Millaisia oireita voi tulla jos juo liikaa kahvia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
10 vuoden kahvilakon jälkeen aloitin kahvin juonnin, niin muutamasta kupista meni maha ihan löröksi ja hikoilutti. Nyt juon varmaan 6 kuppiakin päivässä eikä mitään oireita. Kaikkeen se elimistö näköjään tottuu...
 
Ni
Alkuperäinen kirjoittaja tipi:
Mulle 1 kuppi on liikaa, tulee tärinää, pulssi nousee, hikoiluttaa...
samma här. Mä kuvittelin kerran kahvikupillisen jälkeen (1kuppi, sitä ennen en vuoteen ollut juonut), että nonni, nyt iskee paniikkikohtaus. Mut se olikin siitä kahvista kiinni ja rauhotuin kun tajusin sen... nolo
 
Mikko Haajamo
Olen juonut kahvia jopa kolme kupillista alle tunnissa.Onko se hengenvaarallista.En tosin juo sentään joka päivä kolme kuppia kahvia alle tunnissa.Ainakin siitä tulee hikoiluttava olo ja tärinää se aiheuttaa.Sen jälkeen kun olen juonut kolme kuppia alle tunnissa.
 
Minä olin varsinainen kahvi-iita eron aikaan/jälkeen..en syönyt mitään,koska mikään ei pysynyt sisällä.Kahvi ja vesi oli ainuut mitkä pysy sisällä.
Kahvia alkoi kulumaan 4-5 pannullista / pv.Rutiinitarkastuksessa lekuri alkoi kauhistella hb 80,verenpaineet taivaassa...Minä vapisin kun horkkatautinen,henki haisi pahalta(vaikka pesin hampaita ahkerasti),hikoilutti(ja se hiki haisi),ruuansulatus-systeemit sekasin..

Kahvihan on diureetti-nyrkkisääntönä on 1 kuppi kahvi=1lasi vettä,niin pysyy elimistö tasapainossa.

Mulla on nyt tippunut kahvin juonti noin 1 pannullinen,joskus 2 / pv - mutta hb on edelleen alle 100 (viimeks 98),verensokerit seilaa 2,8-3,9...
 
juuuuuso
Olen juonut kahvia nyt 15 vuotta, jossain puolessavälissä aloin sekoittaa siihen maitoa sekaan, kun vatsa temppuili. Eli kolmekymmentä pian mittarissa ikää ja alkanu miettiä onko liialla kahvin juonnilla pahaa vaikutusta?

Työpäivinä en kerkeä höräsee kuin korkeintaan 1L verran kahvia. Koulupäivinä kahvipaketti/vko ja useita takeaway kuppeja siellä sun täällä.

En normaalista ainakaan huomaa että olisin jotenkin virkeämpi päinvastoin. Runsaasti kahvia juotu päivä saa pikemminkin väsyneeksi, jos huomaan oloni olevan heikko, niin syön useasti jotain suolaista siihen päälle ja sit voi taas ottaa jälkiruoka kahvin. Onko tuttua? ja onko tullut jotain sairastelua?
 
Kaviaaaa
Kuinka paljon 14 vuotias saa juoda kahvia päivässä? Join äsken mustana yhden kupin, onko ihan terveellistä juoda toinen? Oon kuullu aika kauheita juttuja liikajuonnista
 
"xxx"
Mä oon etenki nyt raskausaikana tajunnu kahvin vaikuttavan kropan lisäks vahvasti mielialaan. Alkuraskaudesta jätin kahvin pois ja fiilis oli parempi, kuin aikoihin näin ensimmäistä odottaessa. Myöhemmin pidemmällä raskautta sorruin takasin vanhaan riippuvuuteen (kuitenkin neuvolan suositusten rajoissa). Muutamia viikkoja kahvia litkittyäni aloin ihmetellä kokoajan alenevaa masentunutta mielialaa ja vaikeeta oloa sosiaalisissa tilanteissa, vaikka ei ollut mitään uusia stressin aiheita. Jokin vaisto käski palata takaisin mehu/tee linjalle ja fiilis palautu samantien takasin selkeäksi ja valoisaksi. Kannattaa oikeasti testata lakkoilemalla miten juuri sinä reagoit kahviin, jos on jotain mieltä askarruttavia oireita.

Ennen raskautta huomasin fyysisten pms oireiden kadonneen kahvi lakon aikana. Lisäksi veti mahan sekaisin etenkin aamuisin ja stressiin yhdistettynä. Pahimmillaan tuli kipuja ja myös tee aiheutti vatsa oireita riittävän stressaantuneena. Kahvi on tosi vahva koukuttaja, mutta kyllä viimeaikaisten havaintojen myötä oon tajunnu et pakko lopettaa kokonaan. Myös kahvi viekkarit äkkiseltään oli mulla kerran nii pahat et ihan oksensin, enkä sellasta päänsärkyä ole muutoin kokenut.
 
vierailija
"Parhaillaan on käynnissä oikeusjuttu, jossa maanrakennusyrittäjiä vaaditaan tuomiolle pohjavesialueen mahdollisesta pilaamisesta Nurmijärvellä. Asiasta uutisoi Yle.

Pohjavesien vierasaineiden tutkiminen on kallista mutta valaisevaa. Esimerkiksi Mikkelin pohjavesistä on mitattu kofeiinia. Löydöksen perusteella voidaan olettaa, että seassa saattaa olla myös muuta sinne kuulumatonta, kuten lääkejäämiä." M.T.
Tee kahvista laimeampaa, koska kofeiinia voi olla siinä vedessäkin(y)
 
vierailija
"Parhaillaan on käynnissä oikeusjuttu, jossa maanrakennusyrittäjiä vaaditaan tuomiolle pohjavesialueen mahdollisesta pilaamisesta Nurmijärvellä. Asiasta uutisoi Yle.

Pohjavesien vierasaineiden tutkiminen on kallista mutta valaisevaa. Esimerkiksi Mikkelin pohjavesistä on mitattu kofeiinia. Löydöksen perusteella voidaan olettaa, että seassa saattaa olla myös muuta sinne kuulumatonta, kuten lääkejäämiä." M.T.
Tee kahvista laimeampaa, koska kofeiinia voi olla siinä vedessäkin(y)
Olenkin ihmetellyt mikä Anttolan vedessä on vikana. Päätä särkee ja vatsa sekaisin
 

Yhteistyössä