millaiset 30v juhlat vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä 30v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä 30v

Vieras
HEI!

Haluaisin juhlia omia 30-vuotissynttäreitäni jotenkin. Meillä on 2kk vauva ja täysimetän, joten juhlat haluan pitää kotona. Oisko vinkkejä millaiset juhlat voisi pitää, jotta vierailla mukavaa? Ajattelin tarjota kuohuvaa aluksi ja ruuan kanssa viiniä. Millaiset olisi helpot tarjoilut? Mulla ei ole ketään auttamassa ja vieraita haluaisin kuitenkin kutsua ainakin 20. Isä saa juosta esikoisen perässä, mutta itse olisin vastuussa kaikesta muusta mm. tarjoiluista. Onkohan kertakäyttöastiat ok tällaisiin juhliin niin ei tarvitsisi välissä tiskata tms.?

Vinkkejä toimiviin juhliin

Kertsareita on tosi kivoja ja teet mahdollisimman paljon etukäteen. Saatko valmisteluihin apua? Mä uskon et vieraat arvostaa sitä et pienestä vauvasta huolimatta oot jaksanut juhlat järjestää haluavatkin autella tarvittaessa eli esim. lapsen perään katsojia kyllä riittää. Parhaita juhlia on olleetkin sellaiset missä kaikki kimpassa häärää ja juhlii.

Mulla sama tilanne, paitsi että vauva viel masussa vähän aikaa, ja synttärit jo ens viikolla... Koska en voi ite juoda mitään, aattelin pitää nyt vaan sukukahvituksen ja sit kesällä kaverieden kanssa grillailua, jotta voisin itekin ottaa lasin tai pari viiniä..

Mut siis, kun hoitaa ite ruuat, kannattaa miettiä sellasia ruokia jotka vois tehdä vähän etukäteen tai ainakin tarjota kylmänä/haaleena... Salaatteja, suolasia piiraita, yks mun suosikki on filonyytit, mihin yleensä laitan fetaa täytteeks...

Nykyäänhän saa kertakäyttöastioita jotka on ihan siistejä, ja kannattaa sit valita sellaset vähän paksummat, mistä ei heti tuu nesteet ym läpi... ja "kertakäyttö"viinilasejakin vois harkita, ne voi käyttää moneen kertaan uusiks...

Jos jotain makeeta haluat tarjota, niin esim juustokakut voi (tai pitää..) tehdä etukäteen, joten ei jää samalle päivälle tollasta näpräyshommaa.. Täs nyt jotain ideaa =)

Kertakäyttövermeet on enemmän kuin hyvät :)

Miten ois grillijuhlatyyppiset kemut? Eiköhän vieraista muutama raavas mies löydy grillin ääreen. Kaikki ruokaisat salatit yms. voi tehdä jo etukäteen ja koska ne on kylmiä niin ei tarvitse niitä lämmitellä jne.

Myös pikkusuolainen voisi tehdä kauppansa.

Ei sinne mitään tarjoilua atrvita kun katat kaiken vain esille ja vieraat siitä sitten napsivat mitä haluavat.

meiä isäntä 30v juhliinsa laitteli pientä purtavaa. voileipäkakku, coktailtikkuja, piirasta
kahviteltiin sitten kun kaikki oli paikalla ja kahvin kanssa pipareita ja konjakkia (miehet kun ei oikein innostunut kakusta)
eikä liikaa sitten viinaa tarjolla niin ei lasten kanssa tarvinnut olla silmätkään selässä.

Yhteistyössä