Millaiset tulot, autot, talot ym teillä on? Onko "luokkaerot" tosiaan niin suuria tällä palstalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EiElitistinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EiElitistinen

Vieras
Luokkaeroista ja WT vs. Eliitti lapset -ketjusta tuli mieleen. Ja toisinaan täällä ihmisten kirjoitukset suoraan sanottuna törkeää. Muiden vanhemmuttaa arvostellaan, ulkonäköä, kotia yms kaikkea haukutaan.
Kertokaa ikänne, monta lasta, perheen yhteiset tulot, asumismuoto ja asunnon/talon koko, autot, harrastukset jne.

Vaikka harmaana ;)

Mies alle 40v minä 40v, 1 lapsi, yht tulot n.50 000€ vuodessa,vanha pieni ok-talo n 80 neliötä,auto farmari Opel ja Toyota pakettiauto molemmat 2000 luvun alusta, harrastuksena lapsella yksi maksullinen harrastus.

ikää 38 v, 5 lasta, 180 000e, omakotitalo alle 150 neliöä, 2 vanhaa autoa, harrastuksia vaikka kuinka, esim. urheilu, lukeminen, käsityöt.
Mitähän näistä nyt voi saada irti???

Voin kertoa vain omat tuloni, puolisoni ei palstaile joten hänen asioitaan ei ole soveliasta täällä kertoa, mutta hän tällä hetkellä työelämässä minä en.

Saan liitosta 800e/kk. Lapsia meillä on omiksi tarpeiksemme, olen naisenikään jo ehtinyt. Asumme vuokralla 150 neliön omakotitalossa. Autona -87 opel kadet. Harrastuksia löytyy monen moisia, lähinnä liikunnallisia.

Yhteenlasketut tulot (veroineen) n 12000 euroa kuukaudessa.
Lapsia 2, 7- ja 9-v.
Asutaan rivitaloasunnossa.
Yksi auto, vanha Foordi :)
Velkaa n 50 000 euroa.
Lapset harrastaa sählyä, partiota jne.

Minä 23v ja mies 33v. Yhteiset tulot n. 2200e/kk. Täysin velallinen omakotitalo eli juur vast ostettu n.104neliöinen. Auto kans velaks siit ei paljoo jäljel mut eipä tuo enään toimikkaan :) lapsia 1yhteine, mulla 1 ja miehel 2. Myös hieman elukoita rasittamas rahapussia. Harrastuksia lapsil ei vielä ole nuoren iän vuoksi.

Minä 26, mies 31. Lapsia 0.
Vanha pieni OKT, ulkorakennus, autotalli, ulkosauna ja puuliiteri. Ihana iso tontti. Kaupungin keskustaan noin 1,5 km.
Velkaa on vielä noin 50t€. Tulot vuodessa n 55-60t€.
Pari autoa, ei uusia, muttei ihan romujakaan.

Kaukana eliitistä ollaan, mutta toivon mukaan ei mitään WT:täkään.

n. 30v pari
2 lasta
lähes 300 neliöinen talo, velaton.
2 autoa vm -13 ja 03
minä hoitaja, mies yrittäjä
lapset pieniä, ei harrasta
Omat tulot n 30te vuodessa miehen huomattavasti suuremmat.

Meillä on varaa matkustella ja harrastaa, en silti pidä itseäni mitenkään "elitistisenä". Ollaan tavallisia jalat maassa tyyppejä. Ei ostella kalliita merkkituotteita, eikä muutenkaan "kermailla" =)
Käyn kylläkin kampaajalla parin kuukauden välein, laitatan ripsiä ja kynsiä ja ostan ruokakaupasta juuri mitä mieli tekee, shoppailen vaatteita, koti on sisustettu ja remontoitu miten halutaan eikä siinä olla laskettu, mutta kyllä se onni on jtn ihan muuta. Se on terveet lapset ja hyvä parisuhde :)

Mä oon 31v, kotihoidontuelle ensi kuussa jäävä. Miehen kk-tulot n. 3000€.
Vuokralla (yksityisellä) asutaan kaupungin keskustassa, kolme huonetta, keittiö ja sauna + yhden huoneen kokoinen parveke.

Velkaa ei ole. Autona vm 2004 oleva japanilaisvalmisteinen kulkupeli.
Lapsia kaksi, molemmilla yksi harrastus.

Kertokaa ikänne, monta lasta, perheen yhteiset tulot, asumismuoto ja asunnon/talon koko, autot, harrastukset jne.
34v, asun yksin mutta seurustelen.
Ei lapsia.
Noin 50 tonnia / vuosi
Rivitalokolmio suuren kaupungin lähiössä, noin 30 tonnia lainaa jäljellä.
Pikkuauto vm2007, käteisellä ostettu, maksoi 8000e.
Harrastuksina läheinen liikuntakeskus, eli salia ja erilaisia jumppia.

