Millaisen maton oikein ostan? Millaisia mattoja teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

unelmoiden

Jäsen
07.05.2012
518
0
16
Nukkamattoa halusin aluksi, koska sellainen muhkea matto sopisi parhaiten sisustukseen, mutta kaikki pehmoiset ja pörröiset matot mitä olen löytänyt, eivät kestä vesipesua! Onko se siis ihan yleinen sääntö että pörrömattoja ei voi pestä normaalisti? Millaisen maton sitten hankin? Millaisia mattoja teillä on? Ihanaa jos joku laittaisi vaikka kuvan omasta matostaan, miten se sattuu sisustukseen :) Siis olohuoneen matosta kyse.

Meillä on pääasiassa nukkamattoja, jopa keittiössä! Lasten huoneessa raidallinen puuvillamatto, eteisessä semmonen "kuramatto" ja käytävässä käytävämattoa.

Olen näitä kaikkia omistamiani mattoja pessyt painepesurilla kesäisin meidän terassilla varrellisella harjalla harjaten ja ovat edelleen kuosissaan. Tietysti iisi pesu enkä täysillä paineilla ole päästellyt :D

No minullakin on kyllä toinen iso nukkamatto, jonka olen pessyt painepesurilla, eikä sille käynyt kuinkaan, mutta en muista mitä sen ohjeissa sanottiin pesussa.. Eli mietin juuri sitä, että voiko osa nukkamatoista olla pesunkestäviä ja toiset sitten oikeasti ei?

Tietääkseni kaikissa meillä olevissa nukkamatoissa suositellaan mm. tasopesua ja kuivausta (ainakin sinnepäin :) ) ja ihan terassin kaiteella olen ne kuivannutkin pesun jälkeen. On sekä laadukasta, että Elloksen halpisnukkaakin eikä kummassakaan mitään merkkiä.

VM-carpetin nukkamatossa on tasopesu 30 astetta. Meillä on niitä monta mutta yhtäkään en ole pessyt. Eivät mielestäni likaannu sillätavoin että pitäisi ainakaan kovin usein pestä. Toi olkkarin matto on neljämetrinen, niin en kyllä jaksaiskaan sitä itse märkänä siirrellä :). VM-carpetilla on hyvät nettisivut, käy katsomassa värejä ym tietoja. Voin suositella, meillä on eteisessäkin sellainen "lyhytkarvamalli".

• Tykkää
Reactions: unelmoiden
VM-carpetin nukkamatossa on tasopesu 30 astetta. Meillä on niitä monta mutta yhtäkään en ole pessyt. Eivät mielestäni likaannu sillätavoin että pitäisi ainakaan kovin usein pestä. Toi olkkarin matto on neljämetrinen, niin en kyllä jaksaiskaan sitä itse märkänä siirrellä :). VM-carpetilla on hyvät nettisivut, käy katsomassa värejä ym tietoja. Voin suositella, meillä on eteisessäkin sellainen "lyhytkarvamalli".

Vau, neljämetrinen! Minäkin haluaisin sellaisen oikein ison ja muhkean :heart: Käynpä kurkkaamassa :)

"Vau, neljämetrinen! Minäkin haluaisin sellaisen oikein ison ja muhkean Käynpä kurkkaamassa"

Joo, toi meidän olkkarin matto on sellainen "paksupitkäkarvamatto" :). On sillä varmaan nimikin ... Flyffy, Iskun myymänä. Oon huomannu että ihan samaa mattoa myydään eri nimellä eri kaupoissa (esim Isku, Stocka ja Asko ym), kannattaa kierrellä kauppoja ja vertailla hintoja. Mä otin kotiin sovitukseen, joistain kaupoista sain pienen tilkun (Isku ja Asko) pienemmistä kaupoista antoivat maton sovitukseen.

Yhteistyössä