Millainen taudinkuva ja kesto teillä ollut tässä nyt liikkeellä olevassa oksennustaudissa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä tyttö 2-v oksensi tänään aamulla kaksi kertaa, sen jälkeen ollut ok, syönyt, välillä ollut vähän vaisu ja sanonut että huono olo mutta ei ole oksentanut.
Saa nähdä oliko tauti tässä vai tuleeko vielä oireet takaisin, semmoisia mahatautejakin kun on nähty joissa oireet pois jopa pari-kolmekin päivää ja sitten alkaa uudestaan.
Ja mahtaako tarttua muihin perheessä.

Eikö kellään ole kokemuksia, kun tuntuu että vatsatautia on nyt tosi paljon liikkeellä.

vieras
Alkanut mahakivulla, sitten oksentelua tosi useasti, jopa kymmeniä kertoja. Oksentelu kestää 1-2vrk jonka aikana myös päänsärkyä. Sit siitä tauti jatkuu ripulina päivän tai pari. Ja erittäin herkkä tarttumaan.

vieras
Meillä oli ensin muksuilla,oksentelivat 1-2 päivää, sitten kun oksentelu oli loppunut vähän ripuloivat. Mulla itsellä oli yhden päivän kova ripuli, oksensin kerran, vähän lämpöä ja lihaskipuja, seuraavana päivänä jo ihan ok olo.

vieras
Meillä kesti lapsella noin viikon, aikuiset selvisivät 2-4 päivän ripulilla. Lapsi oksenteli aluksi muutamana päivänä, välillä oli terve päivä välissä lopulta tuli ripuli, joka oli keltaista sellaista ikävän makean tuoksuista. Ei kuumetta kellään.

12 tunnin oksentelu, jonka jälkeen hieman ripulointia. Kuumetta ja lihaskipuja. Puolen vuorokauden kuluttua jo ihan kunnossa. Ensin tauti tuli mulle, 3 päivän päästä tytölle, sitä seuraavana päivänä pojalle, ja mies pentele selvisi taas kerran ilman tautia.

Meillä oli lääkärin mielestä noro, kovia vatsakipuja ja rankkaa oksentelua kuopusta lukuunottamatta, joka vältti ton taudin kyllä viimekin vuonna. Jostain syystä noro ei tykkää siitä,ei tarttunut vaikka esikoinen ekan kerran oksentaessaan,oksensi kuopuksen päälle. Mulla ja miehellä lisäks paha ripuli oksentelun päälle. Oireet kesti kaikilla 8-12h ja vuorokauden välein sairastettiin. Oksentelua 5min-1h välein.

Meillä oli kolmella lapsella ja mulla varsin raju tauti, samana yönä. Kaikki oksensi ja ripuloi vähintään tunnin välein. Pahimmat oireet kesti noin 12h jokaisella. Pari päivää ihan veto pois. Mies ja nuorimmainen välttyivät taudilta, mies ei ole aikuisiässä koskaan sairastanut mahatautia.

Yhteistyössä