksesta. Vuorokauden jatkoviljelyn jälkeen siirrettiin parempi (7-soluinen), josta plussa. Nyt rv 11+5.
 
Mulla siirrettiin kahden päivän viljelyn jälkeen yksi nelisoluiseksi jakautunut alkio, ja nyt meneillään pp 9, joten tulos ei vielä selvillä !! Nyt kyllä jännittää jo niin lujaa, että tekisi mieli huomenna hakea apteekista testi..

Vaikka minulla ei kuitenkaan ole ollut koko aikana minkäänlaisia oireita, joten kaipa tämäkin negaa on jälleen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 22:30 mammu kirjoitti:
Mulla siirrettiin kahden päivän viljelyn jälkeen yksi nelisoluiseksi jakautunut alkio, ja nyt meneillään pp 9, joten tulos ei vielä selvillä !! Nyt kyllä jännittää jo niin lujaa, että tekisi mieli huomenna hakea apteekista testi..

Vaikka minulla ei kuitenkaan ole ollut koko aikana minkäänlaisia oireita, joten kaipa tämäkin negaa on jälleen


Mä jo innostuin, kun luin otsikon ja sun nimi oli viimeksi vastanneena..
No vielä odotellaan ja tsempitellään =)

Ei mullakaan mitään oireita ollu..
 
Plussasin kolmannesta tuoresiirrosta, aina viljelty kolme päivää (jotta nähdään alkioiden kunto mahdollisimman pitkälle)
ja alkiot (2kpl) olivat luokkaa 2-3 ja hitaita, olisi pitänyt olla 8-soluisia niin olivat vasta 4- ja 5-soluisia.
Joten eipä ollut hurraamista :'(
Vaan lapsi niistä kuitenkin saatiin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 12:48 rapu kirjoitti:
Plussasin kolmannesta tuoresiirrosta, aina viljelty kolme päivää (jotta nähdään alkioiden kunto mahdollisimman pitkälle)
ja alkiot (2kpl) olivat luokkaa 2-3 ja hitaita, olisi pitänyt olla 8-soluisia niin olivat vasta 4- ja 5-soluisia.
Joten eipä ollut hurraamista :'(
Vaan lapsi niistä kuitenkin saatiin =)
Hei, kivaa lukea tätä viestiäsi, rapu. Meillä tulossa viikon päästä ensimmäinen PAS, ja pakkasessa on juuri nuo samat hitaat kolme päivää viljellyt 4- ja 5-soluiset. Tuoresiirrossa oli 5- ja 6-soluiset ja niistä nega.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 22:53 Kipsu kirjoitti:
Hei, kivaa lukea tätä viestiäsi, rapu. Meillä tulossa viikon päästä ensimmäinen PAS, ja pakkasessa on juuri nuo samat hitaat kolme päivää viljellyt 4- ja 5-soluiset. Tuoresiirrossa oli 5- ja 6-soluiset ja niistä nega.
Lainaan itseäni :D

Tänään se siirto sitten oli ja uusi jännääminen alkaa. 6-soluinen oli tipahtanut 4-soluiseksi ja putosi siten luokkaan 3. Toinen 4-soluinen säilytti kaikki solunsa ja pysyi kakkosluokassa. Sulatus ja siirto oli molemmat tänään, yksi ei selvinnyt hengissä ja silti ehdittiin ottaa vielä uusi alkio sulamaan. Ei kyllä olleet lähteneet vielä jakaantumaan uudelleen, mutta se kai ei ollut vielä ihan tarkoituskaan, kuulemma nyt illalla vasta tai ensi yönä.

Toivottavasti tähän ketjuun tulisi uusia kirjoittajia kertoilemaan omia plussatarinoitaan :)
 
Mulla kaikki aiemmat 7 ollu 2-3 päiväsiä, huippulaatusista rupuihin, kaikista negaa. Vasta 5-päiväsellä bb-laatusella (eri luokittelu kun varhasemmilla) blastolla plussaa. Kaikki vielä aivan alussa että ei tiedä jatkosta, mutta ainakin siis vihdoin + tullu.
 
vierailija
Pari viikkoa sitten PAS, siirrettiin 3pv:n ikäinen jo morulaksi ennättänyt alkio. Olin epäilevä, koska tuo nopeus ei välttämättä ole hyvä juttu. Tämä oli kolmesta alkiosta viimeinen. Tuoresiirrosta nega, ekasta PAS:sta tuulimunaraskaus. Nyt tästä vahva plussa dpo12. Nähtäväksi jää miten etenee, jännittää..
 

Yhteistyössä