Millainen on teidän mielestänne ruma nainen? Mitä piirteitä tai ominaisuuksia täytyy yhdistellä saadakseen rumuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coctailsekoituswomän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hip";26765831]Ei ole olemassa rumaa naista, osa vain kiinnittää ulkonäköönsä vähemmän huomiota, joten eivät ehkä ole yleisen mittapuun mukaan niin viehättäviä kuin sellaiset, jotka huolehtivat ulkonäöstään. Itsekin en nyt niin jaksa satsata kahden pienen lapsen kanssa ulkonäkööni, enkä mielestäni mikään ruma kuitenkaan ole oman mittapuun mukaan, palstalaisten mielestä kyllä varmaan. Ihan pienellä laitolla saan itsestäni kyllä kauniinkin, aina vain ei viitsi.

Luonnonkauniitakin on, sellaisia jotka näyttävät upeilta täysin naturelleina, mutta eipä heitäkään ihan joka oksalla kasva.

Ja mun mielestä just persoonalliset piirteet on vaan plussaa, esim. mun mielestä isompi ja jopa kyömympi nenä on naisellakin upeempi kuin sellaien hyppyrinenä. mutta pidänkin upeampana enemmän sellaista "kohtalokkaan" ja karismaattisen näköistä naista kuin perus eloveenaa. Vaikka itse enemmän peruseloveena olenkin, tylsää...[/QUOTE]

olen itse samoilla linjoilla, esim. Angelica Huston on on kolholla & persoonallisella tavalla upea nainen, itse ottaisin enemmin sellaisen nenän kuin tämän leveäsieraimisen pystyn !

Rumaa on törkeä käytös ja muihin suhtautuminen hyötynäkökulmasta ja esinellisesti. Rumaa on liika itsekkyys ja narsisimi, joka johtaa muiden polkemiseen ja kateuteen. Myös huumorintajuttomuus ja kaksinaismoralismi on rumaa. Kaikenlaisen suhteellisuudentajun puute on rumaa ja vastenmielistä. Tarkoittaa sitä, että vain oma ajatusmalli on oikea ja ei ymmärrä lainkaan toisia ihmisiä. Siinäpä ne olikin. Sma pätiisi tietenkin mieheen. Ulkonäkö voi olla Voguen kannesta reväisty, mutta jos luonne on paska, niin ruma on.

Liika meikki taitaa olla ainoa yksittäinen asia, mikä naisen voi tehdä silmissäni fyysisesti rumaksi. Jos meikki peittää kaikki omat piirteet ihonväristä silmien muotoon, on todella vaikeaa EROTTAA sieltä sitä kauneutta, mitä siellä kumminkin ainakin jossakin on. Etenkin jos piirteet eivät ole klassisen kauniit, voimakas meikki ei korosta hyviä puolia vaan korostaa sitä että jotain on nyt koitettu peittää ja urakalla, ja siinä helposti peittyy ne hyvätkin puolet sitten samalla....

Laihuus. Sille ei aina tietysti voi mitään. Mutta on todella karun näköistä, jos aikuinen nainen muistuttaa kropaltaan alakouluikäistä tyttöä. Ennemmin sitten vähän liikaa lihaa luiden päälle, kuin liian vähän.

Tatuoinnit ja lävistykset rumentavat naista. Korvikset ok ja jossakin puoliksi piilossa oleva tatska on ok.
Lisäksi kovaäänisyys rumentaa naista! En voi sietää sellaisia huutajia, jotka eivät osaa puhua normaalisti.

Ja muuten ap, tuli vaan mieleen että tuo mitä se joku oli sanonut, "Luulin sitä nätimmän näköiseksi", ei sekään missään nimessä oletusarvoisesti tarkoita että sanoja piti sinua rumana, vaan jostain syystä oletti että olisit nätiMPI. Eli nyt saattoi pitää sinua esim. ihan kivan näköisenä, mutta oli olettanut että olisit tosi nätti. Miksi hän olisi näin luullut? Jonkinlainen mielikuva oli syntynyt päähän sillä perusteella mitä hän oli sinusta kuullut tai millainen olit ollut puhelimessa, netissä, tms jos olit jutellut hänen kanssaan. Tökerösti sanottu tyypiltä, mutta ehkä taustalta voi kumminkin lukea että olet kiva tyyppi ja/tai jonkun toisen mielestä nätti?

