Millainen on spinaalipuudute?!

  • Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti
Huom
Missä vaiheessa annetaan, ja tehoaako miten?? Kaksi lasta luomusti synnyttänyt, ja viimeksi ärsytti vanhemman kätilön kommentti halutessani jotain kivunlievitystä. Hän totesi vain, että "synnytys on paras kivunlievitys!" :eek: Just joo, mutta kun nykyaikana on mahdollista kipuihin helpotusta saada niin mulla on oikeus sitä pyytää!! Edellisen kohdalla oli kyse siitä, että olin jo 8cm auki tullessani sairaalaan eikä mitään enää saanut. Ilokaasua kokeilin ekan kanssa, ei auta vaan oksensin heti :\|
 
Olen kaksi lasta synnyttänyt epiduraalin voimin,ja kolmannelle otin spinaalin olin silloin 7-8cm sairaalaan mennessä auki ja kyllä se laitettiin melkein heti,se vie koko ponnistuskivun ja minun kohdalla myös pysäytti synnytyksen(mikä on kuulemma spinaalissa yleistä),ja sivuvaikutuksena sain aivan sietämättömän päänsäryn,johtuen kyseisestä puudutuksesta,eikä siihen auttanut kuin veripaikkaus.
 
Heips!

Sain esikoseni synnytyksessä aluksi ilokaasua, jolla pärjäsin aina 9 cm saakka (tullessani olin jo 6,5 cm auki). Sitten halusin jotain ja vain spinaali oli enää mahdollinen. Se vei kivut parissa sekunnissa, mutta tunsin silti painon alapäässä. Minulla spinaali aiheutti ainoastaan lievää tärinää, mikä on ihan normaalia. Muuten olin tosi tyytyväinen puudutuksen tuomaan helpotukseen. Itselleni siitä jäi ainakin todella hyvät kokemukset. Mutta kaikkihan olemme erilaisia.

Onnea sinulle synnytykseen. Itselläni on myös h-hetki kohta käsillä... mennään jo viikkoa 36. Ja voi olla, että yritän toista luomuna, mutta sen näkee vasta sitten.

Hauskaa syksyn jatkoa! =)
 
hente85
Hei! Synnytin esikoisen viikko sitte ja kokemusket spinaalista oli tosi positiiviset. Olin 7 senttiä auki kun se laitettiin ja kivut loppuivat samantien. Verenpaine vain laski tosi alas ja tuli huono olo mutta siihenkin löytyi lääke. Mulle luvattiin että vaikutus kestää 2 tuntia mikä jäi sitten 1 1/2 tuntiin mikä oli hyvä koska tunto palautui juuri sopivasti ponnistusvaiheeseen. Ottaisin uudelleen jos vielä synnytän ;)
 

Yhteistyössä