Millainen päivärytmi teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset 2½v ja 9kk. Ylös 7-7.30. pesut puurot
Ulos n.9
vauva syö lounaan 10.30 isompi ja minä 11
päikyt 12-13.30
välipala
ulkoilua, kyläilyä, kauppailua tms
vauva syö 15.30 muut 16
vauvan torkut 16.30-17
leikkiä, ulkoilua
puurot n 19
pesut 19.30
nukkumaan n. 20
Näin suunnilleen

tyttö 1v2kk

heräillään 7aikoihin
puurot perust 7.30-8.00
leikkimistä touhuilua
ulos 10-11
Lounas 11-12 aikoihin
päikyt 12.30-14.00
välipala
ulos 15.00 aikaan
16.00 päivällinen
touhuilua leikkimistä
18.00 iltakylvyt
19.00 puurot ja nukkumaan

(ja siis nuo sisältää joissain väleissä kaupassa käyntiä,kyläilyä yms..mutten nyt jaksanut niitä tyrkätä)

lapset 2v 9kk 3v11kk ja 5v3kk .herätys 6.30-7.00,aamupala n.8.00,ulos 9.00,lounas 12.30-13.00 ,ulos 14.00,välipala 15.30,iltapala 17.00-17.30 ,18.00 iltapesu ja iltasatu lapset nukkuu 18.30 vanhin saattaa joskus tulla lukemaan lehtiä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Teettekö yleensä edellisenä päivänä seuraavan päivän ruuan valmiiksi tai ainakin niin että päiväruoka tarvii vaan lämmittää?

välillä juu..mutta usein likka syö vielä niin että kerran purkista ja kerran kotiruokaa..itse kun syön sen kerran päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Teettekö yleensä edellisenä päivänä seuraavan päivän ruuan valmiiksi tai ainakin niin että päiväruoka tarvii vaan lämmittää?
Meillä lounas usein jotain einestä tai edellisen päivän jämistä sävellettyä. Vauvalle purkista + omaa mössöä. Kun mies tulee illalla niin teen "kunnon" ruuan, jonka usein esivalmistelen aamupäivän aikana.

Poika 1v9kk ja tyttö 8kk, isommat koulussa.

klo 7 viimeistään ylös, sitten vaipat ja pesut.
klo 8-9 puurot
9-10.30 ulkoilua
klo 11 vauva lounas isompi välipala(ei jaksa väsyneenä lounastaa)
klo 12 nukkumiset
klo 14 isompi lounastaa ja vauva välipala
klo 15-16 ulkoilua
klo 16-17 päivällinen
klo 18.30 yöpuvut, puurot jne.
klo 20 nukkumaan

Teen yeensä joka pv ruokaa ja lounaalla vauvat saa elisiä tai purkista.

Meillä on 2v3kk poika ja 3kk vauva.

Herätään klo.7-8.30. Isompi lapsi katselee piirrettyjä ja syö aamupalaa. Vauvakin syö johonkin väliin. Vaippoja vaihdetaan ja puetaan. Itse juon kahvit.

Klo.9.30-10 lähdetään yleensä ulos. Joskus viedään koiraa ja yleensä mennään puistoon. Torstai aamupäivisin kerhoon. Vauva nukkuu ja isompi leikkii. Kotiin lähdetään klo.11-12 riippuen siitä missä ollaan.

Klo.11.30-12.15 aikoihin isompi syö lounaan (jotain edellisen päivän, valmisruokaa tai pilttiä) ja niihin aikoihin vauvakin syö.

Klo. 12-12.30 isompi menee päiväunille. Vauva on jonkun aikaa hereillä ja nukkuu sitten usein sekin. Itse teen kaikkea turhaa ja koitan vähän siivoilla.

Klo.14-15 isompi herää ja syö välipalaa. Jossain vaiheessa taas vauvankin ruoka-aika

Klo.15-18 viedään koiraa ulos, laitetaan ruokaa, leikitään sisällä, jne. Mies tulee kotiin (jos ei ole työreissussa) klo.16.30 ja on sitten lasten kanssa.

Klo.18 aikoihin syödään koko perhe. Vauva ehkä vasta lähempänä seitsemää.

klo.18-20 käydään kaupassa/mä käyn jossain/jotain. Useimmiten ihan kotosalla on ainakin lapset.

Klo. 19.30 vien lasten kanssa koiraa ulos, jos mies on työreissussa. Muutoin sen lenkitys jää illemmalle.

Klo.20 kummankin lapsen iltapuuhat, iltapala isommalle ja nukkumaan kumpikin.

Vauva syö vielä klo.22-23. Ja sitten on jo omakin nukkuma-aika...

Toki me kyläillään ja on vaihtelua tuohon ohjelmaan, mutta pääpiirteittäin noin...

