Millaiset ruokatottumukset...

• Viestiketjun aloittaja Turuska
  • Ensimmäinen viesti
Turuska
Hei! Kiinnostas tietää millaisia ruokatottumuksia/mieltymyksiä teidän taaperoilla on? Itselläni on tyttö 1 v. ja kaikkien muitten ruoka kelpaa paitsi äidin tekemä... hoidossa syö hyvin ja normaali ruokaa mutta kotiin kun tullaan ja tekipä äiti minkä ohjeen mukaan tahansa niin ruoka ei maistu... voisiko olla kapinointia?? Tyttö ollut perhepäivä hoidossa n. 2 kk... Tuntuu välistä jo aika pahalta ja kaupan purkkisafkoista haluisin päästä eroon. Mausteita tai suolaa ei
tuu käytettyä sen enempi kuin sallitaan. Itse tehty puuro kyllä maistuu tytölle mutta muu ruoka onkin sitten muutaman lusikallisen jälkeen yök... Mitäs mieltä olette kun olen ajatellut että jos lomaviikolla tekisin niin että jos ei ruoka maistu niin en sortuisi antamaan purkkiruokaa vaan odoteltas nälän kanssa niin kauan että ruoka maistuu... ??? Ottasin vinkkejä mielellään jos teiltä niitä irtois...

Hemmuli
Meidän tyllerö on kans 1vee ja hyväksi havaittu konsti on että kaikki syö samaa ja yhtä aikaa. Kun tyttö huomaa että isille ja äidillekin maistuu niin alkaa kummasti popsia itsekin :) Onhan siinä oma syöminen vähän hosumista kun pientä pitää syöttää mutta ainakin siitä syömishetkestä saa sellaisen mukavan yhdessäolotilanteen :) Ei se välttämättä ole aina siitä ruoan mausta kiinni jos mugelo ei suostu syömään...Ihan hyvää pöperöä varmasti teet :flower:

SaraX
Meillä poika syö oma tekoistani ruokaa ihan hyvin. muutamia ruokia on mistä ei pidä, esim. makaroonilaatikko! Ja mitä tulisempi sen parempi! suolaa en paljoa käytä.
oletko koittanut antaa tytön syödä itse?
minä aikoinaan sorruin leluihin että sain nappulan syömään, tyhjä muovilautanen ja lusikka nenän eteen niin ruoka meni huomaamatta!
vieläkin joudutaan välillä niihin turvautumaan...
pääosin poika kyllä syö ruokansa jo itse.

aprikoosi
Meillä sama juttu! Poika syö hoidossa kuin unelma mutta kotona...
Meillätepsii tämä itse syöminen. Esim makaroonit on helppo putsata ja perunat menee siinä sivussa vatsaan :headwall:

Neiti 1v ja 4kk syö itse. Kun meni hoitoon, ei puuro mene alas millää. Ei valmispuuro, ei itsetehty, ei kaura-, riisi-tai suklainen mannapuuro.

Meillä taas kaupan pöperöt tahtoo jäädä lautaselle. Syön itse aina lapsen kans perunan ja kastikkeen ja yleensä hyvällä ruokahalulla hän pistelee ne poskeensa -onneksi.

Yhteistyössä