Millaiset ensiaskelkengät kevääksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Poika täyttää toukokuussa vuoden, ja jossain vaiheessa kevättä alkaa varmaan ottaa askelia.

Millaiset olisi hyvät kengät kevääksi? ja millaisia ei missään nimessä kannata hankkia? Kokemuksia?

Täältä palstalta olen oppinut, et lapsi tarvii vain Kuomat ja kumisaappaat ja niiden lisäksi halpislenkkarit ja kopio-Crocsit.

Mutta itse ostin ekoiksi kengiksi laadukkaat nahkakengät ja suosittelen samaa sulle. Kenkäkaupasta saa apua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täältä palstalta olen oppinut, et lapsi tarvii vain Kuomat ja kumisaappaat ja niiden lisäksi halpislenkkarit ja kopio-Crocsit.

Mutta itse ostin ekoiksi kengiksi laadukkaat nahkakengät ja suosittelen samaa sulle. Kenkäkaupasta saa apua.

:D :laugh:

Ok, kiitokset. Laadukkaat ja pienelle jalalle hyvät ehdottomasti täytyy meillä olla, ei siis Kuomia ainakaan vielä ekoiksi kengiksi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:

:D :laugh:

Ok, kiitokset. Laadukkaat ja pienelle jalalle hyvät ehdottomasti täytyy meillä olla, ei siis Kuomia ainakaan vielä ekoiksi kengiksi. =)

Eikä kannata ostaa edes ens talveksi tai ikinä. Muitakin lämpimiä kenkiä löytyy. Sellaisia, missä on lampaanvillavuori ja mitkä lapsi osaa itse laittaa jalkaansa. Helppo laittaa ja lämpimät on aina ne perustelut, kun joku kehuu Kuomia, vaikka totuus taitaa olla, että hintalappua katsotaan eniten. Samoilla lapsilla on voi olla sikakalliit toppahaalarit eli niihin on varaa, mut kenkien kohdalla säästetään.

Mä kävin tänään anttilassa katselemassa kenkiä. Mun mielestä siellä oli just eccon ensiaskelkenkiä, jotka oli ihan kivan oloiset. Niiden koko oli 18-24. Onko normaalia että on tuollainen kokohaarukka vai pitääkö ne kengät olla just 19, jos jalka on 19 tms...? Tai hieman kasvuvaraa? Pärjäänkö yksillä kengillä ylipäätään kesän (tai siis yhdenkokoisilla) vai pitääkö kuukauden päästä ostaa seuraavaa kokoa?

..mutta parhaat ovat nahkaiset, ja mielellään nauhallisetkin, tosin sandaalit sitten kesäksi ei ole nauhallisia, mutta mieluusti säädettävillä soljilla. Ensiaskelkengän koko riippuu käyttäjän jalasta (kai ne ensiakseleiden ottajat keskimäärin käyttää kokoa 19-22...). Jos vaan mitenkään saa seisomaan lasta paperille ja mieluiten vaikka kanta seinää vasten, niin saa merkattua sen pisimmän varpaan kohdalle viivan. Siitä sitten mittaamaan jalan koko, ja sen mukaan kenkiä ostamaan/tilaamaan. Yleensä ensiaskeleihin riittää se 1 cm varaa, muuten saattavat hölskyä. Että jos nyt ostaa kevääksi ja kesäksi ihan pienelle kengät , niin joutunee keskellä kesää mittaamaan jalkaa uusiksi, koska noin pienelle eivät ehkä sovi enää loppukesällä...Eli ei nyt ihan kuukauden päästä mutta joskus 3:n kk:n kuluttua kandee mitata uusiksi jalka. Kengät voi myös tilata netistä ja sovittaa kotona. Me tilattiin pienelle ensiaskelkengät verkkokaupasta niiden mittausohjeitten avulla, ja ovat kyllä tosi hyvää nahkaa. Nyt siis kevääksi/kesäksi tuollaiset vähän tukevammalla pohjalla, tilaan sitten varmaan tässä toukokuun alussa sandaalit smasta kaupasta. Nää ensiaskelkengät on Bisgaardin, laitan tässä linkin

http://www.pikkujalat.fi/product_details.php?p=14

Suosittelen kyllä tavallisesta kaupasta ostamista. Lasten jaloissa ja kenkien leveyksissäkin on eroja. Meidän lapsella ainakin monessa kengässä tulee leveys vastaan vaikka pituutta riittäisi.

Noh, meillä oli Eccon ensiaskelkengät käytössä jo sisällä, kun alkoi harjotella kävelyä. Eccot meillä se kävelykenkien merkki edelleen, koska todettu hyväksi. Meillä 4 vuotias jo, mutta viime kesänä kävi niin, että keväällä ostetut lenkkarit eivät enää syksyllä mahtuneet, joten kesänaikana jalka tuntuu ainakin meillä reilusti kasvavan.

Noh, meillä oli Eccon ensiaskelkengät käytössä jo sisällä, kun alkoi harjotella kävelyä. Eccot meillä se kävelykenkien merkki edelleen, koska todettu hyväksi. Meillä 4 vuotias jo, mutta viime kesänä kävi niin, että keväällä ostetut lenkkarit eivät enää syksyllä mahtuneet, joten kesänaikana jalka tuntuu ainakin meillä reilusti kasvavan.

Jatkan vielä, että mulle on lisäksi sanottu, että niin kauan, kun koossa löytyy, kannttaa lapselle ostaa varrellisia kenkiä.

meillä tyttö täyttyi aikoinaan vuoden toukokuussa ja silloin ostettiin eccon nahkaiset ensiaskelkengät nauhoilla koko 20 jotenkin vaan jäänyt moinen asia mieleen.... niillä sitten mentiin ja elokuussa ostettiin vielä toiset jo koossa 22 kun tuli kunnon kasvupyrähdys kesän aikana :) kannattaa luottaa kenkäkaupat asiantuntemukseen pienen kenkäasioista.

...verkkokaupasta kengät kun niillähän on kanssa 14 vrk:n vaihto -ja palautusoikeus, et silleen kiva kun voi kotona kokeilla. Toki sit mitattiin jlka ja tsekattiin tarkkaan mitä kengästä kerrottiin, että olis hyvä sitten heti ensitilaamalla. Mutta meillä päin ei ole oikein vaihtoehtoja kuin noi markettien huonot valikoimat, niin on ihana kun voi turvautua verkkokauppoihin. Meijän pikku poitsulle lähti kevääks tällaset, oikein kivat ja kevyet eikä nahkakengiksi mitkään kauheen pahan hintaisetkaan
http://www.pikkujalat.fi/product_details.php?p=185

Jatkan vielä, että mulle on lisäksi sanottu, että niin kauan, kun koossa löytyy, kannttaa lapselle ostaa varrellisia kenkiä.

Meillä lapsi käy fysioterapiassa ja terapeutti sekä sairaalaan lääkärit ovat sanoneet, että normaalilapsen tulisi kävellä ilman kenkiä aina kun mahdollista, myös ulkona. Sisällä ei tulisi käyttää kenkiä, ellei lääkäri ole todennut virhettä jalan asennossa.

Jos kengässä on liian tiukka varsi, lapsi ei pääse normaaliin kyykkyasentoon. kyykkyasennossa leikkiminen yksi kehittävimpiä asentoja.

Yhteistyössä