Millainen sänky 1 v 4 kk lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli pinnasänky siirtyy pian kuopukselle, joten minne laitamme esikoisen nukkumaan? Mietteissä matkasänky, mutta olisiko jotain pysyvämpää ratkaisua? Suosittele!

Lastensänky menee hyvinkin jo tonikäselle. Meillä on jatkettava joka suht matala eikä oo pudonnut koskaan siitä. Menee ainakin tonne kouluikään. Jatkettava siksi että nyt ei ole tilaa kokopituselle.

Meillä siirtyi esikko suunnilleen tuon ikäisenä ihan lastensänkyyn jossa on kunnon turvalaita. Pinnis piti meilläkin saada silloin seuraavalle! Lastensängyssä on se huono puoli, että sieltä pääsee lapsi itse pois! :laugh: Meillä kesti useamman kuukauden ennen kuin tyttö lopulta alkoi nukahtamaan sinne itse ilman ympäri kämppää juoksentelua... Mutta oli sen arvoista! :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan tavallinen jatkettava lastensänky. Jos pelottaa, et putoaa, niin niitähän saa sellaisia laidallisiakin (irrotettava laita).

Putoaminen ei ehkä ole ongelma (laita), mutta pysyykö tuon ikäinen vilpertti sängyssään? Ei ole kiva, jos nukutuksesta tulee hirveä ongelma, kun uusi vauva talossa..

Minä pistäisin nukkumaan siihen matkasänkyyn muutamaksi kuukaudeksi. Meillä poika nukkui matkiksessa aika pitkään, kun oli tippua pinnasängystä. Siirsin jatkettavaan vasta kaksivuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä pistäisin nukkumaan siihen matkasänkyyn muutamaksi kuukaudeksi. Meillä poika nukkui matkiksessa aika pitkään, kun oli tippua pinnasängystä. Siirsin jatkettavaan vasta kaksivuotiaana.

Tää vois kyllä olla hyvä ratkaisu. Ei jaksais komennella omaan sänkyyn uudelleen ja uuudelleen ja uuuuudellleen tai juosta kiinni yliväsynyttä lasta ympäri taloa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan tavallinen jatkettava lastensänky. Jos pelottaa, et putoaa, niin niitähän saa sellaisia laidallisiakin (irrotettava laita).

Putoaminen ei ehkä ole ongelma (laita), mutta pysyykö tuon ikäinen vilpertti sängyssään? Ei ole kiva, jos nukutuksesta tulee hirveä ongelma, kun uusi vauva talossa..

Pysyy kun parina iltana opetat, että siellä pysytään. Ja hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa.
Pitää vaan itse olla tiukkana, ettei sieltä lähdetä.

Pysyy kun parina iltana opetat, että siellä pysytään. Ja hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa.

meillä on pian 2kk opiskeltu sielä pysymistä ja aina vaan se jaksaa yrittää. Ei tod oppinu parissa illassa eikä päästetä juoksemaan. kai se joskus tajuaa että turha yrittää.

Hmm.. tuo on erittäin, erittäin vilkas ja aktiivinen jääräpää. Tosin nykyäänkin hänet "nukutetaan" eli aikaa menee nykyäänkin.

Kiitos näkemyksistänne! Valitettavasti on pakko mennä tekemään kotihommia ennen kuin tämä kyseessä oleva sänkynsä menettävä lapsi herää vanhasta pinnasängystään. Kiitos!

Eihän sitä voi ennakkoon tietenkään tietää. Meillä siirtyi lapsi pinniksestä pois parivuotiaana. Olin varma, että ramppaamista ja sänkyyntaluttelua ja öistä vaeltelua tulee. Siksi odottelin, että oltiin lomalla (menee yövalvomiset vähän raskaiksi kun käydään töissä) ennen kuin otettiin "isojen poikien sänky" käyttöön. Eikä ole ollut mitään ongelmia. Alkuun miehen kanssa vähän nukuttamalla nukutettiin lapsi, mutta pikkuhiljaa on sit kevennetty iltarutiineja, ja nykyisin voi jättää lapsen itsekseen nukahtamaan.

Ole miettinyt ihan samaa, uusi vauva kun tulossa tammikuussa ja pinnasänky kovin rakas esikoispojallemme. Täytyisi varmaan siirtää poika viimeistään joulukuussa pinnasängystä pois, ettei hänelle tule oloa, että vauva vie sängynkin alta...

Jatkettavaa sänkyä olin ajatellut, ehkä irtolaita siihen. Vauva voi tosin maata pari ekaa kuukautta vaikka äitiyspakkauksen laatikosta tehdyssä sängyssä, joten turha tässä kai on vielä stressata itseään moisella.

