Millainen paikka on LOHJA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riikka

Vieras
Etsitään asuntoa -lähinnä omakotitaloa tai tonttia,muttei tunneta lohjaa ollenkaan.miehen työn perässä muutetaan. mitkä alueet ei lapsiystävällisiä?mitkä mukavia?ihenne olisi päästä ei taajama alueelle-vaan taajaman ulkopuollelle ok-taloon.

Alkuperäinen kirjoittaja AugustMoon:
Sisäänpäin lämpiävää porukkaa.....valitettavasti.

olen ymmärtänyt että lohja on muuttovoittoinen kunta eli sinne on paljon muutettu viime vuosina.kuinka ihmiset sitten voivat olla sisäänpäin lämpeneviä.koska keski-suomesta tullaan ja ollaan totuttu isoihin pihoihin haetaan ensisijalla jotain korpea?mutta onko lohjalla korpea jossa asutusta?

Melko pieni kaupunki. Kaikki peruspalvelut kyllä taitaa edelleen löytyä. Hintataso (asunnot) selkeästi pääkaupunkiseutua halvempi. Hyvät harrastus- ja ulkoilumahdollisuudet, kaunista luontoa. Itse olen asunut aseman ja ojamon seudulla, uudempia alueita on esimerkiksi Kiviniemenranta ( kallis ), Muijala ja siellä Harjulla, miksiköhän sitä kutsutaan. Ihan ok, mutta ovat vähän omanlaistaan porukkaa. Siis onhan siellä niitäkin, joiden pitäs tietää kaikkien asiat...

Me ollaan ostettu asunto lohjalta; pullista.Ja nyt kauhulla kuuntelen että lohjalaiset omituisia...pitäskö laittaa talo myyntiin ennen kun sinne asetutaan?

No en millään muista kaikkia..
Lohjansaaressa on korpea, Pulli on maalla, samoin ainakin osittain Lehmijärvi, Vohloisissa on ainakin niitä omenatarhoja, monen mielestä paloniemikin on ihan korpea ja kaikki siitä sammattiin päin, Kanneljärven seutu ( no lähes sama kuin Paloniemi ). Oikeastaan Asema, Mäntynummi, Routio ja Ojamo on ne lähiöt ja keskusta on keskusta... Nummenentausta tai mikä se alus siellä uuden hautuumaan luona, ai niin metsola, on pientalo aluetta, samoin Fatja. Virkkalassa on pari pienehköä kerrostaloa ja sitten siellä on omakotialuetta. No kerro mistä päin taloa katsotte, niin pohdin jos osaan jotain sanoa.
Ja Pulliin muuttaja, sehän on rauhallista aluetta, siis lähes maalla mutta autolla pääsee joutuin kaupunkiin. Naapurit saattaa olla uteliaita tai sitten ei, mutta ei ne nyt mitään kylähulluja luultavasti ole. Paljon asuu varmaan nykyisin lapsiperheitä.

Ei mulla tästä nyt pahaa sanottavaa ole. Eikä edes se Routio ole niin paha mitä täällä jotkut antaa ymmärtää. Pari kaupungin vuokrataloa on vähän levottomia, mutta muuten rauhallista ja kaunista.

Niin ja plussaa: Joka paikassa on järvi lähellä :)

Mä en keksi mitään pahaa Lohjasta!! Mielettömän kaunis ja ihana paikka. Itse asuin siellä 4 vuotta. Tunsin entuudestaan paikan ja edelleen exä asuu siellä sukulaisineen ja tyttö rakastaa paikkaa aivan mielettömästi!!

Minakin tykkaan, koti jai sinne vaikka tanne S'poreen tultiinkin. Kaunis, vehrea paikka, lapsille erittain hyvat harrastusmahdollisuudet. ehka vahan liian pieni ja palvelut voisivat olla paremmat. Meidan paikka ainakin on oikea lintukoto

Alkuperäinen kirjoittaja AugustMoon:
Sisäänpäin lämpiävää porukkaa.....valitettavasti.

Kyllä se on ihan missä päin vain sisäänpäin lämpenevää. Itse muuttanut tänne pohjalaisten joukkoon ja yhtä vaikeaa tääkin on.....

Itse en ihan Lohjalle muuttaisi. Ehkä Nummelaan tai Saloon, jos työpaikka sallisi. Vappulaan on noussut aivan ihana uusi omakotitalo alue. Ja eihän Lohjan keskustassa mitään enää olekaan. Kaikki on siinä tynniharjulla: cittarit, lidl, alko, huonekalu kauppoja, kirppis ja paljon muita uusia kauppoja.

Yhteistyössä