Kertokaa ikänne, monta lasta, perheen yhteiset tulot, asumismuoto ja asunnon/talon koko, autot, harrastukset jne.
34v, asun yksin mutta seurustelen.
Ei lapsia.
Noin 50 tonnia / vuosi
Rivitalokolmio suuren kaupungin lähiössä, noin 30 tonnia lainaa jäljellä.
Pikkuauto vm2007, käteisellä ostettu, maksoi 8000e.
Harrastuksina läheinen liikuntakeskus, eli salia ja erilaisia jumppia.
Kyllä sen luokkaeron huomaa esim. vanhassa kotikaupungissa käydessä. Esim. tuota halpaa autoani eräs lapsuuden ajan ystävä piti juppiautona, vaikka todellakin on pieni ja halpa eikä enää edes uusi!
Samoin en enää viitsi kertoa vaikka joidenkin hankintojeni hintaa, kun tuntuu että ns. duunariluokan hinta-ajatukset ovat niin kaukana toisistaan. Esim. jokin aika sitten ostin käytettynä erään desinghuonekalun, joka maksoi vain hieman enemmän kuin jokin paska jysk-kalu uutena.. ja se oli toisen tuttavan mielestä järkyttävän kallis. Kuitenkin kyseessä esine joka on kestänyt uudenveroisena 30 vuotta ja kestää toisetkin 30 vuotta. Minusta se oli halpa.
Puhumattakaan siitä kun keskustelu menee asuntolainoihin, en todellakaan sano että mulla on kämppä kohta maksettu kun toisilla on saman arvoisista asunnoista 25 vuoden laina ja senkin maksaminen tekee tiukkaa...
Itseäni nämä erot ei haittaisi, mutta kyllä sen selkästi huomaa että sitä köyhempää kansanosaa haittaa. Heti muuttuu ääni kellossa kun kuulevat mitä teen työkseni, ja oletus on että olen sen takia juppi paska. Harmillista, mutta en minä ala valehtelemaankaan.