Millaiset valemenkat teillä on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tein eilen testin, selvä haamu tuli. Tänään pvällä alko kuitenkin menkat kipuineen kaikkineen. Otin yhen 800mg buranan.

Vuoto kuitenkin aika minimaalista, punertavan-rusehtavaa eikä hyytymiä. Ei ihan tummanpunaista niin kuin yleensä, mutta veristä kuitenkin. Kipujakaan ei enää oo, vaikka yleensä mulla ei toi yksi 800mg burana riitä tällä tapaa, vaan toisen buranan joutuu ottaa muutaman tunin päästä toisen. Nyt ei mitään kipuja, voi tietty olla että pvällä otettu burana vaikuttaa vieläkin.

Kun mittasin lämmöt ne oli yli 37. Eiks ne yleensä romahda menkkojen alkaessa? Tissikipu ei oo kadonnu, vaikka yleensä katoaa menkkojen alettua. Verisuonetkin nänneissä ihan pinnassa, vaikka yleensä nekin katoaa menkkojen alettua.

Mitä tää nyt on? Valemenkatko??
Noo, eipä tässä auta ku kattoa mitä tuleman pitää...
Vaikka sit mua kyllä pelottaa toi mun ottama burana, vaan mistäpä minä tiesin että ei tää välttämättä olekaan sitä mitä luulen. Sattu vaan niin paljon ja kun panadol ei mulla auta ni oli pakko ottaa. *huoh*

Mutta kertokaas teidän kokemuksia kellä niitä on.

heippa.. mitäpä ootte mieltä.. kuukautiset on tullu ihan normaaliin tapaan, ei mitään viitteitä raskaudesta.. mutta paino noussut 2-3 kiloa lyhyen ajan sisään ja se näkyy.. ala vatsaan vihloi ennen menkkoja eli voi olla menkka kipujakin.. kipuja oli ennen menkkoja ja menkkojen aikaan.. voisinko olla raskaana.. olen aika nuori ja raskaus ei välttämättä olisi tähän tilanteeseen sopiva.. millä kuulla raskaus alkaa näkymään yleensä ulkoapäin? voi tietysti olla että oon lihonu, näin joulun alla ja jälkeenkin on tullut syötyä jonkin verran.... : D

Alkuperäinen kirjoittaja anonyymi:
heippa.. mitäpä ootte mieltä.. kuukautiset on tullu ihan normaaliin tapaan, ei mitään viitteitä raskaudesta.. mutta paino noussut 2-3 kiloa lyhyen ajan sisään ja se näkyy.. ala vatsaan vihloi ennen menkkoja eli voi olla menkka kipujakin.. kipuja oli ennen menkkoja ja menkkojen aikaan.. voisinko olla raskaana.. olen aika nuori ja raskaus ei välttämättä olisi tähän tilanteeseen sopiva.. millä kuulla raskaus alkaa näkymään yleensä ulkoapäin? voi tietysti olla että oon lihonu, näin joulun alla ja jälkeenkin on tullut syötyä jonkin verran.... : D

Olisiko kyseessä tälläkertaa jouluherkut? :D

jatkan tätä vanhaa ketjua, mulla oli normi aikaan menkat, mutta hyvin vähäiset ja mitään klimppejä ei tullut, kesti vain yhden päivän ja kaksi päivää tuhrua. Nyt vatsaa polttelee ja jomottaa kuin kuukautisten aikaan, mutta vuotoa ei tule enempää. lisäksi nukuttaa ja kahvi jää puoleenkuppiin (ennen join pannullisen kahvia päivässä).

Löysin tämmösen vanhan ketjun ja ajattelin tähän myös tuntojani kirjottaa :D
Mulla on ollu raskausoireita parisen viikkoa..heti ovulaation jälkeen alkoi. Viikon verran kuitenkin tuntunut siltä, että menkat alkaa (nyt kp 29/28). No, eilen alkoikin ihan minimaalinen vuoto, tai semmonen et just ja just paperiin tulee haaleeta verta, siteeseen ei tule mitään. Yleensä mulla menkat alkaa ihan holisemalla..
Tein negan testin muutama pv sitten :/ Kannataako tehdä uus piakkoin..voiko tulos ollakin positiivinen??

Mites teillä menee joilla menkat myöhässä tai valemenkat? itsellä viikon menkkakipua jo mutta ei ole menkkoja näkynyt tai niiden pitäisi alkaakin vasta viikon päästä..raskauden mahdollisuus on mutta en ala vielä testailemaan...

Tämä on tosiaan vanha ketju, mutta olisi kiva tietää mitä omassa tilanteessa kannattaisi tehdä. On ollut kahdet menkat, mutta aivan erilaisen kuin ennen. Ennen on ollut vuotoa niin että on pikkareita saanut vaihdella vaikka kuinka monta kertaa päivässä. Mutta nyt ne ovat olleet niukat verrattuna aikaisempiin. Mutta kumminkin sen verran on tullut että parit pikkarit on tullu vaihdettua. Menkoissa on ollut hyytymiä menkat ovat myös kirkaan puhaista ja myös tymmaakin.

mutta tuo kesto. kun yleensä kestää n. viikon, mutta nyt ovat kestäneet päivän tai kaksi. (sitä kunnollista vuotoa, (tiputtelua en ole laskenut tähän)

Mietin vain että onko se testin paikka, ihan tavallista menkkaa (olen tressannyt paljon, joten voihan tämä vain liittyä tressiinikin)

Nostellaan nyt tätäkin. Itselläni mietinnän alla että olenkohan raskaana. 13.6 (kp 25/29) alkoin verinen vuoto. Päivää ennen oli litkumaista valkovuotoa. Mulla yleensä myös kauheet maha krampit ja vuoto runsasta nyt sitä just ja just tarvii edes sidettä. Testejä tein kun menkat oli 2pv myöhässä ja samana aamuna kun vuoto alkoi. Negaahan ne näytti :( Edelliset menkat kesti 8pv ja tää nyt oleva vuoto näyttää loppuneen eli 3pv kestänyt. Meinasin jos huomenna hakisin testin. Mutta toivoisin että joku jolla ollut valemenkat niin kirjoittaisi omaa kokemusta.

