Millaisia kokemuksia World Vision -kummiudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtija

Vieras
Oon jo pitkään pohtinut, että voisin alkaa kummiksi kehitysmaan lapselle ja paneuduttuani asiaan oon päätynyt aika varmasti ryhtymään tuumasta toimeen World Visionin kautta. Ennen lopullista päätöstä olis kuitenkin mukava kuulla muiden kokemuksia asiasta.

Eniten kiinnostais se, että saako kummilapselta oikeesti useammin kuin kerran vuodessa postia, etenkin silloin, jos on itse aktiivinen sinne päin? Entä kuinka pitkään ootte olleet kummeina, millasia ajatuksia kummius on herättänyt jne.? Olisin kiinnostunut kuulemaan myös ihan faktatietoa siitä, että meneekö kuukausittainen raha lyhentämättömä kohteeseen vai otetaanko siitä kuinka paljon välistä hallintomaksuja tms.?

Minulla on ollut kummilapsi sitä kautta muutamia vuosia. Olen ottanut sen siltä kannalta, että minä maksan ja siinä on osuuteni. Olen saanut muutamia kertoja postia sieltä päin, piirustuksia ja tietoja lapsen elämästä. Olen sikäli varmaan "omituinen", ettei minua sen enempää kiinnosta minne maksamani summa menee, poistan sen ajatuksistani, kun olen maksun suorittanut.

meillä on ollut kummilapsi ww kautta varmaan eli 15 vuotta...eli tällä hetkellä on jo kolmas kummilapsi menossa. Ensimmäinen aikuistui ja toisen kanssa kummisuhde päättyi kun sen alueen projekti saatiin loppuun eli tilanne siellä oli hyvä ja nyt on siis kolmas lapsi.

Olen kyllä tosi tyytyväinen ww toimintaan. Joka joulunalla ja keväällä tulee raportti siitä mitä lapselle kuuluu ikäänkuin pieni koulutodistus missä kerrotaan mitä on opiskellut, millainen on terveys jne. lisäksi ainakin kerran vuodessa on tullut lapsesta valokuva. (nytkin meillä se tuolla hyllyssä).

olen ollut itse aktiivinen ja laitellut pientä postia , hiuspinnejä, värikynät jne mitä voi lähettää ja aina on tullut lapselta kiitoskirje ja hän on kertoillut elämästään.

suosittelen todella kummiutta, tulee kaukaisen maan lapsi ja elämä siellä tutuksi. Saa kuulla mitä konkreettista hyvää rahalla saadaan aikaan siellä yhteisössä missä lapsi elää sekä lapsen elämässä.

Minulla oli myös. Raportit olivat hyviä ja yksityiskohtaisia, ja posti kulki luotettavasti.

Itseäni tosin harmitti, kun kummisuhde lopetettiin ihan yllättäen, kun projekti sillä alueella loppui. Koskaan ei sitten selvinnyt, miten tytölle loppujen lopuksi kävi. Kehitystä sai seurata muutaman vuoden, mutta koskaan en näe lapsen kasvavan edes teiniksi.

Jäi vähän paha maku suuhun. Ovatko muut saaneet seurata kummilasten kehitystä pidemmän aikaa?

Kiitos vastauksista! Minä oon sen tyyppinen ihminen, että haluan mieluusti tietää, mitä lahjoittamillani rahoilla tehdään ja että raha menee varmasti perille. Tuossa kummiudessa kiehtookin nimenomaan se, että saa oikeasti pitää lapseen yhteyttä ja nähdä, mitä hyötyä rahallisesta tukemisesta on. Pidän siis oleellisena sitä, että saan tutustua apua tarvitsevaan lapseen ja tämän perheeseen, elinolosuhteisiin jne. Haluaisin sitä kautta tutustuttaa myös omat lapseni siihen, että maailmassa ei kaikilla oo asiat yhtä hyvin kuin meillä ja että meillä on mahdollisuus oikeasti auttaa. Täytyy sitten vaan toivoa, ettei käy niinkuin .......:lle eli ettei saakaan seurata lapsen kehitystä aikuiseksi saakka. Todella ikävää, että noinkin voi käydä.

Olen ymmärtänyt, ettei raha varsinaisesti mene suoraan lapselle, esimerkiksi tietyn lapsen koulutukseen tms. vaan sen yhteisön kehittämiseen.

Näin juuri. Rahasta saatava hyöty on toki suurempi, kun se menee koko yhteisön kehittämiseen.

Lapselle saa myös antaa henkilökohtaisena kertalahjoituksena tietyn summan rahaa, en muista mikä se raja oli. Jos haluaa auttaa esim. koulutuksessa.

[QUOTE="vieras";25200136]Näin juuri. Rahasta saatava hyöty on toki suurempi, kun se menee koko yhteisön kehittämiseen.

Lapselle saa myös antaa henkilökohtaisena kertalahjoituksena tietyn summan rahaa, en muista mikä se raja oli. Jos haluaa auttaa esim. koulutuksessa.[/QUOTE]Samoin minäkin olen käsittänyt.

Meillä on ollut jonkun aikaa kaveriporukalla kummilapsi World Visionin kautta. Emme vielä ole olleet yhteyksissä lapseen eikä hän meihin. Pitääkin ottaa asiaksi ja laittaa kirje ja pieni paketti kun koko porukalla tapaamme joululomalla.

Yhteistyössä