[QUOTE="aapee";26766134]Tässä on kuukauden vanha kuva minusta. Tukka on nykyään tasaisen värinen blondi, mutta pituus on sama. Hampaat ei ole oikeasti ihan noin keltaiset, mutta ei ne vitivalkoisiakaan ole vaikka valkaista olen koittanut.

Eniten ketuttaa iho. Sille en ole saanut mitään parannusta aikaiseksi.

Osaisiko joku vinkata mitkä ovat pahimpia ongelmakohtiani ja miten saisin häivytettyä niitä?

[/QUOTE]

Yleensä en tällaista sano, mutta kun kerran oikein pyydät, niin ole hyvä.

Joko kasvojumppaa tai pieni laihdutus hävittämään tuon kaksoisleuan. Ihon kiiltoon auttaisi varmaan toisenlainen ihovoide kuin mitä nyt käytät (tai ruokavalion tarkistus) ja sopiva puuteri (käy kysymässä kosmetologilta tarkempaa neuvoa tuotteiden valintaan). Suurimmalla osalla aikuisista suomalaisista on samantyyppiset hampaat kuin sinulla.
Tavallisen näköinen nainen sinä olet.

[QUOTE="vieras";26766210]http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/yleisurheilu/2008/596089.jpg[/QUOTE]

Ei tuossa ole mitään mitä ei pienellä ehostuksella taikoisi kauniiksi.

[QUOTE="mamma";26766707]vihdoinkin joku tunnustaa mitä siellä päässä liikkuu vaikkei mitään ääneen sanokaan.[/QUOTE]

No mutta niinhän se menee. Ihminen on vähän niin kuin eläin, se arvioi asioita ja tilanteita salamannopeasti, alitajuisesti ennen kuin tekee tai sanoo mitään. Eläinkin reagoi eritavoin nähdessään kanin kuin nähdessään ketun. Ihan varmasti jokainen meistä reagoi päänsä sisällä eritavoin erityyppisiin ihmisiin. Aina hoetaan että ei pitäisi tuijottaa ulkonäköä ja pitäisi olla suvaitsevainen, joo kyllä kyllä mutta rajansa silläkin. Kuinka moni suvaitsevainen ei kavahtaisi jotain teräaseen kanssa reuhuvaa piripäätä?
Ei en todellakaan rinnasta rumia ihmisiä piripäihin, vaan otin tarkoituksella ääriesimerkin ulkonäköön reagoimisesta.
Ensivaikutelma on ensivaikutelma ja se monesti muuttuu suuntaan tai toiseen kun tuo uusi tuttava avaa suunsa.

Töpselinenä, ulkoneva otsa ja pieni mutrusuu, höysteeni vittumainen luonne ja ylipaino. Kaiken kaikkiaan sellainen sian näköinen on tosi turn off.

Heh, tulipa tuosta mieleen yksi asia mitä ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää sanoa ääneen. Monet "rehevä ja upea"-tyypit on niin täynnä myrkkyä ja katkeruutta että oksat pois. Eli ei se ulkoinen kauneus (eikä rumuuskaan) ole mikään tae sisäisestä kauneudesta.

No, minua on rumaksi haukuttu siitä 12-vuotiaasta lähtien ja kyllä sitä jopa omasta mielestäni olinkin. Kuvaa ei ole enkä sitä nettiin laittaisikaan, mutta masennuksesta puhkesi akne (oikein ruma sellainen), eli mätiviä paiseita oli naama ja ylävartalo täynnä. Iso perunanenä löytyy myös. Ja teini-iässä tuo vaatetuskaan ei ollut vahvimpia puoliani, eli ne rätit päällä oli aika telttoja (vanhemmilla ei ollut juuri varaa ostella muualta kuin kirpparilta tai halpatavarapuljuista jotain keski-ikäisille paremmin soveltuvia kuteita, en kylläkään syytä heitä tästä). Eipä sellaista peräkylän marttaseuran telttaan verhoutunutta pattiprinsessaa voi hyvälläkään tahdolla kauniina pitää, ei edes siedettävänä. Joskaan en oikein allekirjoita sitä vainoamista ja kiusaamista oikeutetuksi, sillä en voinut iholleni mitään. Lääkkeitä söin siihen ja puhdistin päivittäin oikein erikoislääkärin ohjeiden mukaan, mutta tautipa pysyi pitkälle päälle parikymppiseksi asti. Hyi.

Parantuneesta vaatevarastosta ja terveeksi vihdoin saadusta ihosta huolimatta olen edelleen mielestäni ruma. Ja niin olen muidenkin mielestä. Vaikka mieheni repeää liitoksistaan joka kerta, kun väitän itseäni joksikin muuksi kuin kauniiksi.