Lääkäriin sain ajan mutta muiden menojen takia jouduin sen valitettavasti perumaan. Huomenna tarviis tilata sitten uusi aika.
ps. raskausoireitakin on ihan kiitettävästi ja tunne siitä että raskaana ollaan on liiankin vahva.

väsymys
päänsärky
nännipihat ovat levinneet
maha on koko kierron ajan ollut pinkee ja turvoksissa
kuvottavaa oloa havaittavissa
itku herkkyyttä
Välillä on niin levollinen olo ja toisaalta sitä sitten tressaa ihan kauheesti pieniäkin asioita.
Kyllä tää piinailu on rasittavaa.

Viimeksi muokattu:
Huolestuttaa..lopetin e-pillerit about vuos sitten ja kuukautiskierto rupes palautumaan "normaaliin". Tällä kertaa menkat alko sunnuntaina, ja nyt kahteen päivään ei olekaan tullut mitään. Mahaa vaan turvottaa ja ketuttaa :D toivottavasti en ole raskaana(taas...)

Mulla on vuotanut koko raskauden ajan, nyt rv24.

Silloin kun en vielä tiennyt olevani raskaana, en osannut tosiaan menkkojen perusteella epäillä yhtään mitään, mut onhan ne niukemmat kuin normaalisti, nyt kun tietää :D

Ja kaukana säännöllisyydestä, vuotaa silloin ku huvittaa

Moikka !
Haluaisin kysyä neuvoa, jos jollakin olis jotain neuvottavaa...
Viikko sitten alkoi tuntumaan menkkakipuja, ei kuitenkaan niin vahvaa kipua kuin aikaisemmin menkkojen alettua. Mitään ei kuitenkaan tullut. Tänään vessassa käytyäni kivut alkoivat ja tuli virtsan mukana haaleaa mutta tunnistettavaa verta, ilman klimppejä.
Kivut ovat aina alkaneet iltaisin, eivätkä ole niin kauheat kuin aikaisemmin. Yleensä menkkakivut ollu tosi rajuja ja hyvä ettei taju lähde. Yleensä vuoto ollut tosi runsasta, ja säännöllisesti menkat tullu.
Lisäksi, viimeiset 3 päivää en ole voinut syödä kunnolla kun jatkuvasti oksettaa.
Minipillerit lopetin noin vuosi sitten.
Oon miesystäväni kanssa puhunut lapsen hankkimisesta, mutta emme ole harkinneet asiaa sen tarkemmin.
Voiko kyse olla raskaudesta ?? :)

Testikään ei kaikkea kerro. Itselläni oli aikanaan ihan selkeästi plussaa testi. Sitten alkoi niukka tervamainen, lähes musta vuoto ja vihlonta. Jouduin odottamaan kaavintaa kuukauden, kun epäiltiin vain raskauden alkaneen laskettua myöhemmin. Onneksi eksälläni oli järki päässä ja hän tajusi, että olen tehnyt vain yhden testin, eli myöhemmin alkaneen raskauden kohdalla testi olisi ollut ennuste. Joten, jos vielä raskaaksi tulen, en tee testiä, vaan odotan ensi kuukaudet. Jos ultrassa näkyy elonmerkkejä, keskenmenon mahdollisuus on jo huomattavasti pienempi. Eli siis en kannata järjettömän aikaisia raskaustestejä. Alkuraskaudesta moni raskaus menee kesken joka tapauksessa.

Testikään ei kaikkea kerro. Itselläni oli aikanaan ihan selkeästi plussaa testi. Sitten alkoi niukka tervamainen, lähes musta vuoto ja vihlonta. Jouduin odottamaan kaavintaa kuukauden, kun epäiltiin vain raskauden alkaneen laskettua myöhemmin. Onneksi eksälläni oli järki päässä ja hän tajusi, että olen tehnyt vain yhden testin, eli myöhemmin alkaneen raskauden kohdalla testi olisi ollut ennuste. Joten, jos vielä raskaaksi tulen, en tee testiä, vaan odotan ensi kuukaudet. Jos ultrassa näkyy elonmerkkejä, keskenmenon mahdollisuus on jo huomattavasti pienempi. Eli siis en kannata järjettömän aikaisia raskaustestejä. Alkuraskaudesta moni raskaus menee kesken joka tapauksessa.

Mulla ollut normaalisti menkat. Olen lihonnut 20kg ja kaikki on mahan ja reisien seudulla..... Mies ja poika vitsailee mun kaasuvaivoille..... Ei pitänyt tulla raskaaksi! :D Kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa on vaikea pitää raskaus! Ikää 38 ja onneksi sen pojan 15v. sain nuorena! <3

Yhteistyössä