Millaisia kukkia laitatte tänä kesänä parvekkeelle. Itse olin ajatellut laittaa tänä vuonna pelargoniaa ja amppeleihin

• Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Lilli"
siniviuhkaa ja hopeakäpälää ja vielä miljoonakelloa. Lattialle ruukuun laitan runko verenpisaran ja laidoille lobeliaa. Sitte ajattelin vielä kokeilla jotain yrttejä ja tilliä ja persiljaa. voiskohan niitä istuttaa vaikka sinkkiämpäriin?

....
Etsin kaikista kesäkukista ne kestävimmät (kuivuuden kesto hyvä) jottei tarvitse hankkia kastelijaa muutamien päivien reissuille. Viime kesänä kesäbegoniat kestivät tosi hyvin kuivuutta.

Riippuu mistä ostan kesäkukat, ehkä uuden guinean liisaa ja pelargoniaa laatikkoon ja
jotain amppelikukkaa.

Orvokkeja on jo parvekelaatikossa ja parissa ruukussa. Viikonloppuna kylvin krasseja laatikkoihin ja ruukkuihin myös. Terassille aion ostaa markettoja ja pelargonioita - niin kuin joka vuosi. Lisäksi aion hankkia jonkun morsiuskellon tyyppisen seinätelineeseen.

"heh"
Meinaan laittaa pelargonioita ulos taloyhtiömme ruukkuua, ihan kiusallani kun erään mummon mielestä (joka hankala luonne muutenkin) on hautakukkajoten voin sitten sanoa että ne on jo valmiina odottamassa :LOL:

Keittiönoita
Mä laitan ainoastaan hyötykasveja. Suhtaudun vielä hieman varauksella mun amppelitomaattiini, mutta jos tuo itse kasvattamani taimi ei nyt vahvistu, käyn hakemassa puutarhaliikkeestä taimen. Mansikkaa laitan myös...vieläköhän löytyy sellaista lajiketta kuin Pink Panda? Kukki koko kesän, vaikka teki myös marjoja samaan aikaan. Avomaankurkussakin on aika hauskat keltaiset kukat.

"susu"
mulla on äitienpäivä ruusu jo amppelissa,orvokkeja pihalla ja vaaleanpunaisia markettoja puisessa koristesangossa.Takapihalle ajattelin ostaa amppelimansikoita.Nyt siellä kasvaa maassa krassia.En tiedä mitä kukkia sinne vielä voisi laitaa.Maassa kasvaa huonosti juuri mikä tahansa kun on savipohjainen maa.

"orkidea"
perinteisesti keijunmekkoa ainakin tulee amppeleihin, kukkapenkkiin ainakin valkoista petuniaa, pinkkiä petuniaa ja violettia neilikkaa. lisäksi tuoksupielusta / lobeliaa sekä hopealehteä.

vfv
Parvekelaatikoissa on syvänviolettisia orvokkeja plus tumman aniliininpunaisia neilikoita. Toisessa amppelissa toistaiseksi orvokeita, toisessa persiljaa. Mulla on lisäksi tulossa purkkeihin/amppeleihin basilikaa, ruohosipulia ja lisää persiljaa. En tiedä, tuleeko muuta, sillä lähes koko aika kesällä menee uuden kotimme raksalla.

Yhteistyössä