Millainen ruokavalio 3 x vkossa kuntosalilla käyvälle kiinteyttäjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja pliis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja pliis

Vieras
Teen joka kerta koko kropan läpi salin omistajalta saamieni ohjeiden mukaan. Kyseessä ei siis ole mikään megaluokan kuntosaliketju, vaan yksityisomistuksessa oleva sali.

Selvennykseksi vielä: Käyn salilla 3 kertaa viikossa, teen joka kerta koko kropan lävitse. Kävelen salille ja takaisin (yht. noin 6km), sen lisäksi teen yhden pitemmän (n. 1,5-2h) aerobisen harjoituksen viikossa.

Minkälainen ruokavalio sopisi kiinteyttävän kuntosaliharjoituksen tueksi? Muutama kilo pitäisi saada tiristettyä pois kiinteytymisen muodossa. Oisko kellään linkkiä johonkin hyvään ruokavalioon jollain nettisivulla tai osaisitko muuten antaa vinkkejä, vaikka esimerkin omista syömisistäsi?

http://www.kuntolehti.com/main.php?id=97

Kyllä niitä löytyy kuhan vaan googlettaa....

Itse olen kova kuntoilemaan,mutta en voi antaa ravitsemusneuvoja koska oma ruokavalioni on todella suppea ruoka-aine allergioiden vuoksi.

Niinä päivinä kun käyt salilla syöt 1600kaloria ja niinä päivinä kun et harrasta liikuntaa, syöt 1200 kaloria. Syö tummaa riisiä, täysjyvä tai ruisleipää, tummaa makaroonia, vähemmän perunaa, runsaasti kasviksia ja hedelmiä, elä juo sokerisia limuja/mehuja, vaihda levitteet kevyisiin ja esim. yhdelle leipäsiivulle 1tl margariinia, kevyt leikkeleet, kevyet jauhelihat ym, suosi broileria/kalaa, juo vihreetä teetä (nopeentaa aineenvahduntaa) suo silti itsellesi ainakin yksi herkkupäivä viikossa.

Kiitti kaikille! Kyllä mä näyttäisin oikeilla jäljillä olevan.

Kalorimääristä vielä sen verran, että mä olen 178cm/70kg, eli kyllä minun mielestäni toi 1200kcal on mulle auttamatta liian vähän. Ajattelin pitää 1500kcal päivittäin tuon määrän ja 1600-1700kcal salipäivinä. Tsembailen kiloklubin sivuilla, niin saan tarkkoja määriä ja laatuja ylös. Keittiövaaka on kova sana.

Riittääkö reilun tunnin keskiraskaan kuntosaliharjoittelun aikana se, että juo vettä 0,5l? Kotiin päästyäni juon kyllä sitten samanmoisen määrän vettä/rasvatonta maitoa lisää.

Yhteistyössä