Millainen paikka Egypti on lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bintje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bintje

Vieras
Kauhia kuume vain vaivaa :headwall:
Egyptissä olis lämmintä syys-lokakuussa. Toinen vaihtoehto Turkki. Onko kukaan käynyt? Suosituksia, haukkuja ym.?
Pelottaa vähän tuo Egyptin vatsataudit :x Mites rokoteet? A-hepatiitti? Pystyykö sen ottaa raskaana ollessa? Mulla tuolloin noin rv 30 menossa... Parin viikon päästä lääkäri niin pitää kysyä siltä sit nuo jutut mut kokemuksia :)

hepatiitti rokotteita ei taideta antaa raskaanaoleville tai ei aikankaan suositella, jos en ihan väärässä ole.
Raskaana en itse ole ulkomailla ollut mutta egyptissä kyllä.
Me itse otettin nuo hepatiittijutut ja popsittiin maitohappobakteereja kun oltiin Luxorissa, sellaisessa paremmassa hotellissa mutta ei syöty siellä kuin aamupala ja muuten ihan tavallisisssa ravintoloissa ja jopa tavallisen kansan kahviloissa juotiin kahvit.
rv 30 voi olla hankalaa aikaa kotonakin ja kannattaa miettiä se 4-5 viiden tunnin lento, se miten mukavaa/epämukavaa on istua koneessa.
tosiaan kaikenlaista voi sattua kaikkialla mutta jos raskaudessa näyttää yhtään riskiä tuossa vaiheessa olevan kannattaa lääkäriltä hakea sellainen todistus joka antaa perua matkan lähellä lähtöä ja varmistaa mitä matkavakuutus korvaa eli korvaako ne peruutusmaksut vai ei tuossa tapauksessa. Eli matkavakuutus voimaan ajoissa. Kannattaisi olla varmaan jatkuva matkavakuutus voimassa niin ei sitten siitä ongelmia
Ja se on tärkeää että juo riittävästi koska "kuivuminen" ei yksin väsytä vaan myös altistaa supistuksille

itse menisin mielummin turkkiin lasten kansssa kuin egyptiin, vaikka muuten egypti onkin aivan mahtava matkapaikka. mies on arabi ja on ollut egyptissä kai useamman kertaa, ja sanoi ettei omaa lastaan sinne veisi ainakaan pienenä, lähinnä sen väenpaljouden ja muun takia. Turkki on matkakohteena paljon lapsiystävällisempi. Egyptiin menisin miehen kanssa kahestaan mielummin B) ja mielelläni menisinkin :whistle:

Kannattaa selvittää ennen matkan varaamista, onko lentoyhtiöllä jotain sääntöjä, "miten raskaana saa" lentää. Mä lensin viime marraskuussa rv 28-29 Thaimaahan ja takaisin eikä siinä ollut mitään ongelmia. Mutta jos olisin Finnairilla lentänyt, olisin tarvinnut jo lääkäriltä todistuksen, ettei raskaudessa ole mitään riskejä.

Yhteistyössä