Millaiset fiilikset teillä on, joiden lapsia on piikitetty pandemrixilla?

  • Viestiketjun aloittaja sorkka
  • Ensimmäinen viesti
sorkka
Meillä on 6.v rokotettu, en käsitä kuinka saatoin olla niin idiootti. Olen paskahousu massalammas. Rokotutin vaikka sisin sanoi ei, uskoin "viisaampia".

Pelottaako teitä tuleva, onko loppu elämä nyt pelon vallassa elämistä että mitä seuraavaksi.
Kun saisi aikaa taaksepäin....

Tietääkö kukaan kauanko tuo myrkky on elimistössä`?
 
"nuppunen"
hohhoijaa, ei pelota yhtään ja sääliks käy kun oot jatkuvasti massan vietävänä. eka juokset pelon vallassa kaikkien mukana ottamassa rokotteen ja nyt median massamyllytyksen takia oot jaskat housussa ku pelkäät mitä siitä saattoi tulla. Kannattais vähän opetella omaa ajattelua ja mediakriittisyyttä eikä olla joka tuulen vietävissä.
 
appp
näinpä. Totta se on taidan olla aivoton. Luulin suojelevani lapsia. Musta vaan on epäreilua että tavallinen pulliainen pannaan painostuksen alla tekemään moinen päätös, kun tuo lääketiede ei ilman koulutusta ole se vahvin ala.

Kyllä hirttopuuhun joutaisin, olen paska äiti.
 
"pave"
ottakaa nyt järki käteen. rokotuksessahan oli sitä sama virusta kuin itse sikaflunssassa. tauti siis olisi myös laukaissut narkolepsiat. pahemmalta epidemialta vältyttiin, koska osa väestöstä otti rokotteen. rokotus häipyy elimistöstä reilussa vuodessa.
 
"Bee"
GSK (Glaxo Smith Kline) ihailee Suomen homogeenistä perimää, pitää meitä ihanteellisena testimaana. Siksi Suomi lähes pakotti ottamaan rokotteen, koska se oli tehnyt 6 miljoonan euron rahasopimuksen GSK:n kanssa.


Aukesiko nyt syy tähän THL:n uhkailuun ja mainontaan???
 
miw
Ei minkälaisia kummempia fiiliksia. Olemme silloin tarkkaan harkinneet päätöstä rokotuttaa lapset ja sen mukaan mennään. Tietossahan se oli, että kyseessä uusi rokote, mistä saatta tulla myöhemmin jotain vaarallistakin ilmiin. Koimme silloin itse tautin kuitenkin suurempana riskitekijänä ja näin päätimme rokottaa. Ei kaduttaa.
 
sorkka
No mutta kyllä kuitenki aika suuren riskin ottivat noi rokotefirmat, miettikääpä kun seuraava vastaava "pandemia" tai ihka oikea joku pandemia tulee niin tuskin kukaan ottaa rokotukseia. Ja luulenpa että porukka on sen verran järkiintynyt että vähhentää rokotteiden käyttöa isosti tämän jälkeen.

Meillä on ainakin ei kiitos- rokotteille tämän jälkeen. Nyt saakin pelät sitä että mitä tämä sikapiikki nyt saa vaikka tavis mpr:n kanssa aikaan. Ei uskalla enää riskeerata, ottakoon aikuisena jos tahtovat ja mitä tahtovat.
 
"Sarppariini"
Meillä rokotettiin sekä tytär että mut. Kyllä hiukan mietityttää, mutta näillä mennään.
Vähemmän mietityttää nyt kuin viime syksynä se sikainfluenssa-hässäkkä.

Etkä sä mikään paska äiti ole, sä olet taatusti tehnyt parhaaksi katsomasi vaihtoehdon!
 
annim*
noh ei mitään. mä en halunnut että lapset sairastaa niin vakavaa sairautta kun tauti olis voinut olla, kaikkine jälkitauteineen, niin kyllä täää rokotus nyt oli pienempi paha.
valitettavasti kaikista rokotuksista voi tulla jotain ja valitettavasti pienelle määrälle tuli. mutta ilman näin suurta rokotettujen määrää, tauti olisi voinut olla pahempi ja pitkäaikaisempi ja vaatinut monta pientä ja isoa henkeä, myös ihan tervettä!! joten olen tyytyväinen että rokotuksen saimme eikä narkolepsiaa tullut, eikä myöskään tautia
 
---
Muut maat eivät hyväksyneet lapsille tätä rokotetta. Mualla (paitsi Suomi ja Ruotsi?) lapset saivat rokotteen, jossa ei ollut adjuvanttia... Tässäkö seuraus?

Kyllä muakin kaduttaa lasteni rokottaminen... Se oli sen hetken päätös, yritin luottaa asiantuntijoihin ja tehdä silloisen parhaan valinnan. Sisimmässä kyllä pelkäsin just tätä että lapsille tuleekin jotain :-( Omat eivät ole oireilleet, mutta pahalta tuntuu niiden puolesta joiden lapset ovat sairastuneet.
 
Kaduttaa tai ei, päätökset rokottamisesta tai rokottamatta jättämisestä pitää kuitenkin tehdä niiden hetkisten tietojen perusteella, jotka on käytettävissä päätöstä tehtäessä. Surullista, että sivuvaikutuksia on tullut, ja pelkään sekä pienen taaperon että vastasyntyneen vauvani puolesta, mutta en voi asialle enää mitään. Toisaalta, tauti oli kova ja moni sairastunut joutui jopa tehohoitoon. Ei voi tietää, miten paljon kaduttaisi, jos ei olisikaan ottanut rokotetta ja olisi sairastunut.
 
Ei minkälaisia kummempia fiiliksia. Olemme silloin tarkkaan harkinneet päätöstä rokotuttaa lapset ja sen mukaan mennään. Tietossahan se oli, että kyseessä uusi rokote, mistä saatta tulla myöhemmin jotain vaarallistakin ilmiin. Koimme silloin itse tautin kuitenkin suurempana riskitekijänä ja näin päätimme rokottaa. Ei kaduttaa.
Samoissa tunnelmissa. Ei paniikkia silloin eikä nytkään.
 
Rokotutin itseni raskausaikana enkä tunne sen kummempia.
Riskit ovat ainakin toistaiseksi niin mitättömät, etten usko rokotteen edes olevan huono asia, ja seison edelleen sen takana että mun kannatti se ottaa. Ottaisin edelleen jos olisin raskaana ja sikainfluenssan mahdollisuus.

Yhtä paniikissa olen buranan syömisestä alkuraskaudesta kun en tiennyt...:D
 

Yhteistyössä