Millaiset on mielestäsi pröystäilevät häät?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minun mielestäni sellaiset, joissa porukkaa on parisataa henkeä, on kaikenmaailman hörhelöt ja suunnilleen ilotulitukset illalla, itse pidän enemmänkin tyylikkään yksinkertaisista.
 
"Vieras"
Erään henkilön häät olivat mielestäni pröystäilevät. Olivathan ne ihanat jne., mutta en itse välttämättä haluaisi samanlaisia. Olivat vähän sellaiset "suuren maailman tyyliin" toteutetut häät. Porukkaa oli likemmäs 200 henkeä, sekä kirkko että hääpaikka olivat yltäkylläisesti koristellut, kaasoja oli peräti viisi kipaletta ja bestmaneja saman verran. Ennen kuin morsiamen isä saattoi hänet alttarille, käveli alttaria kohti kaksi pikkuista morsiusneitoa pienen sulhaspojan kanssa, tytöillä kummallakin korit kädessään ja "nakkelivat" niistä ruusun terälehtiä jne. Morsiamella oli kirkossa prinsessamainen puku, joka illan mittaan vaihtui merenneitohelmaiseen, muotoja korostavampaan pukuun joka kuitenkin oli hääpuku sekin. Oli ilotulituksia yms. ohjelmaa. Vieraille annettiin lahjoja, siis ei pelkkiä hääkarkkeja vaan ihan tosissaan lahjoja. Lapsia varten oli joku hääparin ystävistä pukeutunut pelleksi, ja huvitteli heitä. Pröystäilevintä mielestäni oli hääkakku. Tai siis kun tällä pariskunnalla oli se "pää" hääkakku, mutta lisäksi sitten hääkakun tapaan kasattuja (ueampikerroksisia, siis) vähintäänkin yhtä prameita kakkuja, aluksi tarjoilut nähdessäni ihmettelinkin että mitä ihmettä...? Hienot häät olivat ja mukavatkin, että en sillä sano, mutta ehkä juuri turhan hienostelevat.
 
"vieras"
Tekstistäsi saa käsityksen että pröystäily tai pröystäilevät häät olisivat jotenkin negatiivinen asia. Varmaankin koska itse pidät yksinkertaisuudesta. Mutta ei kai se niin mene.
 
ap.
Voi, en tarkoittanut asiaa niin että olisi negatiivinen asia. Itse en sellaisesta niin välitä. Minä tarkoitan "pröystäilyllä" sellaista... hmm, yltäkylläisyyttä, vähän sellaista yliammuttua tiedätkö? Ja koska mieltä on niin monta kuin miestäkin, niin kyselenkin että miten ihmiset tämän asian kokee :)
 
"Heiluri"
Sellaiset missä on laitettu rahaa palamaan ihan älyttömästi ja esim. tuo että vittu vieraille jaetaan lahjoja ei mee mun ymmärrykseen..pellekin perkele, ei saa....
 
"vieras"
no se olis ainakin pröystäilyä jos hääpari (vanhempineen) on aina pa, mutta häissä törsätään useampi kymppitonni eikä velkoja ehditä maksaa ennen avioeroa

:D
 

Yhteistyössä