Millaisia välipaloja annatte vajaa 1 vuotiaalle?

Meillä aloitellaan hapanmaitotuotteita. Bulgarian jugurttia :x olen sekoittanut hedelmäsoseeseen, viiliä on kaapissa mutta en ole vielä antanut. Piimää on maistanut pari lusikallista. Raejuustoa annan useaa hippua kerrallaan. Kaikesta on tykännyt.
Pehmää leipää annan aamu- ja välipaloilla. Näkkäriä ja maissinaksuja syö. Naksuista ei kyllä paljoa iloa nälkään ole, mutta tykkää natustaa niitä.
Jotain täysjyvämurojakin ostin, olivat vähän liian kovia kun ei hampaita ole vielä montaa. Maidolla vetelistettynä annoin, mutta ei oikein tykännyt.

Onkohan nuo Profeel jugurtit ihan ok pienelle? Rasvattomia ovat eikä sokeariakaan ole paljoa. Siis kaikki kaupasta saatavahan on tarkoitettu tavalliselle ihmiselle syötäväksi, ei siinä mitään. Mut mä haluan ihan omasta tahdostani tutkia asioita (vielä kun jaksan:D ) ja valita parhaimmasta päästä.

Minkä merkkiset jugurtit olette todenneet terveellisiksi? Entäs rahkat yms.

Aamu/iltapuurot tökkii tällä hetkellä pahasti. Niitäkin olen koko ajan vaihdellut kaurasta rukiiseen ja eri soseilla.

Pähkinäthän ovat terveellisiä. Muskaisinko niitä jonnekin sekaan?
 
Maustamaton jogurtti itse maustettuna (marjoja tai vauvojen soseita) on ylivoimaisesti paras jogurtti. Valmiiksi maustetuissa on sokeria/makeutusaineita, lisäaineita, ym. kakkaa.

Rasvattomuus ei ole mielestäni hyvä asia noin pienen ihmisen ollessa kyseessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Meillä aloitellaan hapanmaitotuotteita. Bulgarian jugurttia :x olen sekoittanut hedelmäsoseeseen, viiliä on kaapissa mutta en ole vielä antanut. Piimää on maistanut pari lusikallista. Raejuustoa annan useaa hippua kerrallaan. Kaikesta on tykännyt.
Pehmää leipää annan aamu- ja välipaloilla. Näkkäriä ja maissinaksuja syö. Naksuista ei kyllä paljoa iloa nälkään ole, mutta tykkää natustaa niitä.
Jotain täysjyvämurojakin ostin, olivat vähän liian kovia kun ei hampaita ole vielä montaa. Maidolla vetelistettynä annoin, mutta ei oikein tykännyt.

Onkohan nuo Profeel jugurtit ihan ok pienelle? Rasvattomia ovat eikä sokeariakaan ole paljoa. Siis kaikki kaupasta saatavahan on tarkoitettu tavalliselle ihmiselle syötäväksi, ei siinä mitään. Mut mä haluan ihan omasta tahdostani tutkia asioita (vielä kun jaksan:D ) ja valita parhaimmasta päästä.

Minkä merkkiset jugurtit olette todenneet terveellisiksi? Entäs rahkat yms.

Aamu/iltapuurot tökkii tällä hetkellä pahasti. Niitäkin olen koko ajan vaihdellut kaurasta rukiiseen ja eri soseilla.

Pähkinäthän ovat terveellisiä. Muskaisinko niitä jonnekin sekaan?
meillä kanssa viikkoa vaille 1-v ja on kieltäytynyt syömästä puuroa ollenkaan. Aamu-,väli- ja iltapalat on aika pitkälti bulgarianjugurttia hedelmäsoseen kera,ruisleipää ja hedelmää. en oikein muutakaan keksi :/ ja yksi mitä olen antanut maistella ja myöskin itse pidän paljon,on puolet piimää ja puolet sokerintoa mehukeittoa. pähkinöistä en tiedä,meillä varmaan tukehdutaan niihin :D
 
Meillä 10kk:n ikäiselle kokeilen tota jugurttia, mutta vatsa ei toiminu pariin päivään :/ Aattelin odottaa jonkin aikaa, ja kokeilen sitten uudestaan...
Nyt syö esim. leipää, hedelmiä viipaleina... Noita maustettuja jugurtteja en kyllä antais vielä, kun niissä on niin älyttömästi kaikkee roskaa mitä ton ikänen ei vielä tarvii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vipititi:
ja yksi mitä olen antanut maistella ja myöskin itse pidän paljon,on puolet piimää ja puolet sokerintoa mehukeittoa.
Mä en antaisi noin pienelle sokerittomia tuotteita. Sokeri on luonnontuote, makeutusaineet ei. Ei sillä että sokeri olisi hyvästä, mutta mutta..

Molleri toi on totta. Tai oikeastaan mun mielestä minkään ikäinen ei tarvitse maustettuja jogurtteja. Niissä ei ole mitään terveellistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vipititi:
ja yksi mitä olen antanut maistella ja myöskin itse pidän paljon,on puolet piimää ja puolet sokerintoa mehukeittoa.
Mä en antaisi noin pienelle sokerittomia tuotteita. Sokeri on luonnontuote, makeutusaineet ei. Ei sillä että sokeri olisi hyvästä, mutta mutta..

