Millaisessa flunssassa voi viedä lapsen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piia

Vieras
Tilanne se että 2-vuotiaalla on nuha ja yskä, ei kuumetta.

Yleisvoinnilta on hieman sellainen vaisu, nuha ärsyttää, kun ei osaa niistää ja nenä tuntuu vuotavan sitten vähän väliä. Reippaana olisi lähdössä hoitoon, minä tässä jarruttelen ja pohdin kannattaako viedä.

Hoitopäivä olisi äärimmäisen lyhyt, (soitin jo aamulla varhain että katsomme aamupäivän tuota oloa, ettei tule edes ulkoilemaan ) hoitopäivä olisi siis klo 11.00-14-15, ruoka ja päikkärit.

Mitäs mieltä ootte ja kokemuksia kuinka flunssaisen lapsen itse veisit/olet vienyt hoitoon?

Jos lapsi on väsähtäny, niin silloin ei ole hoitokelpoinen. Pitää pystyä olemaan toiminnassa mukana, ja jaksaa normaalisti. Nää on hankalia juttuja, kun ei ole kuumetta... Mut itse en veis, vaikka oliskin lyhyt päivä edessä.

Mun olis melkeinpä pakko mennä luennolle, läsnäolopakko on, muuten joutuu korvaamaan myöhemmin.. :(

Lapsi leikkii normaalisti, nytkin touhottaa tuolla huoneessaan. Vaisulla tarkoitan että ei leiki juoksu leikkejä ym. leikkii rauhallisesti.

Veisin, jos olisi "pakko" töiden vuoksi ja lapsi ei olisi kuumeinen, kovin räkäinen tai muuten selvästi kipeä. En veisi, jos olisi kyse vain syömään ja nukkumaan menemisestä... niitähän voi kotonakin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi??:
Veisin, jos olisi "pakko" töiden vuoksi ja lapsi ei olisi kuumeinen, kovin räkäinen tai muuten selvästi kipeä. En veisi, jos olisi kyse vain syömään ja nukkumaan menemisestä... niitähän voi kotonakin tehdä.

No joo, itsellä tosiaan luento joka alkaa 11.30, mies hakis 14.15 pois, kun pääsee itse töistä. Mies ei voi joustaa töissä, olemalla pois/lähtemällä aikaisemmin, jos joku joustaa niin minä. Mutta kun olis niin tärkeä päivä olla luennolla.

Tosi hankala tilanne, kun olis saanut jonkun hoitamaan lasta tänne kotia, niin olis ollut paras ratkaisu!

Taidan kallistua kotipäivään, harmi..

Miulla on ollu jo viikon tyttö hoidossa vaikka on yskää ja nuhaa, mutta ei kuumetta. Koko päivän on hoidossa, kun mun on pakko käydä töissä.. 1,5v on ja ihan ok jaksaa.. on siellä muutkin lapset samaisessa taudissa hoidossa..

Yhteistyössä