Millaiset kerhoeväät lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kummitäti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kummitäti"

Vieras
Mun täytyis pakata kummilapselle eväät tänään kerhoon, mutta en tiedä millaiset. Kerho on 12.30-16.00 välisenä aikana ja annan n. tunnin päästä hänelle lämpimän ruuan.

Itsellä ei oo lapsia, enkä tiedä lasten ravinnontarvetta. Mitä siis 4,5-vuotiaan "peruskerhoeväät" pitää sisällään? Lapsi aloitti viime viikolla, eikä itse osaa sanoa, millaiset ne pitää olla (hänen mukaansa suklaapatukka olisi hyvä eväs).

Rieskaa, vaaleaa leipää tai karjalanpiirakkaa, jotain mikä on nopea syödä (ruisleivässä kestää kauemmin). Sitten omenaa tai porkkanaa tai muuta paloina. Fiksu poika kun yritti saada suklaata, sehän ois hauskaa mutta ainakaan meidän kerhossa ei saa olla herkkuja kuin herkkupäivänä :)

Tuon ikäinen ei kummoisiakaan eväitä tarvitse, kun saa lämpimän ruuan juuri ennen kerhoa. Mä laittaisin mukaan banaanin tai jonkun muun helposti syötävän hedelmän, jugurttia tai viiliä tai rahkaa, ehkä jonkun pienen leivän tai karjalanpiirakan.

Meillä on ollut kerhoeväänä esim leipä juustolla ja leikkeleellä, banaani, jugurtti, rahka, karjalanpiirakka..ja maitoa tai vettä, joskus harvoin pillimehu. ihan vaan joku pieni juttu, koska sitten saa muuten tapella sen lämpimän ruuan kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä nää eväät;24514923:
Rieskaa, vaaleaa leipää tai karjalanpiirakkaa, jotain mikä on nopea syödä (ruisleivässä kestää kauemmin). Sitten omenaa tai porkkanaa tai muuta paloina. Fiksu poika kun yritti saada suklaata, sehän ois hauskaa mutta ainakaan meidän kerhossa ei saa olla herkkuja kuin herkkupäivänä :)

Juu, toi suklaapatukka ei mennyt tiukalle kummitädille läpi. :D Laitan mukaan mehua, leivän ja omppua lohkoina. Eiköhän pärjää niillä. Kiitokset vastauksista!

Yhteistyössä