Millainen tuo Nintendo Wii on? Joululahjaksi lapsille....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Isommat lapset 5v tyttö ja 9v poika. Mies meinasi ostaa Nintendo Wii:n heille yhteiseksi joululahjaksi..
Millainen tuo kone oikeen on? Kokemuksia?
Onko tuolla 5v:lle siinä helppoja pelejä vai onko liian vaikea esim käyttää/pitääkö olla aikuinen käyttämässä konetta??
Riittääkö tuo peruspaketti mihin kuuluu kone, se urheilupeli kokoelma (?) ja ohjain? Tarviiko esim sitä tasapainolautaa jos ei osta sitä Fit peliä???

Jos joku viitsisi vähän kertoa laitteesta omia kokemuksia! :)

Mun poika pelaa sitä just parhaillaan ja on se aika hyvä, nää lapset tykkää noista ohjaimista, nytkin pelaa sports ja tennistä, ja on tuo hauskaa kyllä aikuisestakin, meidän tuttava n. 50v mies haluaa aina sitä pelata kun tulee.
Mä suosittelen Wiitä

Ja mun 4,5v poika osaa pelata myöskin tota, meillä on crash bandicoot ja walle ja hyvin sujuu ymmärtäminen, kenties hieman alussa totuttautumis vaikeuksia mutta muuten jees

Tänään saatiin mekin oma Nintendo Wii. Meillä on vaan se ihan peruspaketti, jossa tuo wii ja siihen jotain ohjaimia, sen mukana tuli pari levyä jossa mm. tennis, fresbee, nyrkkeily yms. Tosi kivalta vaikuttaa!Ja kolmevuotiaskin osaa pelata!=)Paljon parempi kun playstation. Tunnistaa tosi herkästi liikkeet ja pelaaminen on tosi hauskaa, tulee samalla liikuttua!Tosi hauskalta vaikuttaa, suosittelen!
Onko kellään kokemuksia noista barbie, kissa ja koira peleistä wiihin?

Meillä on myös se tasapainolauta ja se on ihan "hyödyllinenkin". Mä tykkään wiistä koska siinä lapsi ei istu vaan paikallaan ja painele ohjainta vaan oikeasti liikkuu samalla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
eikä tarvi tasapaino lautaa ellei osta fit:iä
se mistä mä tykkään on se kun saa noi vanhat mario brossit ladattua netistä

Siis kuinka? Mä niin haluaisin päästä noita marioita pelaamaan!!!

Mario Kart on ihan huippu! Meillä koko perhe innostui ja kaikilla on oma ajokortti:) Karttia voi pelata myös Wiillä netin kautta muuta maailmaa vastaan, kovia kisoja ja äiti varmaan innokkain pelaaja:D

Meillä oli Wii pari vuotta ja luovuimme siitä vähän aikaa sitten, varsinkin alkuaikoina sitä jokainen pelaili aktiivisesti, loppuaikoina sillä pelailtiin vain satunnaisesti. Listaan tuohon nuita plussia ja miinuksia mitä sen käytöstä on jäänyt mieleen.

+ mielenkiitoinen ohjaustapa
+ sai pelatessa liikuntaa, joisssakin peleissä
+ hyviä pelejä
+ hyvä laite porukassa pelaamiseen

- tuntui että joka pelille on oma ohjain, niitä kertyy ajan mittaan hirveä läjä
- kustannukset, konsoli itsessään on halpa mutta oheissälä maksaa ja niistä kertyy iso summa
- grafiikka, konsoli on tehoton varsiinkin vauhdikkaampia pelejä pelatessa
- ohjaimet syö tuhottomasti pattereita ellei osta ladattavia paristoja
- pelitarjonta muihin konsoleihin verrattuna suppea

T: Tallun parempi puolisko

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Meillä oli Wii pari vuotta ja luovuimme siitä vähän aikaa sitten, varsinkin alkuaikoina sitä jokainen pelaili aktiivisesti, loppuaikoina sillä pelailtiin vain satunnaisesti. Listaan tuohon nuita plussia ja miinuksia mitä sen käytöstä on jäänyt mieleen.

+ mielenkiitoinen ohjaustapa
+ sai pelatessa liikuntaa, joisssakin peleissä
+ hyviä pelejä
+ hyvä laite porukassa pelaamiseen

- tuntui että joka pelille on oma ohjain, niitä kertyy ajan mittaan hirveä läjä
- kustannukset, konsoli itsessään on halpa mutta oheissälä maksaa ja niistä kertyy iso summa
- grafiikka, konsoli on tehoton varsiinkin vauhdikkaampia pelejä pelatessa
- ohjaimet syö tuhottomasti pattereita ellei osta ladattavia paristoja
- pelitarjonta muihin konsoleihin verrattuna suppea

T: Tallun parempi puolisko

Noihin miinuksiin mun mielipide.. mun mielestä ei siihen tarvi mitään ylim. oheislaitteita. Se perusohjain ja nunchuk riittää, ei niitä tennismailoja yms. tarvi ostaa! Mun ohjaimet ei kyllä syö, riippuu kuin paljon pelaa. Panin uudet patterit ja olen pelannut supermarion ehkä n.puoleen väliin ja vielä riittää pattereissa virtaa! Saishan noihin ohjaimiin sen lataustelakankin..

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
eikä tarvi tasapaino lautaa ellei osta fit:iä
se mistä mä tykkään on se kun saa noi vanhat mario brossit ladattua netistä

Siis kuinka? Mä niin haluaisin päästä noita marioita pelaamaan!!!

ja nyt on tullu Super Mario Bros ihan kauppoihinkin!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja tahtoo:
Voi että mäkin haluisin ton wiin! Meil vaan xbox 360 ja se pitäs kyl ekana saada myytyä...

xbox 360 on paljon parempi ja tehokkaampi kun wii. pelitarjonta on parempi kun wiin pelitarjonta. lisäksi mulla oli wii, mutta myin sen kun kyllästyin sen pelitarjontaan. kun ostin xboksin se oli niin hyvä konsoli että en tule koskaan myymän sitä. lisäksi wiin netti on todella surkea. Live on paljon parempi kauppapaikka kun joku surkee wii shop channel.

Tää viesti tulee nyt jälkijunassa. Mutta en kyllä suosittele Wiin hankkimista, varsinkin pienemmille lapsille. Meidän perheessä konsoli on aiheuttanut lapsille älyttömän riippuvuuden. Lapset ovat siis kuusi- ja yhdeksänvuotiaita tyttöjä. Varsinkin toi kuusvee on ihan sekaisin.

Mistään muusta kuin wiistä ja supermariosta ei puhuta. Wii sitä ja tätä ja tota. Lapset (varsinkin toi nuorempi) ei haluis enää olla ulkona eikä nähdä kavereita, koska on niin paljo kivempaa pelata. Lautapelit ja palapelit ei enää kiinnosta. Meillä on peliaika säädetty n. yhteen tuntiin päivä, mut silti homma tuntuu hallitsemattomalta. Tietty erot ovat yksilöllisiä, eivätkä kaikki lapset varmasti tolleen sekoile. Mutta meidän perheen aikuiset katso nyt parhaaks pistää Wiin kaappiin piiloon.

Mut olihan se siistiä pelata supermariota, mä tykkäsin. Ja varmasti sen konsolin kaapista kaivan heti kun lapset menee hoitoon. Ellen sitten siihen mennessä ole keksinyt jotakin parempaa tekemistä.

Yhteistyössä