Millaisen patjan ostit vauvan pinnasänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Noita näkyy olevan erilaisia, on 5cm korkea ja 8cm. Onko sillä merkitystä? Mites petari? Esikoiselle ostettiin kallis patja ihan alan liikkeestä ja poitsulla tuli pissit monen monta kertaa ohi vaipan (ja ohi muovifroteen) ja nyt ajattelin, ettei ehkä kannata satsata niin paljoa? Petarikin jäi käyttämättä, kun oli niin pehmeä ja terveydenhoitaja ei sitä suositellut. Mutta tekeekö noilla Familonin edullisilla patjoilla sitten mitään? Onko esim. 5cm patja liian mitätön, jos ei ole petaria siinä?

Ikea Vyssa Slöä patja + siihen Ikea Len patjansuojus ja koko komeuden päälle petariksi Ikea Vyssa Tulta.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18682/

Kertaakaan ei ole pissaat päässeet tuon Len suojuksen ohi, sehän on melkein päästä päähän. Jossain sanotaan, että patjansuojusta ei saisi laittaa kasvojen alle, mutta kenen vauva nukkuu niin paikallaan? Olen ajatellut, että petari siinä välissä kyllä antaa hapen kulkea.

Ikea Vyssa Slöä patja + siihen Ikea Len patjansuojus ja koko komeuden päälle petariksi Ikea Vyssa Tulta.

Pinnasänkyjen patjat - Joustinpatjat & Lateksipatjat - IKEA

Kertaakaan ei ole pissaat päässeet tuon Len suojuksen ohi, sehän on melkein päästä päähän. Jossain sanotaan, että patjansuojusta ei saisi laittaa kasvojen alle, mutta kenen vauva nukkuu niin paikallaan? Olen ajatellut, että petari siinä välissä kyllä antaa hapen kulkea.

Meillä patjansuojuksena on yhdessä sängyssä villapeitto, toisessa on fleecepeitto. Pitävät kosteutta, mutta hengittävät toisin kuin muovi.

[QUOTE="vieras";24218782]Meillä patjansuojuksena on yhdessä sängyssä villapeitto, toisessa on fleecepeitto. Pitävät kosteutta, mutta hengittävät toisin kuin muovi.[/QUOTE]

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta jotta fleece pitäisi kosteutta sen pitää olla tukossa!
Tukkoon sen saa esim. pesemällä sappipitoisella pesuaineella pesukoneessa.

[QUOTE="vieras";24218782]Meillä patjansuojuksena on yhdessä sängyssä villapeitto, toisessa on fleecepeitto. Pitävät kosteutta, mutta hengittävät toisin kuin muovi.[/QUOTE]

Niin, tuo Ikean suojus on taustaltaan kumia eikä muovia, kuten useimmat suojukset. Ja siksi se petauspatja, että ei tarvitse nukkua heti hiostavan suojus+lakana yhdistelmän päällä. Hätätilassa meilläkin on käytetty fleecepeittoa, kun tuo suojus on ollut pesussa.

Vaahtomuovipatja vauvatarvikeliikkeestä.. Tais olla sellanen 8cm paksu (en viiti mennä tonne tarkastamaan, ku poju koisii jo)
meillä on myös todella ohut petari siinä.. saatiin tosin ilmaiseksi se ja aattelin, että eipä siitä haittaakaan varmasti ole...helppo pestä ja silleen... en ole varma, oltaisko kuitenkaan koskaan moista itse ostettu...

ostettiin sängyn valmistajan oma patja. Halpa ei ollut mutta onpa noita nähty paljon kalliimpiakin. Sellainen allergeeniton, punkkisuojattu mikälie bakteereja hylkivä mainoksen mukaan. jotain erikoiskuitua koko patja olevinaan, tuntuu aika lailla samalta kuin vaahtomuovi.

[QUOTE="vieras";24218908]Eikö nuo kuitenkin kuivu aika huonosti?[/QUOTE]

Tämän siis kirjoitti ap. Mulla on siis esikoisella tämä patja KAXHOLMENS: Vanupatja | Patjat ja sänkytarvikkeet | Lastenhuone | BABYTOWN ja olen luullut, ettei sitä voi pestä. Tai ettei se kuivu, vaan jää helposti kosteaksi jos sen kastelee kokonaan. Mutta nähtävästi sen voikin pestä.. Jos tuon nyt huolellisesti pesisi, niin auttaisikohan se toiselle vauvalle? Muutaman kerran on varmaan pissat päässy tuohon patjaan asti.

Meillä on lastentarvikeliikkeestä ostettu vanupatja+petari.
Vanupatjassa se hyvä puoli et voi tarvittaessa pestä vedellä.

Peesi. Vanupatjassa on pehmeämpi ja jämäkämpi puoli (tämä pikkuvauvalle), ja siinä päällä oli muovifrotee (kangaskaupasta ostin 2 lähes koko patjan kokoista) ja ohut petari päällimpäisenä. Vanupatja pitää välillä nostaa tuulettumaan ettei kosteus tiivisty alle ja homehdu.

Laatu on heikko tasoa. Vauvansänkyjen pohjat putoilevat ja sen sellaista. Ikeasta ei missään nimessä kannata ostaa vauvallle mitään, tai esim. koululaiselle työtuolia. Oman työtuolini kaasujousi hajosi takuuaikana, mutta Ikea ei suostunut vaihtamaan sitä, vaan väittii ettei siinä ole mitään vikaa. Vuotava kaasujousi ei siis Ikean tuolissa ole vika, vaan ominaisuus.

Yhteistyössä