Millaiset verhot laittaisin 80-luvun olkkariin, jossa verholauta / laatikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallero

Vieras
Eli verholauta on siis n. 30 cm katosta alaspäin tuleva puupanelointi, minkä taakse jää kiskot piiloon. Olkkarissa on suht. isot ikkunat, pidän siitä, että tulee paljon luonnonvaloa. Kesä oltiin ilman verhoja, mutta nyt pitäisi "vaatettaa" syksyn tullen ikkunat. Ehdotuksia!!! Tämän tyyppisissä ikkunoissa käytetään kai yleisesti valoverhoja, mutta sellaisia en haluaisi, kun ovat mummomaisia mielestäni. Olisiko jotain hyviä ehdotuksia, millaiset verhot sopivat isoihin ikkunoihin ja tuohon laatikkoon. Olisin halunnut jo muutettaessa purkaa noi laatikot, mutta mies ei innostunut... :/ Kertokaa vinkkejä!! Ja mieluusti sellaiset , että huone säilyisi edelleen valoisana.

Niin ja niitä isoja ikkunoita on kaksi vierekkäin, väliin jää n. 20cm kaistale seinää ja toisella sivulla on terassin ovi, jossa myös lasi. Oven ja ison ikkunan väliin jää kans vajaa 20 cm tilaa. Siihenkin pitäisi joku verho kehittää. Mulle ylivoimasta, kun ei pelkillä sivuverhoilla selviä..?

ja paneloitu laatikko tulee aivan ikkunan yläosaan kiinni. (siellä sisällä on loisteputkivalaisimet, yök!!!) Ikkkunoiden ja lattian väliin jää vajaa 50 cm seinää. Ikkunanpokat ovat tummanruskeat. Kertokaa kiltit vinkkejä, miten näistä sais kivat!!!

Meillä on aika samanlainen systeemi olkkarissa ja olen laittanut paneeliverhot. Ne jäis sopivasti siihen ikkunan väliin pääasiassa ja tulis paljon valoa. Meillä on sitten sälekaihtimet paneliverhojen lisäksi, kun mä en kestä jos pimeällä ei saa verhoja kiinni.

Minä jatkoin aikoinani talven ilman verhoja, ainoastaan sälekaihtimet tulivat mukaan.

Nyt ei ole omassa isossa talossa vieläkään verhoja (okei joitain sälekaihtimia ja kaksi verhoa). Kivempi ilman.

Mutta minä laittaisin paneelit jos jotain pitää laittaa. Ilmava kangas voisi olla hyvä idea.

Meillä sellainen suoralinjainen valelaskoskappa tarralla kiinni ihan verholaudan päällä katon rajassa. Alla kapan sävyyn sopivat paneeliverhot.
Ja ihan nipsuilla ne paneelit laitoin, nipsuja vaan tiuhaan ja alaosissa on kepit ryhdittämässä.

Yhteistyössä