Millaisiin yhdistelmärattaisiin olette lopulta päätyneet?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Emmaljungan Smart Duot.

Onneksi anoppi lupasi moiset hankkia, maksoivat 600 euroa, olivat alennuksessa. Norm. n. 800 euroa. Kamala hinta, käytetyn autonkin saisi halvemmalla =)
Onpa outoa, että Smart Duot ovat jossakin olleet alessa 600euroa. Ei niiden kyllä missään kuuluisi maksaa normaalihintaisina n.800euroa!!

Itse olen katsellut Edge Duoja ja niiden hinta alessa on tuollaista 600euroa. Ja onhan niissä sitä lisävarustelua. Esim. Lastentarvikkeen sivuilla Smart Duojen hintahaitariksi on laitettu 500-700euroa.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=502&valikoimaid=1

Missä niitä on myyty alessa noin kovalla hinnalla?? Suosittelen, että katsotte vielä muualta niitä, koska pitäisi kyllä halvemmalla saada.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Käytiin eilen miehen kanssa katselemassa ja kyselemässä vaunuista. Hyvät kaupunkivaunut olis Teutonia Funit, tosi näppärät rattaat, joihin saa pehmeän kantokopan. Kovan kopan käyttöikä on tosi lyhyt, mutta pehmeästä kopasta saa jalkapussin.
Meillä emmaljungien kova koppa meni tosi kauan, ja niissähän tulee ratasosan ja vaunuosan jalkapeitteet mukana. Joten pehmeän kassi sinänsä "turha". Mutta siis kaikilla oma maku... =)
On joo oma maku, mutta ennen kaikkea tarpeet. Meillä ei vaan ole tilaa säilyttää koppaa missään. Toki jos olis tosi paljon säilytystilaa ja varaa hommata kevyemmät kakkosrattaat vähän isommalle, isommat ja tukevat vaunut ois varmaan ihan hyvä hankinta.

Kakkosen kanssa päätettiin välttää samat "virheet" mitä tehtiin kun ostettiin ekoja vaunuja. Kunnon "hyökkäysvaunujen" sijaan ostetaan sellaiset, joiden kanssa pärjää tosiaan vastasyntyneestä niin kauan kun tyyppi kävelee itse.


 
Esikoisella (nyt jo 6v) oli Emmaljungat yhdistelmät. Syntyi tammikuussa ja kova koppa oli kyllä hyvä. Rytyytin vaunujen kanssa vaikka millä kinttupoluilla metsässä jne kun koiria lenkitin. Olivatkin kolme vuotta kovassa käytössä, eikä mitään valittamista. Samoiten siskoni oli tosi tyytyväinen omiin vastaaviin.

Nyt tulokkaalle (la 23.8) hankittiin myöskin Emmaljungan yhdistelmät, oisko malli ollut Duo edge sport. Meneepähän kovaan koppaan koko talven ja tietää että vaunut kestävät. Kaikki kaverit joilla ollut Emmaljungat, ovat olleet tyytyväisiä. Toisin kuin halpisvaunuihin, jotka pahimmillaan nitisevät ja natiset muutaman kk jälkeen. Puhumattakaan kankaiden kestosta... Joten ainakin mun kokemuksen mukaan halvalla ei hyvää saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilla83:
Meille tulee Brio Kombit. Paljon olen kuullut hyvää niistä ja kavereilla monilla on kyseiset vaunut..
Meille varmaan myös, ainakin nyt ensimmäisen katselukierroksen jälkeen. Todellakin tuntuu vaikealta esikoista odottaessa etsiä niitä sopivia vaunuja, varsinkin kun haluaisimme niiden menevän esikoisella mahdollisimman pitkään ja myös niiden mahdollisesti myöhemmin saatavien lasten selviävän niillä. Merkkiä en muista mutta erikoisimmat olivat kyllä vaunut joista löytyi levyjarrut ja digitaalinäyttö työntöaisasta. Kaikkea sitä yritetään myydä tarpeellisena ihmisille joilla ei vielä ole mitään käsitystä mikä on tarpeellista. Kombit kuitenkin miellyttivät sekä ulkonäöltään että ominaisuuksiltaan. Varsinkin niiden korkeus miellytti, me kun olemme molemmat pitkiä, ja matalat vaunut tuntuivat hankalilta. Valitettavasti olemme kuulleet myös negatiivist palautetta noista, etenkin tältä sivustolta, mutta myös yksi tuttavaperhe vaihtoi vaunut toisiin vajaan vuoden käytön jälkeen. Syy ei ole oikein selvinnyt, mutta ilmeisesti kokevat vaunut hieman kömpelöiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Käytiin eilen miehen kanssa katselemassa ja kyselemässä vaunuista. Hyvät kaupunkivaunut olis Teutonia Funit, tosi näppärät rattaat, joihin saa pehmeän kantokopan. Kovan kopan käyttöikä on tosi lyhyt, mutta pehmeästä kopasta saa jalkapussin.
Meillä emmaljungien kova koppa meni tosi kauan, ja niissähän tulee ratasosan ja vaunuosan jalkapeitteet mukana. Joten pehmeän kassi sinänsä "turha". Mutta siis kaikilla oma maku... =)
Pehmeästä kopasta saa lämpöpussin, sitä mam84 varmaan tarkoitti. Siis lämpöpussin talveksi rattaisiin, pelkä jalkapeite kun ei juuri lämmitä ;) Itse olen myös pehmeän kopan kannattaja.
Minäkin pidän pehmeästä kopasta, mutta jokainen tietysti tekee hankintansa omien mieltymystensä ja tarpeidensa mukaan, niinkuin kuuluukin. Halusin vain vielä sanoa, että ainakin Emmaljungan pehmeä kantokassi on tosi tilava, ja siihen kesävauva mahtui hyvin koko talven. Sekä kovassa että pehmeässä voi varmasti ihan yhtä hyvin nukuttaa vauvan niin kesällä kuin talvellakin. Lämpöpussina on kassia pari kertaa käytetty, ja kun ei tarvinnut enää, ei vienyt paljoa säilytystilaa, kun otti kovikkeet pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Emmaljungan Smart Duot.