Kyllä sen luokkaeron huomaa esim. vanhassa kotikaupungissa käydessä. Esim. tuota halpaa autoani eräs lapsuuden ajan ystävä piti juppiautona, vaikka todellakin on pieni ja halpa eikä enää edes uusi!

Samoin en enää viitsi kertoa vaikka joidenkin hankintojeni hintaa, kun tuntuu että ns. duunariluokan hinta-ajatukset ovat niin kaukana toisistaan. Esim. jokin aika sitten ostin käytettynä erään desinghuonekalun, joka maksoi vain hieman enemmän kuin jokin paska jysk-kalu uutena.. ja se oli toisen tuttavan mielestä järkyttävän kallis. Kuitenkin kyseessä esine joka on kestänyt uudenveroisena 30 vuotta ja kestää toisetkin 30 vuotta. Minusta se oli halpa.

Puhumattakaan siitä kun keskustelu menee asuntolainoihin, en todellakaan sano että mulla on kämppä kohta maksettu kun toisilla on saman arvoisista asunnoista 25 vuoden laina ja senkin maksaminen tekee tiukkaa...

Itseäni nämä erot ei haittaisi, mutta kyllä sen selkästi huomaa että sitä köyhempää kansanosaa haittaa. Heti muuttuu ääni kellossa kun kuulevat mitä teen työkseni, ja oletus on että olen sen takia juppi paska. Harmillista, mutta en minä ala valehtelemaankaan.

Vaikka harmaana ;)

25v ja 26 v. 1 lapsi (1v.), toinen tulossa. Miehen tulot n. 24 000€ vuodessa, minulla sama mutta nyt kht:lla. Asutaan asokodissa, 60 neliöisessä. Velkaa siitä noin kymppitonni. 1 auto, farmari -04, velaton. Miehellä urheiluharrastuksia, itsellä ei mitään. Elukkakin löytyy..

Minä 23v, mies 29v. Olen kotiäiti-opiskelija. Lapsi 3v. Tulot n. 80000e vuodessa, vain mies töissä. Oma tuloni pari kk vielä hoitoraha. Sitten ei mitään / joskus opintoraha. Asunto 10min päässä Hgin keskustasta Espoossa lähellä merta. Neliö 87m2, liian iso meille. Asuntolainaa 100000e, auto suht uusi hybridi Ei lainaa. Ylimääräistä jää n tonni kuussa. Säästetään matkusteluun / ylimääräisiin lyhennyksiin.

Me ollaan nelikymppisiä ja kummallakin on korkeakoulututkinto, bruttotulot yhteensä noin 250 000 vuodessa. Meillä on vanha mutta iso OKT josta on enää hiukkasen lainaa jäljellä ja kummallakin on suht uusi velaton auto.

Kolmikymppinen lapseton ja autoton pariskunta, yhteenlasketut vuositulot noin 90 000 euroa. Asumme 70-neliöisessä kaksiossa, josta olemme pankille velkaa vielä 12 vuotta 15 sovitusta. Harrastamme taidetta, kulttuuria, matkailua, liikuntaa, sisustamista sekä hyvää ruokaa ja juomaa.

Olen 30-vuotias, mies 37-vuotias. Lapsia viisi. Tulot yhteensä noin 6500€ nettona. Omaisuutena on metsää ,osake jota vuokrataan (tästä vielä vähän velkaakin) ja kesämökki metsineen sekä peltoja jotka on vuokralla. Lisäksi miehellä ja lapsilla on perintöä miehen suvulta johon aviopuolisolla ei ole oikeutta. Säästössä on kaikki lapsinlisät yhdeksän vuoden ajalta.

Asumme vanhassa suuressa omakotitalossa jota ei ole rempattu hienoksi eikä sisustettu kauniisti. Autot on ihan tavallisia joita näkee minkä tahansa marketin pihassa milloin vaan. Lapsilla ei ole omia tietokoneita tai ibadeja tai muutakaan härpäkettä. Koululaisilla on ihan tavalliset puhelimet ja lapset kulkevat H&M vaatetteissa ja kuomakengissä niinkuin muutkin. Itselle ostan paljon vaatteita kirpparilta.

Olen 18v. Lapsia ei ymmärrettävästi ole. Perheeni tuloista en tiedä, koska asun omillani ja omat tuloni ovat 500e/kk. Vuora on asumismuotona yllättäen. Yli 40 neliöinen yksiö. Ei ole autoa, eikä ajokorttia, enkä sellaisia haluakaan. Harrastan liikuntaa ja kaikkea luovaa tekemistä.

Yhteistyössä