Meillä lapset 5v2kk ja 1v2kk, herätään 8.30-9.00, pienemmän pesut ja puuro, n.9.30-10 isompi ja minä syödään aamupala, ulos (joskus ei ehditä ulos kun pitää tehdä ruoka) ,pienempi syö n.11.30 ja 12 jälkeen päiväunille. Isomman kanssa syödään vähän myöhemmin. Pienempi herää n.13.30-14 ja sitte välipalaa ja ulos. Ruoka n.17.00. Iltapala isommalla 19.30 ja sitte pesut ja 20 nukkumaan. Pienenmpi syö iltapuuron 21 ja sitte pesut ja 21.30-22 nukkumaan. Silloin kun on isommalla kerho niin herätys 8.

Lapset 12v, 10v, 8v, ja 2,5v
No me noustaan klo 7.00 Tsi minä nousen ja herättelen koulualiset sen mukaan mitä kenenkin lukujärjestyksessä on. Joka aamu kuitenkin joku noista kolmesta mene kahdeksaksi (valitettavasti)
Kuopus sitten heräilee jossain vaiheessa isompien ääniin (tappeluun tuo on vesassa eikä päästä mua jne....) Menee katsomaan telkkarist lastenohjelmia tai ainakin muumia.
Koululaiset tekee itse leipää itselleen (laiska äiti) Me kuopuksen kanssa syödään kun tilanne on rauhoittunut.
Klo. 9.00-10.00 lähdetään ulos tai kerhoon jos on kerho päivä. Ulkona ollaan niin kauan kuin on kivaa eikä palele.
11.00-12.00 välillä syödään. Yleensä lämmitän eilistä ruokaa.
12.30-13.00 poika menee päikkäreille ja herää taas sitten jossain vaiheessa isompien meteliin toivottavaa olisi että ehtisi nukkua vähintään tunnin.
Koululaiset tekee itse välipalaa kun tulevat koulusta. tekevät läksyt ja yleensä häipyvät pihalle
Kuopus syö välipalan kun on herännyt jos syö. aina ei uppoa mitään
n.16.30 pitäis saada kaikki soiteltua/huudeltua ruoka pöydän ääreen. Helpommin sanottu kuin tehty.
Päivällisen jälkeinen ohjelma on täysin kiinni päivästä. Yleensä jollain on jotku harkat jossain. Riippuu ilmasta ja lapsesta tarviiko kuskia vai ei. jos ei tarvita niin mies, minä ja kuopus käydään yleensä lasten ohjelmien jälkeen kolmestaan lenkillä ja joskus joku isompi yllättää ja haluaa mukaan.
19.30-20.00 iltapala
20.30-21.30 nukkumaan. Kuopus eka ja muut sitten sen mukaan monelta aamulla on herätys

Muksu 10kk.
Aamulla herää 5 pintaan, ottaa aamutissiä ja menee touhuihinsa.
8aikaan torkut ja puuro herättyä.
Sitten ulos/sisäleikkejä
10.30-11 lounas, riippuen aamiaisajasta.
välipala 14 aikaan.
Päikkärit 12 ja 15 välillä
ip ulkoilua
päivällinen klo 17 ja iltapuuro 19 aikaan+sänkyyn.
Tiistai ap on kerho joka osaltaan vähän muuttaa aikataulua.
Joustaa voidaan tarpeen mukaan, poika syö ja nukkuu missä vaan kun on rattaat ja ruokaa.

Lapset 4-v. ja 1-v. molemmat poikia.
Aamulla herätään 6-7 välissä,sitten aamupalat,päivävaatteet päälle,sänkyjen petaus,leikkimistä,yleensä isompi katselee pikku kakkosen.N. 9.00 mennään ulos,tai avoimeen ti ja to,jolloin sinne lähdetään n.8.00.Ma ja to esikolla on srk:n päiväkerho.
N. 11.00 syödään,pienempi menee päikkäreille n.12.00,isompi haluaa ulos silloin tai katselee telkkaria tai luetaan kirjaa tms.
Ruoan teen yleensä jo aamulla valmiiksi ennen ulos lähtöä.Kuopus heräilee tuossa kahden maissa,syödään välipalat ja leikitään tms.Mies tulee n. 15.45 töistä kotio.Syödään yhdessä ja mennään ulos toisen kerran.Sisälle tullaan viimeistään seiskalta ja iltapalat,suihkut,leikkimiset ja nukkumaan pojat menee kahdeksalta.
Avoimessa päiväkodissa käydään tosiaan kahtena päivänä viikossa+pojat kerran viikossa parkissa siellä.

heräillään klo.7-8.30
aamupala siinä tunnin sisään heräämisestä
kymmenen maita ulos
puolilta päivin sisälle ja ruokaa
yhdeltä päiväunille
kolmelta herätään ja välipalaa
joko ulos tai sit sisällä touhua
viideltä päivällinen
puoli kahdeksan iltapala
kahdeksan ja yhdeksän välillä nukkumaan

Yhteistyössä