Molleri toi on totta. Tai oikeastaan mun mielestä minkään ikäinen ei tarvitse maustettuja jogurtteja. Niissä ei ole mitään terveellistä.
oikeassa olet,kaipa tuon voi korvata millä tahansa mehukeitolla.. ja niin kuin sanoin,niin olen antanut vaan maistella. vähän jännittää tuo piimä meinaa,että mitä tekee vatsalle.
 
Cassy Minkä valmistajan maustamatonta jugurttia olet käyttänyt? Mä en ole löytänyt kaupasta ollenkaan muuta kuin tuota kamalaa Bulgarian jugurttia, vauva kyllä tykkää siitä. Mietin myös tuota sokeri juttua ettei se ole hyväksi mutta ei ne makeutusaineetkaan kyllä ole. Itse syön tuota piimä-valion mehukeitto sekoitusta. Voisi vauvalle antaa myös mutta vain vähän normaalisokerista keittoa joukkoon.
 
Älkää hyvät ihmiset tuputtako muksuillenne noita makeutusaineilla makeutettuja tuotteita. Lapsi ei todellakaan tarvii niitä, sokeri on ok tietyissä rajoissa.

Samoin rasvoissa tervettä järkeä, rasvaton ei välttämättä oo se paras vaihtoehto.

Naksuja, kovaa ruisleipää, rahkaa, Bulgarianjogurttia, raejuustoa, viiliä ja sit ihan hedelmiä sekä rusinoita annan ite mun reilu 10kk vanhalle likalle! Myös porkkanaa, kurkkua, omenaa raasteena saa itse syödä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Cassy Minkä valmistajan maustamatonta jugurttia olet käyttänyt? Mä en ole löytänyt kaupasta ollenkaan muuta kuin tuota kamalaa Bulgarian jugurttia, vauva kyllä tykkää siitä. Mietin myös tuota sokeri juttua ettei se ole hyväksi mutta ei ne makeutusaineetkaan kyllä ole. Itse syön tuota piimä-valion mehukeitto sekoitusta. Voisi vauvalle antaa myös mutta vain vähän normaalisokerista keittoa joukkoon.
Vähän hymyilyttää. Miksi et sitten tajoaisi vauvalle hyvillä mielin Bulgarian jugurttia jos kerran HÄN siitä tykkää? :) Ei sun tartte siitä tykätä mitä vauva syö...

Itse olen pyrkinyt siihen että tarjoan lapselle maisteltavaksi ja syötäväksi kaikkea, myös niitä joista itse en välitä. Oppii syömään monipuolisesti eikä tuu niitä yök en syö- juttuja vain sen takia että äiti sanoo sille yök :)

Eräs kaverini ei ole vauvalle tarjonnut kalaa ollenkaan kun ei veljetkään syöneet ja se haiseekin niin pahalle :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Vähän hymyilyttää. Miksi et sitten tajoaisi vauvalle hyvillä mielin Bulgarian jugurttia jos kerran HÄN siitä tykkää? :) Ei sun tartte siitä tykätä mitä vauva syö...

Itse olen pyrkinyt siihen että tarjoan lapselle maisteltavaksi ja syötäväksi kaikkea, myös niitä joista itse en välitä. Oppii syömään monipuolisesti eikä tuu niitä yök en syö- juttuja vain sen takia että äiti sanoo sille yök :)

Eräs kaverini ei ole vauvalle tarjonnut kalaa ollenkaan kun ei veljetkään syöneet ja se haiseekin niin pahalle :headwall:
Kyllähän mä sille annan muitakin ruokia mitä ei itse syödä ja saa syödä bulgarian jugurttia jos kerran laskee. Mut mitä muita maustamattomia on myynnissä?
 
Muistaakseni ingmannilla on maustamatonta pikkupurkissa.... varmaan joka merkillä on litrasissa... sithän on se turkkilainen,mut siinä on peräti 10% rasvaa... tosin tuon ikänen kuluttaa niin paljon että varmaan haitaks oo sekään =)

Meillä vielä puuro maistuu,mut aattelin sit vähäsuolasta leipää tarjota kun ja jos käy tökkimään. Maustamattomia juguja ja rahkaa höystettynä hedelmillä ja marjoilla,tarvittaessa hedelmäsokeria mukaan. Makeutusaineita kartan kuin ruttoa,mut rasvaa saapi olla ihan mielelläänkin =)
 
A-jugurttia saa maustamattomana, tosin 1kg:n purkeissa. On jotenkin "pehmeämmän" makuistakin kun tuo Bulgarian jugu!

Itse annan maustamatonta jugua+hedelmäsosetta tai itsetehtyä kiisseliä tai tuorehedelmä mössöä, jos neiti 10kk ei suostu puuroa syömään.
 
e83
Ingmannilta saa sitä LUONNON JUGURTTIA.. http://www.arlaingman.fi/fi/tuotteet/?pcsid=35&p=2

Itse en antaisi profeel jugurttia, siinä on lisäaineita ja muitakin aineita.

Anna pois vaan bulgarian jugurttia, minäkin annoin.
Mites ois viili?
 
Tein tieteellisen :D tutkimuksen kaiken maailman jugurteista ja totesin seuraavat hyviksi:
http://www.activia.fi/natural.htm

http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuotehaku/Hakutulos?productGroup=&productNumber=&productName=30%25+sokeria

http://www.danonino.net/fin/popup_danonino2.html

Boikotoin minäkin makeutusaineita. Noissa vauvojan hedelmäsoseissakin on muuten yllättävän paljon sokeria kun oikein alkoi vertailemaan :eek:

Viili on listalla nyt ja sitten olen antanut Alpro Soya soija jugurttia
 

Yhteistyössä