No, minua on rumaksi haukuttu siitä 12-vuotiaasta lähtien ja kyllä sitä jopa omasta mielestäni olinkin. Kuvaa ei ole enkä sitä nettiin laittaisikaan, mutta masennuksesta puhkesi akne (oikein ruma sellainen), eli mätiviä paiseita oli naama ja ylävartalo täynnä. Iso perunanenä löytyy myös. Ja teini-iässä tuo vaatetuskaan ei ollut vahvimpia puoliani, eli ne rätit päällä oli aika telttoja (vanhemmilla ei ollut juuri varaa ostella muualta kuin kirpparilta tai halpatavarapuljuista jotain keski-ikäisille paremmin soveltuvia kuteita, en kylläkään syytä heitä tästä). Eipä sellaista peräkylän marttaseuran telttaan verhoutunutta pattiprinsessaa voi hyvälläkään tahdolla kauniina pitää, ei edes siedettävänä. Joskaan en oikein allekirjoita sitä vainoamista ja kiusaamista oikeutetuksi, sillä en voinut iholleni mitään. Lääkkeitä söin siihen ja puhdistin päivittäin oikein erikoislääkärin ohjeiden mukaan, mutta tautipa pysyi pitkälle päälle parikymppiseksi asti. Hyi.

Parantuneesta vaatevarastosta ja terveeksi vihdoin saadusta ihosta huolimatta olen edelleen mielestäni ruma. Ja niin olen muidenkin mielestä. Vaikka mieheni repeää liitoksistaan joka kerta, kun väitän itseäni joksikin muuksi kuin kauniiksi.

Tuollainen iho-ongelma voi tavallaan jumittaa elämää pitkäksi aikaa ja alkaa liikaa hallita elämää ja minäkuvaa. Luultavasti olet ollut vähemmän kauhea, kuin miksikä olet itsesi tuntenut. Akne on tosi ikävä, eikä se oo oma syy että semmosen on saanut. Varmasti vaikuttaa sun itsetuntoosi yhä. Sun pitäs alkaa katsoa itseäsi lempeämmin, koska sun mies on varmasti oikeassa. Se, miten rakastava ihminen katsoo, se on se oikea tapa katsoa toista ihmistä ja itseä myös.

pienet silmät, kierot silmät, iso nenä ja/ tai isot sieraimet, sellaiset pallot poskipäissä, ohut hapsottava tukka, huonot hampaat, leveät hartiat, isot kädet & jalat

Rumaa: Kärsänenä, siansilmät, omituisen muotoinen pää, ohut ja hapsottava tukka, huono iho, ylipaino, etenkin keskivartalolihavuus, rumuluinen ja epäsuhtainen ruumiinrakenne

Harvoin kasvot kuitenkaan ovat ylitsepääsemättömän rumat, mutta kyseenalaisen naamataulun yhdistyessa muodottomaan (jonkun mielestä "muodokkaaseen") tilanne on toivoton. Toisaalta taas harvoin näkee upeavartaloisia, joiden kasvot olisivat niin rumat että se täydellisesti pilais kokonaisuuden.

Rumuutta varsinaisten kasvonpiirteiden ja ruumiinrakenteen ohella lisää omaehtoinen rumistuminen, karmea meikkaus, rumat hiukset (esim. skunkkitukka tm) rumat tatuoinnit, vaatetus ja tietysti yleinen käytös.

Harva ihminen on luonnostaan mahdottoman ruma, ja rumuus paljolti itseaiheutettua, em. sysitä. Terveä, urheilullista ja treenattua naista on yleensä vaikea pitää mitenkään rumana, vaikka kaikki piirteet eivät klassiista kauneutta edustaisikaan.

[QUOTE="aapee";26766134]Tässä on kuukauden vanha kuva minusta. Tukka on nykyään tasaisen värinen blondi, mutta pituus on sama. Hampaat ei ole oikeasti ihan noin keltaiset, mutta ei ne vitivalkoisiakaan ole vaikka valkaista olen koittanut.

Eniten ketuttaa iho. Sille en ole saanut mitään parannusta aikaiseksi.

Osaisiko joku vinkata mitkä ovat pahimpia ongelmakohtiani ja miten saisin häivytettyä niitä?

