Millainen välikausiasun tarvitsee olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TietämätönMammeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TietämätönMammeli

Vieras
Siis esim. paksuudeltaan? Riittääkö haalari jossa ohut vuoraus, vai tarvitsisko olla jotain toppausta yms.? Vai laittaako alle vain sen verran sitten enemmän vaatetta että pärjää koleilla syysilmoillakin? Olen pojalle 1v 8kk ostamassa välikausihaalaria ja en ole mistään löytänyt yksinkertaista ohjetta että mikä luokitellaan välikausiasuksi. Millaisia asuja teillä nyt näillä ilmoilla pidetään päällä taaperoillanne? :)

Ja varmaankin kumisaappaat täytyy vielä hankkia lenkkareiden rinnalle. Ne tuskin tarvitsee olla vuorelliset syksyllä, jos alla on lämpimät sukat?

välikausihaalarissa ei saa olla mitään toppauksia. Idea on se että lämpimillä keleillä ei alla tarvita paljoakaan ja kylmemmillä keleillä laitetaan alle fleeceä tai villavaatetta.
Itse käytän pojilla välikausihaalareita +15 ja -10asteen keleillä. Kesällä ohut haalari on hyvä esim. veneillessä ja metsässä kun tarvitsee suojaa tuulelta mutta ei lämmintä.
Kerrospukeutuminen toimii ainakin täällä etelä-Suomessa paremmin kuin paksut toppaukset.

Ovat vuorettomia tai ihan ohuella vuorella varustettuja. Tai onhan noita fleecevuorellisia rain settejäkin olemassa. Meillä on yleensä ollut vuoreton ja lisänä fleecehaalari, jota on sitten käytetty talvellakin toppahaalarin alla tarvittaessa. talveksi tosin olen ostanut lisäksi villahaalarin, jota on käytetty pulkkamäessä yms. pidemmillä ulkoiluilla ja kun on ollut oikein kunnon pakkasia.

[QUOTE="mä";24633555]välikausihaalarissa ei saa olla mitään toppauksia. Idea on se että lämpimillä keleillä ei alla tarvita paljoakaan ja kylmemmillä keleillä laitetaan alle fleeceä tai villavaatetta.
Itse käytän pojilla välikausihaalareita +15 ja -10asteen keleillä. Kesällä ohut haalari on hyvä esim. veneillessä ja metsässä kun tarvitsee suojaa tuulelta mutta ei lämmintä.
Kerrospukeutuminen toimii ainakin täällä etelä-Suomessa paremmin kuin paksut toppaukset.[/QUOTE]

Aika kylmällä pidät välikausihaalareita. Me siirrytään pakkasen puolella toppahaalariin. Me saataisiin kyllä suurimmaksi osaksi sitten pitää välikausihaalaria jos -10 asteen pakkasella pidettäisiin vielä välikausihaalaria.

No syksyksi ja kevääksi riittää puku jossa on puuvilla- tai joku vastaava vuori. Talveksi sitte toppahaalari tai toppatakki ja toppahousut. Itse tykkään ostaa haalareita jotka on kosteussuojattuja eli kestävät vettä (remu, lassietec, reimatec, ticket, lenne active jne) niin silloin ei oo välttämätöntä ostaa ja käyttää kurahousuja.

Yhteistyössä