Millaisia on liitoskivut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv29
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli nivusissa kipu ja vain sillopin kun liikuin/liikahdin.

Siihen ei auta muu kuin synnytys...itkin lääkärissä viikolla 38+5 kun en pystynyt yöllä enää menemään vessaan edes pissalle ilman miehen apua kovien kipujen vuoksi. Raahasin jalkoja ja kuljin peruuttaen, mutta vessan kynnyksen yli meneminen sattui niin paljon että parku pääsi.

Onneksi vauva syntyi 2 päivän päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Särkyä, jomotusta, viiltelykipuja tuossa alavatsassa ja nivusissa. Niinkun joku survos sukkapuikkoa sisälle. Tuskaa liikkua ja kääntää edes kylkeä sängyssä.

Musta toi kuulostaisi niiltä kohdun kasvukivuilta??
Oon ymmärtänyt että liitoskivut tuntuu enemmänkin lantiossa, eli lonkissa, häpyliitoksessa, häntäluussa ym.

Liitoskivut tuntuvat luiden liitoskohdissa: häpyliitoksessa, lantiossa, häntäluussa ja pahimmillaan joka ikisessä nivelessä ympäri kroppaa, sormia ja varpaita myöten. Nivelten liikuttaminen sattuu enemmän, vähemmän tai ihan vitusti. Esim. jalkojen nostaminen (kävellessä tai selällään maatessa tms.) ja kyljen kääntäminen tekevät kipeää. Myös pitkäaikainen istuminen tai muuten vain paikallaan oleminen yhdessä asennossa tuntuvat, kun lopulta lähtee liikkeelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Särkyä, jomotusta, viiltelykipuja tuossa alavatsassa ja nivusissa. Niinkun joku survos sukkapuikkoa sisälle. Tuskaa liikkua ja kääntää edes kylkeä sängyssä.

Musta toi kuulostaisi niiltä kohdun kasvukivuilta??
Oon ymmärtänyt että liitoskivut tuntuu enemmänkin lantiossa, eli lonkissa, häpyliitoksessa, häntäluussa ym.

Kyl mulla on liitoskivut tuntuneet häpyliitoksessa ja nivusissa ja pahiten just yöllä. Sängyssä oli tosi hankalaa käntyä saattui niin pirusti! Ja nivuset paukkui samalla ku yritti kääntyä. Ja päivällä käveleminen sattui, ja varsinkin jos jalkaa piti vähän nostaa ylemmäs, eli rappuset ja kynnykset.

Mulla särkee lonkat ja jalkojen ulkosyrjät lonkista puoleen väliin reittä. Kipu on jatkuvaa jomotusta johon auttaa lepo. Toisaalta taas pitkään samalla kyljellä nukkuminen saa jomotuksen lonkassa pahenemaan... Kuulostaako liitoskivuilta? Lisäksi tuntuu tosi alavatsalla lyhyitä vihlaisuja.

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Liitoskivut tuntuvat luiden liitoskohdissa: häpyliitoksessa, lantiossa, häntäluussa ja pahimmillaan joka ikisessä nivelessä ympäri kroppaa, sormia ja varpaita myöten. Nivelten liikuttaminen sattuu enemmän, vähemmän tai ihan vitusti. Esim. jalkojen nostaminen (kävellessä tai selällään maatessa tms.) ja kyljen kääntäminen tekevät kipeää. Myös pitkäaikainen istuminen tai muuten vain paikallaan oleminen yhdessä asennossa tuntuvat, kun lopulta lähtee liikkeelle.

Eli raskausaikana kova kipu esim. peukalon juuressa ja ranteen sisäsyrjässä voi johtua raskaushormoneista? Mulla on käsi on niin kipeä ettei mitään liikettä kestä, toisaalta ei jomota levossa. Neuvolantäti sanoi ettei voi johtua raskaudesta, mutta nyt mulla on toinenkin käsi alkanut oireilla samalla lailla. Kipu tuntuu epämääräisesti nivelissä/jänteissä. Itse olen varma että johtuu raskaudesta.

Yhteistyössä