Onneksi anoppi lupasi moiset hankkia, maksoivat 600 euroa, olivat alennuksessa. Norm. n. 800 euroa. Kamala hinta, käytetyn autonkin saisi halvemmalla =)
Onpa outoa, että Smart Duot ovat jossakin olleet alessa 600euroa. Ei niiden kyllä missään kuuluisi maksaa normaalihintaisina n.800euroa!!

Itse olen katsellut Edge Duoja ja niiden hinta alessa on tuollaista 600euroa. Ja onhan niissä sitä lisävarustelua. Esim. Lastentarvikkeen sivuilla Smart Duojen hintahaitariksi on laitettu 500-700euroa.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=502&valikoimaid=1

Missä niitä on myyty alessa noin kovalla hinnalla?? Suosittelen, että katsotte vielä muualta niitä, koska pitäisi kyllä halvemmalla saada.
Kuulostaa kyllä kiskonnalta. Oulun Lastentarvikkeessa maksoin kuukausi sitten Smart Duoista 530e. Edget maksoivat sitten muistaakseni n. 200e enemmän.
 
meillä oli talvivauvalle pehmeä koppa joka oli hyvä siksi että paksu ja varmasti lämmin.miinusta se että tyttö ei mahtunut siihen enää syksyllä eli noin 7-8kk iässä.
emmaljungan crosswayt 2004 oli ja on edelleen meillä ja hyvässä kuosissa 2.5 vuoden käytön jälkeen.meillä käyttö päivittäistä.
 
Meillä poika nukkui Teutonian pehmeässä kopassa 10kk ikään asti, koppa on kyllä tilava, kun sitä vertaa esim. Brion koppaan.

Nuo Brion Kombit oli ystävälläni ja hän piti niitä raskaina, kömpelöinä ja paljon tilaa vievinä, kun auton takakontiin niitä joutui lastaamaan.
 
ihanaa kun moni kehuu vaunujaan kevyeksi ja seuraavassa lauseessa käy ilmi että se vauva on vielä mahassa ;) musta oikeastaan kaikki on kevyet tyhjänä työntää, sitte vasta kun vauva painaa ~10kg ja osaa myös istua, on hyvä puhua keveydestä. painopisteen muutos (juuri makuuasennosta istumaan) esim kevensi meidän vaunuja juuri kun olin vaipumassa epätoivoon että tätäkö tää on koko loppuajan ;)
meillä on herquleksen joggerit eikä hissiä, niin ei ole tarvetta saada sinne mahtumaan. sitten on brion racet ja carenan easyt toisella käyttäjällä jo. ja vaikka ne on halpikset niin on kestäneet kunnes itse väkisin kiireellä väänsin kokoon ja jalkatuen säätö napsu talvella pakkasessa poikki..
nyt tulevalle vauvalle haluaisin vaihtelunhalusta esim teutonian funit, ja jotkin tuplat hankinassa myös kun ikäeroa tulee 1v4kk
 

Yhteistyössä