Millaisia asperger-lapsia teillä on/tunnette?

  • Viestiketjun aloittaja vieras aapee
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pojallani (22v) on AS. On vielä aika vaikea-asteinen. Hän puhuu mielellään kiinnostuksenkohteistaan (tällä hetkellä ralliautoilu ja politiikka) muille ja tietää niistä lähes kaiken, mutta ei osaa esim. sanatonta viestintää eli ei tunnista kasvonilmeitä ja eleitä, ei osaa lukea rivien välistä, omaa toiminnan ohjauksen vaikeutta, jumiutuu rutineisiin ja tilanteisiin, vihaa kovia ääniä ja menee shokkiin kun kuulee niitä, ei osaa normaalia keskustelua (small talk). Asuu tällä hetkellä tuetussa asumisessa ja käy viereisessä kuntouttavassa työtoimintapaikassa töissä.
 
vierailija
Minulla 17-vuotias asperger-poika. Diagnoosin saanut vasta teininä.
Hauska, kiltti, huumorintajuinen, omaa tietään kulkeva. Sosiaaliset tilanteet ja ihmisiin tutustuminen vaikeaa. Ironia, rivien väli ja maalaisjärki melko tuntemattomia käsitteitä. Omillaan asuu ja opiskelee, hyvin pärjää. Perään katsomista tarvitsee ainakin rahan käytön järkevyydessä. Opiskelussa haasteita, mutta tunnontarkkuus ja into juuri opiskelemalleen alalle helpottavat kovasti. Asperger voi olla suuri voimavara, jos se sellaisena osataan ottaa. :)
Moi mullakin on aspergeeri aspergeri miten se nyt sanotaa anyway tuli mieleen että onkp sillä erityisen hyvä numeromuisti? Esim. Mulla on yliluonnolisesti hyvä numeromuisti jos niin voi sanoo :D oli kiva kerran kun niillä oli ohjelma tv:stä niitten piti viikossa opetella sattunaisia numeroita jota ne sai paperille 60kpl numeroita ja sit niitten piti osata ne ulkoa 7 päivässä mua alkoi kiinnostamaan tuo ihan kunnolla ja päätin kokeilla e tiiä jos joku noista ees onnistui mutta mä kokeilin otin jotain sattunaisia numeroota jotka toki ei ollut järjestyksessä en tarttenut viikkoa päiviä en edes tunteja ei... 25min niin numerot oli päässä!!! Aika nice 60 numeroa ulkoa 25:ssä minutissa kokeilkaa tekin sun pojan kanssa ois kiva tietää jos kaikilla joilla on aspergeeni on hyviä numeroissa :)
 
vierailija
Moi mullakin on aspergeeri aspergeri miten se nyt sanotaa anyway tuli mieleen että onkp sillä erityisen hyvä numeromuisti? Esim. Mulla on yliluonnolisesti hyvä numeromuisti jos niin voi sanoo :D oli kiva kerran kun niillä oli ohjelma tv:stä niitten piti viikossa opetella sattunaisia numeroita jota ne sai paperille 60kpl numeroita ja sit niitten piti osata ne ulkoa 7 päivässä mua alkoi kiinnostamaan tuo ihan kunnolla ja päätin kokeilla e tiiä jos joku noista ees onnistui mutta mä kokeilin otin jotain sattunaisia numeroota jotka toki ei ollut järjestyksessä en tarttenut viikkoa päiviä en edes tunteja ei... 25min niin numerot oli päässä!!! Aika nice 60 numeroa ulkoa 25:ssä minutissa kokeilkaa tekin sun pojan kanssa ois kiva tietää jos kaikilla joilla on aspergeeni on hyviä numeroissa :)
Joo ja vielä numerot otin googlesta google kuvat: "random numbers"
 

Yhteistyössä