Millaisia kesätöitä olet (aikoinaan) tehnyt? Millaisiin töihin olet tänä kesänä menossa?

• Viestiketjun aloittaja "sipsu"
  • Ensimmäinen viesti
"sipsu"
Ja tykkäsitkö/tykkäätkö työstä?

Mulla tais olla ihan eka kesätyö mansikanpoimintaa, se oli ihan ok työ. Sai ainakin syödä niin paljon mansikkaa kuin jaksoi. :D

Sen jälkeen tein muistaakseni 3-4 kesänä ulkotöitä: nurmikonleikkuuta, haravoimista, kukkapenkkien kitkemistä ja kukkien kastelua. Eniten tykkäsin ruohonleikkuusta vähiten kukkapenkkien kitkemisestä. :-/

Mites muilla? Minkälaiset muistot on jääny kesätöistä? ;)

"vieras."
Kaikki tyypillisimmät: eli varastomiehenä, huoltsikan kassalla, kaupungin ruohikoiden leikkaajana ja Postin lajittelukeskuksella kirjeitä lajittelemassa. Jäätelökiskalla en ole vielä ollut, joten kai se pitäisi saada noiden klassisten kesätöiden listan jatkoksi.

"pinkeri"
Eka kesä mansikan poimantaa 12 vuotiaana. Siitä eteenpäin pari kesää mansikan myynnissä. Sitten useampi kesä kaupanalalla. Muutama kesä maatalouslomitusta ja toimistotyötä. Välillä arkipäivät toimistossa ja viikonloput lomittamassa. Euroakaan en ottanut opintolainaa, mutta olinkin kaiken vapaa-ajan töissä.

Nykyään olen itse johtavassa asemasas, enkä ota töihin nuoria aikuisia, jotka eivät ole tehneet töitä nuorena edes kesäisin.

fdf
koska olen puutarhuri niin kaikki alani työt ovat vähän niinkuin kesätyötä... kausityö taitaa olla oikeampi termi tässä tapauksessa tosin. olen ollut kaupungin puutarhurina, puutarhamyymälöissä ja tälläisissä. talvisin täytyy etsiä jotain muuta lyhyttä työrupeamaa.

Raksasiivousta, toimistosiivousta, lapsenvahtina,,

ensi kesäksi menen mahdollisimman moneen paikkaan listaltani _ilmaiseksi harjoittelijaksi_ jotta saan hiukan kokemusta ja tuntumaa alasta, jolle olen hakeutumassa kouluttautumaan.

"moi"
Olin lastenhoitaja, kopisti, lähetti, puhelinvaihteen hoitaja, toimistotyöntekijä palkkauksessa, laskutuksessa ja arkistoinnissa, kirjastovirkailija, maatalous- ja kulttuuritoimiston sihteeri. Kirjastotyöstä tykkäsin tuolloin eniten ja opiskelinkin ensin opettajaksi ja sitten kirjastonhoitajaksi, mutta jätin kirjastonhoitajan työn n. 15 vuotta sitten.

Perinteinen mansikanpoiminta oli eka kesätyö, sitten maalarina kaupungin hommissa kolmena kesänä, purkutöissä tehtaalla (sai luvan kanssa rikkoa paikkoja), sitten pääsin grillille töihin opiskeluajoiksi jossa menikin kaikki vapaa-aika.

pomon poika
Joka kesä faijan firmassa tomistolla tekemässä muka jotain paperin pyörittämistä. Faija on itse aina jossain asiakkailla ja toimiston tädit ei uskalla nakittaa mulle paljon mitään hommia. Pelaan työhuoneessani varmaan ainakin puoli päivää ja toisen puoliskon juon kaffetta ja vikittelen yhtä Piiaa, joka on samaan aikaan kesätöissä kun se on talouspäällikön tyttö. Sitten mä lähden noin tunti ennen työajan loppumista kotiin, koska "pitää hoitaa firman asioita" eli oikeasti käyn tiputtaan postit matkalla. Tulevana kesänä aion ehdottaa "etätöitä" että olisin vaikka kerran viikossa etänä... :) Toisin sanoen nukun pitkään ja kaljottelen kavereiden kanssa edellisen illan.

Yhteistyössä