Meille syntyi toinen lapsi, ja olen hieman hämilläni niistä tunteista, joita minulla on nyt vanhempaa lasta kohtaan. Rakastin ennen aivan täysillä esikoista, mutta nyt vauvan myötä olen alkanut "vieroksua" esikoista, ja tuntuu että olen kurkkua myöten täynnä sen juttuja ja haluaisin keskittyä vain vauvaan. Tuntuu pahalta tällainen tunne. Esikoinen huomaa ehkä minusta hieman, että häntä ei enää huomioida samalla tavalla ja on tietysti hämillään tilanteesta.
Millaisia tunteita teillä on herännyt entistä kuopusta kohtaan tai yleensä muita omia lapsia kohtaan, kun teille on syntynyt uusi vauva? Onko tällaiset tunteet normaaleja, vai pitäiskö mun huolestua siitä, että olen hieman väsähtänyt tällä hetkellä esikoiseen? Tietysti pohjimmiltani rakastan häntäkin aivan tosissaan, mutta jotain on muuttunut, kun toinenkin lapsi valtasi sydämen...
Millaisia tunteita teillä on herännyt entistä kuopusta kohtaan tai yleensä muita omia lapsia kohtaan, kun teille on syntynyt uusi vauva? Onko tällaiset tunteet normaaleja, vai pitäiskö mun huolestua siitä, että olen hieman väsähtänyt tällä hetkellä esikoiseen? Tietysti pohjimmiltani rakastan häntäkin aivan tosissaan, mutta jotain on muuttunut, kun toinenkin lapsi valtasi sydämen...