[/QUOTE]
Minun mielestäni tuossa näkyy melko tavanomaisen naisen pärstä. Piirteissä ei ole mitään ihmeellisen erikoista, eikä niitä tietysti helppo ole muuttaakaan. Helposti olisi korjattavisa muutama asia:
Kampaus on epäpukeva ja vaalennus pahentaa asiaa. Blondatut hiukset ovat vaalennuksista menneet pilalle ja hapsottaviksi, leikkaus ei hyvä eikä kampaus pukeva. Tinttitöyhtö otsalla oikein korostaa näppyläistä otsaa ja tekee hevosennaamaiseksi. Jätä vaalennukset, vaihda kampaajaa, ota mieluummin väri ja anna osaavan kampaajan leikata uusi kampaus.

Kulmakarvat on muotoiltu ja nypitty oudon muotoisiksi ohuiksi sateenkaariksi. Anna niiden kasvaa ja muotoiluta ammattilaisella.

Silmistä on vaikea sanoa mitään kun eivät näy, mutta osaavalla meikkauksella hoituu. Tarvittaessa hyvin hillittyä lisätuuheutta ripsiin.

Posket kiiltävät. Iho näyttää yhtä aikaa rutikuivalta ja rasvaislta. Millä hoidat sitä? Ja ethän polta ja mitä syöt?! Iho ei kuitenkaan välttämättä se suurin ongelma on ja korjaantunee kun ruokavalio on kunnossa etkä jynssää nahkaa piloille.

Hampaissa tosiaan keltaisuutta mutta ei mitenkään poikkeavasti ja poskihampaissa näkyy jotain tummaa, amalgaamipaikkoja?

Kaksoisleukaa selvästi? Paljonko painoa mahtaa olla?

Muutaman kilon laihdutus saisi varmasti aikaan suuren muutoksen. Ainakin itselleni tulee aina paljon kauniimpi olo kun kasvoista on ylimääräinen lähtenyt. Piirteet tulevat paremmin esille. Mielestäni ikenien kuuluu hieman näkyäkin hymyillessä, mutta täyteaineilla ylähuuleen sitä saa vähennettyä. Mikäli siis esim. ylähuuli kaipaisi täytettä (kuvan perusteella en osaa sanoa). Vaikka täällä monet sanovat, että kannattaa värjätä tummemmaksi, niin mielestäni se ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto. Saattaisi tehdä sinusta hieman harmaan näköisen. Itse ehdottaisin jotain naisellista lyhyttä tukkaa. Tiedän, ettei tätä ole kiva kuulla kun kasvatusprojekti on meneillään. :D itse haluaisin vaalean lyhyen tukan jossa olisi edessä pitemmät hiukset, jotka voisi taivuttaa/kihartaa ulospäin halutessaan. Harmi vaan, ettei minulle sovi vaaleat. Tummemmassa tukassa se ei ehkä toimisi, vaan voisi olla liian kovan tai poikamaisen näköistä. Sinullahan näyttää olevan melko vaaleat hiukset luonnostaankin.

Mä en oikeesti kestä :( yks ruma piirre kasvoissa ois viel ok,
mutku mulle on annettu ne kaikki. elikkäs JÄTTIMÄINEN perunanenä, korkeilla ja valtavan suurilla sieraimilla, alahuuli on niin paksu että ällöttää ja iho on tosi huono.. :(
en pysty kattoo ees ihmisii ja ahistun jos joku tuijottaa....

Rumia asioita:
Liian ohkaset "puolenympyrän"mutoisiset kulmakarvat, liian leveä/suuri nenä, mantelisilmät, vaaleat ripset nää nyt tulu mieleen enimmäisinä.

Itsessäni näen rumaa:
Liian pitkä (päälle 170cm), en omista suuria rintoja enkä peppua, semi pienet silmät, suuri/leveä nenä, oudon muotoiset huulet, liian kapeat jalat, liian iso jalka (suunnilleen 37-40 riippuen kengästä), kauheat hiukset kiharat ja taipuisat sekä katkeillut todella paljon suoristan ne kyllä aina, finnit, kaksihaaraiset. Kaverit huomauttaa mulle ainakin joka viikko mun kakshaarasista, hiuksista, nenästä ja finneistä joka laskee mun itsetuntoa paljon. T 8lk

Läskit kuukasvoiset somppuämmät ovat rumia, ihon värikin likaisen ruskea ja turpohuulet naamassa (alahuulet korvattu arpikudoksella).
Ja sitten vielä se säkkivaatetus, fyi saatana. Painajaismaisia. En panis.

Yhteistyössä