Millainen vuoto normaalia alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Onko jotain tyypillistä vuodon "laatua" joka on hyvänlaatuista?Mulla kun on tällä viikolla ollut yhtenä päivänä ihan sellaista punertavaa paperiin tulevaa tuhrua, sitten ei päiviin mitään ja tänään sellaista "rakeista" tummaa tuhrua ja välillä kirkasta limaa jossa sellaisia tummia säikeitä ("rihmaa"). Mistä tällainen tuhru voisi tulla,kohdunsuusta?Kohdun limakalvolta?Vai onko mulla alkamassa keskenmeno?Varsinaista verta ei ole tullut. Ai niin, viikkoja kasassa reilut 6.

Mulla tul paperin pyyhkiessä päivän ajan veristä tuhrua viikolla 6. Joten aika normaalia on oletettujen kuukautisten aikaan tuo verinen vuoto. Sit toki rakastelukin aiheuttaa toisilla alussa vuotoa. En olisi kovin huolissaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja herttaliisa:
Mulla tul paperin pyyhkiessä päivän ajan veristä tuhrua viikolla 6. Joten aika normaalia on oletettujen kuukautisten aikaan tuo verinen vuoto. Sit toki rakastelukin aiheuttaa toisilla alussa vuotoa. En olisi kovin huolissaan :)

No eihän tässä ole sellainen aika nyt että normaalisti olisi edes menkat:/ Ja seksiä ei ole ollut ties milloin viimeksi.Huolestuttaa kun edellinenkin raskaus päättyi keskenmenoon, silloin kyllä eteni nopsaan tahtiin vuodon ja kipujen määrä:(

Tuhruvuoto ilman kipuja tai äkillistä raskausoireiden loppumista tms. on yleensä vaaratonta ja toisaalta keskenmeno ei välttämättä ilmene verenvuodolla (esim. keskeytynyt keskenmeno).

Noilla viikoilla ei oikein auta muu kuin seurata tilannetta ja mennä tarvittaessa ja rahatilanteen salliessa alkuraskauden UÄ-tutkimukseen. Huoli ja keskenmenon pelko on täysin ymmärrettävää :( Todennäköisyys on kuitenkin puolellasi, joten peukalot ja pottuvarpaat pystyyn!

Yhteistyössä