Meillä nukuttu jatkettavassa 1v3kk lähtien ja nyt 1v4kk ja risat. Ei oo ikinä pyrkinyt pois sieltä...tosin nukahtaa niin et oon vieressä,mut ei kyl lähe pois vaikka herää uniltaan illalla... huutaa vaan siellä. Pinniksessä ei oikein koskaan edes suostunut nukkumaan =)

Voisitte myös hankkia alkuun sellaisen vaavisängyn uudelle tulokkaalle. Sillä pidentäisitte pinniksen siirtoa muutaman kuukauden eteenpäin ja sitten voisi hankkia isommalle jatkettavan/juniorisängyn... Tai sitten tehdä kuten me, meillä lasten ikäero 1v5kk ja lastenhuoneessa on kaksi pinnasänkyä. Pinnasängyssä voi hyvin nukkua pidempäänkin, jos laskee laidan alas, kun lapsi alkaa kiivetä sieltä itse pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä on nukkunut 1v2kk lähtien ihan lastensängyssä.
En laittaisi mihinkään matkasänkyyn, ei niitä ole jatkuvaan käyttöön tarkoitettu.

Kerropa miksi ei ole? Jos on kunnollinen pinniksen patja niin ei kai se siitä pinniksestä eroa.

Jos se matkis kerran on jo olemassa, niin miksi ap ostaisi toisen pinniksen tai vuokraisi ensisängyn? Ei vaan tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Meillä on nukkunut 1v2kk lähtien ihan lastensängyssä.
En laittaisi mihinkään matkasänkyyn, ei niitä ole jatkuvaan käyttöön tarkoitettu.

Kerropa miksi ei ole? Jos on kunnollinen pinniksen patja niin ei kai se siitä pinniksestä eroa.

Jos se matkis kerran on jo olemassa, niin miksi ap ostaisi toisen pinniksen tai vuokraisi ensisängyn? Ei vaan tajua.

No eihän vuodesohvaakaan ole jokaöiseen käyttöön (yleensä) tarkoitettu.
Miksi pitäisikään uusi pinnis hankkia, kyllä tuon ikäinen varmasti voi jo nukkua tavallisessa lasten sängyssä.

[Jos se matkis kerran on jo olemassa, niin miksi ap ostaisi toisen pinniksen tai vuokraisi ensisängyn? Ei vaan tajua.

Miksi pitäisikään uusi pinnis hankkia, kyllä tuon ikäinen varmasti voi jo nukkua tavallisessa lasten sängyssä. [/quote]

Se onkin matkaSÄNKY, ei matkaSOHVA
Nukuin muuten itse monta vuotta vuodesohvassa opiskelijakämpässä. Oli oikein hyvä sänky, sälepohja ja kaikki.
Minusta reilu 1-vuotias on vielä liian pieni tavalliseen sänkyyn, mutta kai se on sitten makuasia.

Miksi pitäisikään uusi pinnis hankkia, kyllä tuon ikäinen varmasti voi jo nukkua tavallisessa lasten sängyssä.

Se onkin matkaSÄNKY, ei matkaSOHVA
Nukuin muuten itse monta vuotta vuodesohvassa opiskelijakämpässä. Oli oikein hyvä sänky, sälepohja ja kaikki.
Minusta reilu 1-vuotias on vielä liian pieni tavalliseen sänkyyn, mutta kai se on sitten makuasia.[/QUOTE]

Hei,

vanha ketju, mutta löysin kun pohdin myös sängyn ostoa isommalle. Mutta meillä jo toiset haasteet eli jatkettava, matala sänky halutaan lapselle 1v 8 kk ja 5 vuotiaalle taas uusi sänky. Se pitäisi hänelle lähinnä päättää, että minkä merkkinen, minkä värinen ja olisiko esim laatikkoja alla, joihin saisi tavaroita. Laten huone on aika nafti, mutta kerrossänky pelottaa.

Hassuksi meni tuo aikaisempi keskustelu... sohvat jne hihi.

- minun mielipide: toki voi nukkua matkasängyssä jos se jo on olemassa. Mutta
- pääsee kiipeämään yli?
- nukkuu maan rajassa: kylmä ja pölyistä
- ja kuka haluaa nostaa lapsen tuonikäisenä pois matkasängystä! Juuri sen takia halusin esikoisen aikoinaan pois pinnasängystä, kun on ristiriitaista kun painoa tulee lisää pohjaa lasketaan. Ts turhaa nostelua. Selkä muutenkin kovilla. Parempi kanniskella ja sylitellä ja tanssahdella muuten kun (pakko) nostella pinnikseen ja takaisin...

Jatkettava peliin. Esim Ikean metallisänky on tosi hyvä ja nätti; matala ja lyhyimmillään koukerot muodostavat turvalaidat.
Tokihan lapsi tulee pois, ehkä, mutta kai saa tullakin! Eikä lasta tarvitse jahdata! Ihan vaan rauhallisesti muutama yö kyllä se siitä.

Oli ihanaa siirtää lapsi jatkettavaan! Vaikka rakastan vauvoja mutta taaperon kasvaminen tuo tiettyjä helpotuksia, kuten: imetys loppuu, vaipat jää pois, ei enää hoitopöytää ja ei enää pinnasängystä nostelua! JEEE.

Hyvää kevättä kaikille.

Uusimmat

Yhteistyössä