Millaisia säilytysratkaisuja teillä on lasten huoneissa leluille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jossu

Vieras
Nyt kiinnostaisi tuo otsikon kysymys. Kertokaa sanallisesti tai laittakaa kuvia. Meillä tällä hetkellä kirjahylly, pieni, kirjoille ja kaksi isoa lelulaatikkoa lattialla. ei yhtään toimiva ratkaisu ja siksi haluaisinkin vinkkejä. Olen miettinyt esim. sängyn alle laitettavia laatikoita. niihin leluja saisi hiukan lajiteltuakin, mutta mitenkähän sitten käytännössä nuiden kanssa? Kirjoillekin pitäisi olla paikka. sisustuslehdestä näin, että oli laitettu tv-taso lasten huoneeseen. jos siinä olisi hyllyt kirjoille, erillistä kirjahyllyä ei tarvitsisi olla... Meidän lasten huoneessa on kolme lasta ikähaarukassa 1,5-4vuotta.

Meillä on kaksi sellaista valkoista perushyllyä toinen korkea ja toinen lyhyempi. Isommassa hyllyssä on kirjoja ja sitten rottinkilaatikoita joissa on lelut. Pienemmässä hyllyssä istuskelee sitten pehmoleluja. Lisäksi meillä on ikkunan alla sellanen penkki missä pehmustettu päällinen ja se on samalla myös hylly. Penkissä on alhaalla kolme lokeroa, jossa on aika reilut rottinkikorit. Noita penkkejä saa ihan jysk-vuodevarastosta valkoisena. Meillä on tosi toimivia nuo ratkaisut, kun kaikki tavarat saa pois lattialta ja leikkimiseen jää tosi paljon tilaa lastenhuoneessa.

Meillä lokerikkohyllyköt, siellä tavarat ja osa vaatekaapin hyllyillä. Ei mitään isoa lelulaatikkoa minkä voi kerralla kipana nurin. Hyllystä ottaa pelit tai lelut. Pikkuautot ovat rottinkikorissa hyllyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kaaosta:
Meillä lokerikkohyllyköt, siellä tavarat ja osa vaatekaapin hyllyillä. Ei mitään isoa lelulaatikkoa minkä voi kerralla kipana nurin. Hyllystä ottaa pelit tai lelut. Pikkuautot ovat rottinkikorissa hyllyssä.

Juu nuo isot lelulaatikot ei ole yhtään käytännöllisiä. ne on kipattava kokonaan nurin, että löytää sen tietyn lelun. Mietin myös tuota jonkun mainostamaa penkkiä, jossa olisi korit tai laatikot siinä alla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50103086

meillä on molemmilla tommoset ja niissä 4 koria, loppuihin sopii sitten palapelit, lautapelit ja kirjat

millaiset korit teillän niissä on? rottinkiset? muovilaatikot?

Hiljattain uusittu koko huone ja nyt voi vaan ihmetellä mihin kaikki tavara on hävinnyt. Mm. kaikki lelulaatikot saivat kyytiä.

10 neliön huoneeseen on rakennettu lattiasta kattoon yhden seinän mittainen kaappi ja sängyn alla on laatikko pyörillä. Pieneen kaappi-hylly-yhdistelmään saa kirjat kaappiin piiloon. Lisäksi työpöytä, jossa laatikko ja kaappi.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:

meillä on molemmilla tommoset ja niissä 4 koria, loppuihin sopii sitten palapelit, lautapelit ja kirjat

Toisella on sellaiset, punotut korit valkoinen hylly ja toisella punaiset muovilaatikot ja musta hylly. Mä oon tykänny kun voi käyttää vaakaan tai pystyyn.

Toisella on sellaiset, punotut korit valkoinen hylly ja toisella punaiset muovilaatikot ja musta hylly. Mä oon tykänny kun voi käyttää vaakaan tai pystyyn.

Niitä punottuja en löytänyt mutta näitä on toisella, Ikeassa on tosi paljon vaihtoehtoja jotka on just sopivia siihen koloon
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90059618

Meillä on leikkihuoneessa avohylly, missä on laatikoissa nukenhoitotavarat, nuken vaatteet, leikkikorut, ja junarata. Sit on lisäksi kaappi, missä on 8 vetolaatikkoa (sisällä mm. autot, muovieläimet, pienet leikkikassit ja pussit jne ) ja kaappi (sisällä mm. leikkiastiat ). Sit yhdessä kiinteässä komerossa on pelit, ja alahyllyllä säkissä legot.

Tytön omassa huoneessa on hyllykkö, missä on vitriiniosa ylimpänä, avohyllykkö keskellä ja alapuolella ovellinen kaappi. Siinä tyttö säilyttää semmoset leikit, mitä ei anneta hoitolasten käyttöön, mm. barbit, hello kitty-linnat jne

tää vaikuttaa aika järkevältä. sitte jos laittaa hyllyn poikittain, saa samalla tason, jolle voi tehdä leikkejä... ja jossa (ehkä) kestää istuakin.

tää vaikuttaa aika järkevältä. sitte jos laittaa hyllyn poikittain, saa samalla tason, jolle voi tehdä leikkejä... ja jossa (ehkä) kestää istuakin.

Ei oo hajonnu mun painosta vaikka tosi kevyt rakenteinen on (mä painan 60kg)

Meillä on myös tuollainen Ikean 8 lokeroinen hylly ja niissä laatikot. Muovia en meille huoli missään muodossa eli en edes lastenhuoneen laatikkoina! Toisen lapsen sängyn alla on lelulaatikko.
Telkkaria ei lastenhuoneseen tule!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on myös tuollainen Ikean 8 lokeroinen hylly ja niissä laatikot. Muovia en meille huoli missään muodossa eli en edes lastenhuoneen laatikkoina! Toisen lapsen sängyn alla on lelulaatikko.

siis tuolla tv-tasolla en tarkoittanut, että sitä tv:tä sinne kuitenkaan laitettais. vaan, että on tasona sopivan korkuinen lapsille ja monesti niissä on joitain hyllyjäkin, joihin saa tavaraa laitettua.

siis tuolla tv-tasolla en tarkoittanut, että sitä tv:tä sinne kuitenkaan laitettais. vaan, että on tasona sopivan korkuinen lapsille ja monesti niissä on joitain hyllyjäkin, joihin saa tavaraa laitettua.

Näin ymmärsinkin, mutta esitin vain oman kantani siihen mihin telkkari ei sijoiteta tässä perheessä. :)

Meiltä löytyy tämä, eri värisillä ja kokoisilla laatikoilal tosin
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S99847410

Sekä tämä hylly valkoisena jossa kirjoja ja pari laatikkoa leluille
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10102135

Meillä on antigravitaatiogeneraattori leikkihuoneessa. Olen huomannut, että kun painovoima ei enää vaikuta leluihin, niin niiden oma vetovoima on saanut ne muodostamaan renkaita, jotka pyörivät hiljalleen jättimäisen nallekarhun ympärillä. Se puolestaan leijuu täsmälleen huoneen keskellä.

Nykyistä ratkaisua ennen meillä oli lelulaatikoiden lisäksi Ikeasta ostettuja verkkokankaisia sylintereitä, joihin mahtui useampikin lelu. Pari pötköä roikkui katostakin lokeroineen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Näin ymmärsinkin, mutta esitin vain oman kantani siihen mihin telkkari ei sijoiteta tässä perheessä. :)

aivan.

Yhteistyössä