Millainen raskaustesti on hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen aina "törsännyt" noihin testeihin ja ostanut Clearbluen testejä. Tavallisetkin on hyviä, mutta digitaaliset viikkonäytölliset käteviä kun tulkinnanvaraa ei ole.

Musta liuskat on helpoimpia, koska se lasi siinä päällä niissä "kotelollisissa" häiritsee itseäni ja on kuitenkin pakko avata se testi ja tarkistaa, että onko oikeasti vai eikö ole. Ja sisältä siis paljastuu se "liuska". Liuska ei ole siis mitenkään huonompi testi. Jotkut tykkää monimutkaisemmista.

Halpatestit on usein kyllä huonoja, ainakin jos herkkyys on 10. Suosittelen siis pregcheckiä (joka on kyllä halppismerkki, mutta ei netisä ostettava, vaan vaikka citymarketista saa ja maksaa sen jotain 3 e/2 liuskaa). Clearblue on huono, koska siitä testistä voi helposti luulla, että näkyy jotain, vaikka ei olisikaan mitään siinä. Viikkonäytöllinen clearblue tietysti selvin, koska voit lukea siitä selvästi, että "raskaana ja vaikka 1+2) tai sitten pelkkä tavallinen clearblue digi.

Apteekin testi myös hyvä, mutta halvemmalla saat pregcheckin ja vielä 2 yhdellä kertaa ja hyvin toimii. Näytti raskauden mulla jo dpo 9.

Lisään vielä, että siis ne liuskatestit on tietysti huonoja jos aikoo pissata suoraan tikkuun, mutta niin en muutenkaan koskaan tee hankaluuden takia (ja joskus pissaa ei tule niin tarpeeksi). Pregcheckin mukana tulee "minikippoja" joihin voi pissata ja siihen kastaa.

Olen käyttänyt molemmissa raskauksissa ihan R-kioskilta saatavaa RFSU testiä, minusta antanut selkeän tuloksen. Tosin hullaantuneena hakenut sitten vielä apteekin oman testin ja selkeän tuloksen siihenkin saanut. Eli siinä minun suositukseni :)

Mie oon käyttänyt vaan semmosia Prismasta saatavia kahden testin paketeissa tulevia halpistestejä..hyvin on nekin toimineet, näyttäneet oikein sekä plussat että miinukset.

Minäkin suosittelen noita marketin Pregcheck-testejä. Helppoja käyttää, ja luotettavia. Olen saanut niillä aina selkeämmät tulokset kuin apteekin "herkillä" testeillä, eivätkä kuitenkaan ole kalliita. Clearbluen digitestiä olen käyttänyt vasta viikkojen varmistamiseen, kun olen ensin saanut liuskoihin selvät viivat.

Yhteistyössä