Millaisia pullia te leivotte lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
Aiotaan lasten kanssa tehdä pullia ja nyt kaipaisin vinkkejä, minkälaisia tekis.. Korvapuusteja en jaksa kun siinä on itelle suurin osa hommista olis kiva että lapset sais itte leipoa. Joskus on laitettu rusinoita päälle, joskus raesokeria ja joskus voi silmä.. Mutta olis kiva keksiä jotain vaihtelua..

Itse leivon mitä haluan, lapset käyttää pullataikinaa muovailuvahana. On etanapullia, matopullia, kekopullia, pullaukkoja, pulla-akkoja ja vaikka mitä. Värilliset sokerirakeet on lapsista tosi hienoa.

Itse leivon siinä ohessa mitä milloinkin mutta lapsilleni annan täysin vapaat kädet luovuuteen, ja koristella saa ja runsaasti juuri niillä aineksilla mitä tyrkyllä kulloinkin sattuu olemaan. Vanhin on erikoistunut kyllä kanelipulliin (6v.) ja voisilmäpulliin, keskimmäinen (3v.) puolestaan väkertää pullapoikia minkä taikinansyömiseltään ehtii ja nuorimmainen (1v.) keskittyy lähinnä taikinan makusteluun :). Koristelussa mukana usein rusinoita, raesokeria, kookoshiutaleita...jopa strösseleitä :).

korvapuusteja yleensä, sillä ne on parhaita. On siinäkin lapselle hommaa, kun voi kanelia ja sokeria sirotella ja rullata, leikata ja painaa. Ja sitten tietysti voitelu ja raesokerin laitto .Tosin mieluiten vaan syövät pullataikinaa ja minä saan tehdä leipomisen.

Yhteistyössä