Millaisia kipuja punktion jälkeen?

Mulla 2 erilaista kokemusta.

1.kerta: Ei mitään erityisiä kipuja ja kävelin 20min punktion jälkeen omin jaloin kipuilematta kotiin ja ei tullut jälkikipuja.

2.kerta .. Saivat jo hätistellä mua 2 tunnin jälkeen pois ja sängystä en päässyt ilman miehen apua. Olin vahvahkoilla kipulääkkeillä ja kotimatka oli mielettömän tuskaista ja kävely hyvin vaikeaa. Vaikeita kipuja kesti 2-3 päivää. Kivut olivat todellakin sietämättömiä. Pissalla oli vaikea tai mahdoton käydä. Luulin että jotain on vialla ja mennyt rikki. Ehkä olikin ja siitä ei sanottu? Ehkä osuttu piikillä lihakseen tms? En vieläkään tiedä mistä ne hullut kivut tulivat. Hedelmöittymiseen ne eivät vaikuttaneet negatiivisesti.

Heips!

Mulla oli jonkinverran kipuja ja melkolailla turvottelua jo irrotuspiikin jälkeen.Tilanne paheni sit punktion jälkeen ja kolmantena päivänä siirrosta soitin jo Tyksiinki päivystykeen,mut käskivät vielä seurailla mm. turvotusta ja lämpöjä.En tiedä mitä sit tapahtu,mut vähitellen kivut alko hellittää ja parin päivän päästä olo oli sit jo melko "normaali"...niinku nyt näissä olosuhteissa vaan voi olla. :whistle:

Nyt mennään pp:ssä 11 ja riiputaan toivonrippeissä kynsin hapain kiinni! ;)

Tsemppiä!:heart:

Olen neljästi ollut punktiossa ja joka kerta aikas kipeä. Punktiopäivä ei yleensä ole niin paha kuin reuraavat. Vatsa on turvoksissa ja liikkuminen tekee kipeää. Kerran sain hyperin ja olin sairaalassa pari vuorokautta. Olen pitänyt omana mittarina sitä että jos kotona ei apteekin kipulääkkeillä pärjää niin sitten kannattaa käydä tarkistuttamasa. Samoin jos vatsa alkaa kovasti turpoamaan, hengittäminen sattuu ja ei pääse sängystä omin avuin ylös = hyperin vaara. Mutta toisillahan ei ole mitään oireita eli aika yksillöllistä ja itsellänihän punktiot on helppoja.

Kiitos vastauksista! Mulla kivut paheni ja menin naistenklinikan päivystykseen. Sieltä löysivät sisäistä verenvuotoa ja aika paljon. Jouduin osastolle ja seurantaan, arvot tosi huonot. Luultavasti lääkäri pistänyt neulalla kunnolla suonia rikki ja vuotaneet mm. vatsaonteloon. Loppujen lopuksi ei tarvinnut leikata, mutta lähellä oli.
Alkionsiirto tehtiin suunnitellusti kahden päivän päästä ja itseasiassa nyt testi näytti positiivista, mutta alkoi kuukautiset, joten mitä ilmeisimmin meni kesken :(
Tuosta punktiosta jäi mulle aika kamalat traumat vaikka itse toimenpide tehtiin nukutuksessa mun pyynnöstä. En vaan koskaan ole kokenut sellaisia kipuja kuin silloin.

:eek: Kamalaa SatuV.

Mulle tehty yksi punktio ja kivut alkoivat 2-3 tuntia punktion jälkeen, kotimatkalla en pystynyt kunnolla istumaan. Ma oli punktio ja torstaina siirrossa arpoivat pitkään, voiko alkiota siirtää kun vatsaontelossa oli nestettä (ei kerrottu mitä tms.) ja keuhoissakin oli nestettä. Eli lievä hyperi. Olin jo silloin to paaaljon paremmassa kunnossa kuin ma-ti, jolloin tosiaan hengitys oli vähän työlästä. Join paljon ja sillä kai sitten pysyi hyperikin poissa. Ja kävelin kilsan klinikallekin siirtoon, joka itseasiassa ratkaisi asian että siirto tehtiin. Munasoluja saatiin muistaakseni 24 ja rakkuloita oli jonkin verran enemmän, osa ei ollut vielä kypsiä punktiopäivänä (punktiota aikaistettiin koska munarakkuloita oli niin paljon). Mulle ei tullut mieleenkään että voisi olla verenvuotoa tms.

Yhteistyössä