millainen on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä sitteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvä sitteri

Vieras
heippa vauvanhoitajat,
siirryn kohtapuoliin odottajista tänne ja haluaisin kuulla hyvän sitterin ominaisuuksia. Keinuva lienee mukava vauvalle, kun pääsee hetkuttamaan itseään omalla liikkeellä. Muita kriteerejä? Onko keinun lukitus tarpeen?

Kokemuksia kaivataan esim. brevin baby rockerista tai baby björnistä?

Sellainen minkä saa makuuasentoon! Keinuminen hyvä, lukitus ei välttämätön, hyvät vyöt kannattaa olla. Brevistä ei kokemusta, BB hyvä vähän isommalle vauvalle, ei sovi ihan vastasyntyneelle. Meillä ihan perus-Emma on ajanut asiansa.

Esikoisen jälkeisen kokemuksen perusteella hankkisin sellaisen, jota voi keinuttaa, mutta jonka voi myös lukita. Istuinosan ottaisin sellaisen, joka ei olisi ns. kaukalomalli. Esikoisellamme oli tuollainen kaukalo ja se oli tosi ikävä kun se rajoitti käsien liikkumista; kädet olivat siellä supussa.

No miltei kaikkki perussitterit ovat hyviä, taitaa miltei kaikissa olla tuo makuuaseentoon säätömahdollisuus ja ""pieni"" keinutus mahdollisuus.

Mutta nyt aivan ehdottomasti hankkisin, motorisoidun sitterin!!! Vauva viihtyisi ja rauhoittuisi ""keinutuksessa"" ja voisi itse touhuilla vieressä. Kun nyt täytyi pitää ja keinutella sylissä tai istua sitterin vieressä ja kädellä keinuttaa sitteriä.

Ostaisin todella aivan ehdottomasti motorisoidun sitterin, jos nyt voisi valita.

Enkä nyt siis tarkoita, että vauva olisi päivät pitkät sitterissä, ilma huomiota ja syliä!!! Mutta hetkittäin, että pystyy tekemään vältämättömiä kotitöitä jne. Tuo motorisoitu sitteri kuulemma auttaa loistavasti ""masuvaivoihinkin"".

Meillä on perussitteri (vanha BabyBjörn) josta löytyy perusominaisuudet: makuuasento, keinutusmahdollisuus. Ihan käypä peli, ei moitittavaa eikä tule mieleen mitä lisää siihen toivoisin.

Minä uutta ostaessani miettisin edullisuutta - käyttöikä on todella lyhyt, kankaiden laatua/väriä - kestää syöttämiset, puklut ym. ja helppo irroittaa pesua varten.

Minä hankin Fischer Price:n sitterin ekalle vauvalleni,siihen saa sellaisen tärinän laitettua päälle,johon vauveli pienenmpänä muutaman kerran nukahtikin =) Lisäksi sitteri keinuu ja siinä on lelukaari.Saa myöskin makuuasentoon laitettua.Myöhemmin samasta vekottimesta saa muutettua tuolin pienelle tenavalle =) On siis pitempiaikaiseen käyttöön kuin perinteiset sitterit.

Moi!
Meillä ollut alusta asti baby björnin tummansininen perussitteri, ollut TODELLA hyvä.

Käynyt vastasyntyneestä asti ja nyt kun poika 10 kk istuu siinä iltaisin mielellään ja syö iltapuuroa. Ja vaikka iso poika, mahtuu edelleen ja tykkää keinua.

Kankaan saa irti ja helppo pestä, lisäksi kangas käy molemmin päin.

Ei mikään maailman ""kaunein"" sitteri, mut musta käytännöllisin ja pitkä käyttöikä.

Ostin emman perus sitterin prismasta ja maksoi 35€.Saa makuuasentoon,voi keinuttaa.Olen pessyt sen muutaman kerran ja on hyvin pitänyt värinsä ja kuosinsa.Meillä poika 6kk ja ei enään oikein viihdy siinä siksi ostin edullisen lyhyen käyttöajan takia

meillä on ihan emman halpa sitteri jonka käytettynä ostin, kankaat ovat kestäneet hyvin nyt kahdella lapsella (myyjän ja minun). keinuu, hyvät vyöt ja saa myös lukittua. tuo lukittumis juttu on must tosi näppärä että sen saa ns.pystyyn vaikka vauva makaakin siinä. helppo syöttää siinä. ja ollut ihan syntymästä asti käytössä, alkuun laitettiin tyyny siihen alle kun tyttö oli kovin pieni niin hukkui sinne ja tasoitti hieman tuota notkoa, kun ei ole ihan suorassa tuo makuuasentokaan. kympin maksoin tuosta ja värit avat säilyneet kankaassa vaikka onkin tumma. itse olen pessyt kaksi kertaa kankaat, tod.näk. myyjäkin oli pessyt sen pariin kertaan.

Yhteistyössä