Millainen rangaistus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä se vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä se vaan

Vieras
4-vuotias oli kielloista huolimatta näprännyt mummun ompelukonetta ja nyt se on rikki.

Asia tapahtunut jo alkuviikolla, mutta tänään mummu kertoi pojalle kuulteni koneen olevan rikki :(
Miten saan 4-vuotiaan oikeasti tajuamaan, että se oli talouteen pitkä miinus ja mummu ei ilman konetta pärjää? Pojalla muutenkin nyt vaihe että irvailee ja naureskelee säännöille ja käskyille joten ei riitä että mummu ja me vanhemmat vain kerromme pojalle miten tuhma oli. Jos poika olisi vanhempi ja saisi esim. viikkorahaa, laittaisin hänet rahoistaan maksamaan koneen korjauksen. Ihan pelkästään jo siksi ettei aina vaan voi ostaa uutta tilalle jos hajottaa.

Mietin jos minä maksaisin koneen korjauksen, mutta ei se olisi pojalle rangaistus eikä opettaisi ajan saatossa ajattelemaan tekosiaan.

Myytte pari pojan lelua kirpparilla jotta saatte rahat(siis pienen osan). Silloin poika joutuu luopumaan jostakin omastaan kun on rikkonut toisen omaa ehkä viesti menis perille.

Mun 3v ei kyllä rahasta ymmärrä vielä mitään :(
ja lapsihan tarttis vissin rangaistuksen saman tien eikä viikon päästä kun lapsen elämä ei mene niin kuin aikuisten.
aikuiset elää eilisessä tai huomisessa ja lapset tässä ja nyt.
Minusta 4v olis jo tarpeeksi kun pyytäisi mummulta anteeksi ja sille selitettäisiin miksi niin ei saa tehdä ja painotettaisiin ettei ompelukoneeseen saa koskea.

muoks näin minä tekisin ja maksaisin koneen korjauksen

Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Ota pojalta pois sen rakkaimpia leluja ja sano, että myyt ne kirpparilla jotta saat ompelukonerahat kasaan. Raaka konsti mut takuulla toimii.

Yhdyn tähän. Kova koulu, mutta varmasti muistaa seuraavan kerran, kun on jostakin kielletty.

Yhteistyössä