Millaiset kuukautiset km jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Minulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys rv. 8 reilu kuukausi sitten. Vuotoa kesti kaksi viikkoa. Nyt ekat menkat tuli tasan neljä viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Vuoto ei ollut normaalia runsaampaa. Loppuikin niin kuin normaalit menkat, mutta seuraavana päivänä alkoi olla tiputteluvuotoa ja sitä kestänyt jo kolme päivää. Onko kierto vaan vielä sekaisin vai pitäiskö olla huolissaan? Onko muilla ollut tiputtelua?

Olen pahoillani keskenmenostasi! :( Mulla takana 2 spontaania keskenmenoa, ensimmäinen 04/06 ja sen jälkeen seuraavat 3kk ajan vuodot oli aivan sekaisin, tuli 13-26 päivän välein ja kesti 5-10 pv ollen välillä tuhrua ja välillä normaalia kuukautisvuotoa. Eka vuoto km jälkeen kesti 10 pv (yleensä 6). Kunnes sitten keltarauhashormonilla tasattiin kiertoa säännölliseksi ja tokasta kierrosta plussasin... Sekin raskaus valitettavasti päätyi spontaaniin keskenmenoon vajaa kuukausi sitten ja nyt odottelen taas vuotoa tulevaksi, että jotenkin saisi elimistön ja hormonit tasapainoon. Plussatuulia km kokeneille!

:attn:

Tiputtelua jatkunut nyt jo viikon kuukautisten jälkeen. Polilla sanovat että on yleistä. Vasta jos kipuja, kuumetta tai vuoto pahenee niin sitten pitää mennä tutkittavaksi. Eikö muilla ole ollut tällaista tiputtelua ekojen menkkojen jälkeen?

Täällä hieman vastaava kokemus. keskenmenosta ja lääkkeellisestä tyhjennyksestä on nyt kk. Vuotoa kesti n. 2,5 vkoa ja nyt tällä viikolla alkoi jälleen tiputtelu. Luulin niitä ensin kk, mutta mitään kunnollista vuotoa ei ole ollut (nyt menossa 4. päivä). Hieman siis ymmällään täälläkin. Jos tämä tilanne jatkuu vielä pitkään aion kääntyä yksityiselle puolelle. Oman kokemukseni mukaan julkiselta avun saanti on vähän turhan hankalaa ja turhauttavaa.

:hug:

Mulla nyt kaavinnasta puolitoista kuukautta. Oli keskeytynyt keskenmeno. Vuotoa tuli kaavinnan jälkeen 2,5 viikkoa ja nyt reilu viikko sitten alkoi ekat kuukautiset. Kaksi päivää tuli niin, ettei meinannut siteet riittää, vaikka oli tehokkaimpia ja vähän väliä vaihdoin. Sen jälkeen on sitten ollut viikon jo tuhrua. Vähän ihmetyttää, mutta jospa tämä tästä tasottuisi.

Lämpimiä ajatuksia kaikille kohtalotovereille.

Minulla km lääkkeellinen jälkihoito viikolla 11+6 jotain puolitoista kuukautta sitten. Kuukautiset tulivat siitä kolmen viikon päästä -- niihin liittyi tavallista rankemmat PMS oireet ja vuoto oli paksua. Kesto kuitenkin ihan normaali 3-4 päivää.

Seuraavat kuukautiset tulivatkin sitten vain vajaan kolmen viikon päästä edellisistä, ilman mitään varoitusta eli ei mitään PMS oireita. Vuoto oli tosi kirkasta ja runsasta ja kesti vain kaksi päivää. Omituiset kuukautiset minulle, ei edes mitään kipuja, vaikka yleensä kärvistelen niiden kanssa. Mietityttää tässä että onko tuo normaalia? toki mielessä käynyt myös että olikohan se hyvin hyvin aikainen keskenmeno?

Yhteistyössä